
Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ανακοινώνει ότι από το πρωί της Τρίτης λειτουργεί κανονικά η ιστοσελίδα pa . gov . gr μέσω της οποίας οι πολίτες οδηγούνται στην εφαρμογή myinfo προκειμένου να εκδώσουν τον Προσωπικό τους Αριθμό. Στην ιστοσελίδα pa . gov . gr περιλαμβάνονται όλες οι πληροφορίες για τη διαδικασία έκδοσης του Π.Α., που γίνεται με τρόπο απλό, εύκολο και φιλικό στον πολίτη.
Ήδη, μέσα στην πρώτη ώρα λειτουργίας, 21.000 πολίτες προχώρησαν στην έκδοση του Προσωπικού τους Αριθμού.
Ειδικότερα, οι πολίτες για την έκδοση του Π.Α. ακολουθούν τα εξής βήματα:
Eισέρχονται στην εφαρμογή myinfo με χρήση των κωδικών TaxisNet και χρήση δεύτερου παράγοντα ταυτοποίησης (OTP), που λαμβάνουν στο κινητό που έχουν καταχωρίσει στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ – emep.gov.gr ).
Μέσω της, αποκτούν μια ολοκληρωμένη εικόνα τους με βάση το Μητρώο Πολιτών και επιβεβαιώνουν τους αναγνωρισμένους αριθμούς που συνδέονται με τα μητρώα: α) Μητρώο Πολιτών του Υπουργείου Εσωτερικών, β) Φορολογικό της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), γ) Ενιαίο Μητρώο Α.Μ.Κ.Α.-Ε.Μ.Α.Ε.Σ. της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κοινωνικής Ασφάλισης (Η.Δ.ΙΚ.Α.) Α.Ε., δ) Μητρώο Δελτίων Ταυτότητας Ελλήνων Πολιτών που τηρεί η Ελληνική Αστυνομία (ΕΛ.ΑΣ.), ε) ΕΜΕπ ( emep.gov.gr ) που τηρεί η Γενική Γραμματεία Πληροφορικής και Διακυβέρνησης.
Στη συνέχεια, επιλέγουν «Επεξεργασία στοιχείων» και επιβεβαιώνουν, επιλέγοντας «σωστό» και «λάθος» για τα παρακάτω: Ονοματεπώνυμο και ημερομηνία γέννησης, όπως αντλούνται από το Δημοτολόγιο, Δήμος στον οποίο είναι εγγεγραμμένος, ΑΜΚΑ, ΑΔΤ, ΑΦΜ, στοιχεία επικοινωνίας (αριθμός κινητού τηλεφώνου, email και διεύθυνση) που μπορούν να μεταβληθούν μόνο μέσω ΕΜΕπ.
Σε περίπτωση που επιλέξετε «λάθος» για κάποιο στοιχείο, συμπληρώνετε το διορθωμένο στο αντίστοιχο πεδίο.
Ο πολίτης επιβεβαιώνει τα ορθά ονοματεπωνυμικά στοιχεία του και την ημερομηνία γέννησης, Δήμος, ΑΜΚΑ και ΑΔΤ και στη συνέχεια ενημερώνονται τα βασικά μητρώα της Διοίκησης Δημοσίας. Σε περίπτωση όμως που τα στοιχεία που υποδηλώνουν δεν ταυτίζονται με αυτά στο Μητρώο Πολιτών και ο πολίτης θεωρεί ότι δεν έχουν καταγραφεί εκεί ορθά, θα πρέπει να απευθυνθεί στο Δημοτολόγιο του Δήμου που ανήκει για να διορθωθεί.
Ακολούθως, προκειμένου να εκδώσουν τον Π.Α. επιλέγουν «Έκδοση Π.Α.» και ύστερα διαλέγουν τα δύο πρώτα ψηφία σε αναδυόμενο πεδίο (drop down). Επιλέγουν μεταξύ 24 αλφαριθμητικών ψηφίων, 10 αριθμητικά (0-9) και 14 κεφαλαία γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου που έχουν ομόγραφα στο λατινικό αλφάβητο. Το τρίτο κατά σειρά ψηφίο είναι αλφαβητικό και παράγεται αυτόματα και χρησιμοποιείται για τον έλεγχο της εγκυρότητας του Προσωπικού Αριθμού (check digit).
Η διαδικασία ολοκληρώνεται με τους πολίτες να επιλέγουν «Έκδοση Π.Α.».
Σημειώνεται ότι ο Π.Α. χορηγείται μόνο μία φορά σε κάθε φυσικό πρόσωπο, είναι μοναδικός και δεν μεταβάλλεται. Από 5 Σεπτεμβρίου ο Π.Α. θα αποδοθεί αυτόματα σε όλους τους πολίτες που δεν έχουν μεριμνήσει για την έκδοσή του.