Με όραμα τη βιώσιμη ανάπτυξη και την καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης, οι μαθητές/τριες της Δ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Αγναντερού ανέλαβαν φέτος μια ουσιαστική πρωτοβουλία: δημιούργησαν τον δικό τους σχολικό κήπο.
Από τον Σεπτέμβριο έως και τον Μάιο, οι μαθητές εργάστηκαν με συνέπεια και ενθουσιασμό, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους και την έμπρακτη υποστήριξη της σχολικής κοινότητας. Στην αρχική φάση, αξιοποίησαν την τάξη τους ως πρόχειρο θερμοκήπιο, όπου έσπειραν τους πρώτους σπόρους.
Μόλις οι καιρικές συνθήκες το επέτρεψαν, τα μικρά φυτά μεταφέρθηκαν στον υπαίθριο σχολικό κήπο, ο οποίος είχε ήδη προετοιμαστεί με μεράκι από τον δάσκαλο της τάξης, έναν γονέα και τους μικρούς μαθητές, μέσα από εργασίες περίφραξης και καλλιέργειας του εδάφους. Ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός ότι η καλλιέργεια του εδάφους έγινε με φυσικό λίπασμα που προήλθε από την κομποστοποίηση οργανικών υλικών.
Το κομπόστ αυτό παρήχθη από τους ίδιους τους μαθητές σε προηγούμενη φάση του προγράμματος, με τη χρήση αυτοσχέδιου κάδου κομποστοποίησης. Έτσι, οι μαθητές βίωσαν έμπρακτα τον κύκλο της φύσης, από τα οργανικά απορρίμματα στην αναγέννηση του εδάφους, ενισχύοντας τη συνείδησή τους για τη μείωση απορριμμάτων και την αειφορία.
Ο σχολικός κήπος μετατράπηκε σε ένα βιωματικό εργαστήριο μάθησης, όπου τα παιδιά ανέπτυξαν πολύτιμες δεξιότητες, όπως η συνεργασία, η υπευθυνότητα, η φροντίδα για το κοινό καλό και η επίγνωση του ρόλου τους ως ενεργών πολιτών. Η σύνδεση της θεωρίας με την πράξη προσέφερε αυθεντικά μαθησιακά ερεθίσματα και ενίσχυσε τη σχέση των παιδιών με το φυσικό περιβάλλον.
Η δράση εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, της υλοποίησης του προγράμματος Erasmus+ 2023-2-EL01-KA210-SCH-000176111 “Climate is the future και της συμμετοχής της σχολικής μας μονάδας στο Διεθνές Θεματικό Δίκτυο «Οικολογικά Σχολεία» και στο Τοπικό Θεματικό Δίκτυο «Μάθηση στη Φύση: Κήποι και Δάση».
Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΜΠΑΝΤΗ ΟΛΓΑ