Βέλγοι ερευνητές: Δεξαμενή με 3,5 τόνους εύφλεκτων υγρών στο εμπορικό τρένο στα Τέμπη

velgierevnites

Δεξαμενή με τουλάχιστον 3,5 τόνους εύφλεκτων υγρών φέρεται να υπήρχε στο εμπορικό τρένο στα Τέμπη, σύμφωνα με επιστήμονες του πανεπιστημίου της Γάνδης.

Οι Βέλγοι ειδικοί στην έκθεσή τους καταλήγουν ότι το ξυλόλιο και το τολουόλιο, που χρησιμοποιούνται και για τη νοθεία καυσίμων, ήταν οι εύφλεκτες ουσίες που οδήγησαν στην έκρηξη μετά τη σύγκρουση.

Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας “RealNews”, οι Βέλγοι ειδικοί έχουν οδηγηθεί σε συμπεράσματα όχι μόνο για το είδος των ουσιών που προκάλεσαν την έκρηξη αλλά και για το βάρος τους, τις διαστάσεις της δεξαμενής που τις μετέφερε καθώς και για το σημείο της αμαξοστοιχίας όπου ήταν τοποθετημένες.

Το κλιμάκιο των ερευνητών στο Τμήμα Δομικής Μηχανικής του Πανεπιστημίου της Γάνδης ερευνά το δυστύχημα εδώ και περίπου έναν χρόνο, μετά τη σχετική παραγγελία του Ελληνικού Οργανισμου Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).

Αξιοποιώντας τον εξοπλισμό του ειδικού εργαστηρίου τους αλλά και το καινοτόμο σύστημα ανάλυσης μέσω τεχνητής νοσημοσύνης που διαθέτουν, οι Βέλγοι επιστήμονες φέρονται να έχουν καταλήξει στα εξής:

Το πρώτο βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας, το οποίο ακολουθούσε τις δύο μηχανές του τρένου, μετέφερε φορτίο με πτητικούς υδρογονάνθρακες που δεν είχαν δηλωθεί.

Αυτές οι εύφλεκτες ουσίες μεταφέρονταν σε δεξαμενή διαστάσεων 1 επί 2,5 μέτρων.

Το βάρος των πτητικών υδρογονανθράκων που εκτιμάται ότι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία ήταν μεταξύ 3,5 και 4 τόνων.

Η διάρκεια των εκρήξεων μετά τη σύγκρουση ήταν περίπου 8 δευτερόλεπτα ενώ το “μαντιτάρι” που προκάλεσαν έφτασε σε ύψος τα 80 μέτρα.

Οι εύφλεκτες ουσίες αφορούν πιθανότατα ξυλόλιο και τολουόλιο, που χρησιμοποιούνται και για τη νοθεία καυσίμων.

Τι πραγματικά μετέφεραν τα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας τη μοιραία νύχτα στα Τέμπη

Σε μοναδικό μέχρι σήμερα βίντεο έχει αποτυπωθεί η κίνηση της εμπορικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε με το Intercity. Το βίντεο δεν προέρχεται από τις κάμερες ασφαλείας του ΟΣΕ, αλλά από ένα μίνι μάρκετ στην περιοχή της Λεπτοκαρυάς.

Με βάση το ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ το οποίο επικαλείται πραγματογνώμονες που έχουν στη διάθεσή τους όλο το βίντεο υπάρχουν ισχυρότατες ενδείξεις με βάση τις οποίες σε ένα από τα τρία ανοιχτά βαγόνια υπάρχει κάτι που παραπέμπει σε δεξαμενή μέσα στην οποία πιθανόν να υπήρχε η εύφλεκτη ουσία που προκάλεσε και την έκρηξη!

Σημειώνεται πως σε περιπτώσεις που τα φορτία έχουν ξεκινήσει από χώρα της ΕΕ και καταλήγουν στην Ελλάδα τα βαγόνια αυτά δεν ελέγχονται και είναι ασφαλισμένα. Αν όμως έρχονται από τρίτες χώρες, όπως τα ελάσματα που υπήρχαν στην εμπορική αμαξοστοιχία τα οποία προέρχονταν από ελασματουργείο στα Σκόπια, τότε ελέγχονται.

Οι πραγματογνώμονες, επικαλούμενοι πληροφορίες που συγκέντρωσαν όλο το προηγούμενο διάστημα, αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο μετά τον έλεγχο, το ενδεχόμενο παράνομο φορτίο να φορτώθηκε πάνω στα ανοιχτά βαγόνια στο διάστημα που μεσολαβεί από τον εμπορευματικό σταθμό της Θεσσαλονίκης μέχρι τον σταθμό της Σίνδου.

Exit mobile version