Βιολάντα – Vitafree: Οι Τρικαλινοί που κατέκτησαν τον κόσμο με τα μπισκότα τους

Η Βιολάντα της οικογένειας Τζιωρτζιώτη μπορεί να ξεκίνησε από ένα συνοικιακό αρτοποιείο στα Τρίκαλα,σήμερα όμως είναι μία από τις πλέον δυναμικές βιομηχανίες τροφίμων στην Ελλάδα, με έντονη εξαγωγική παρουσία σε όλο τον κόσμο. Στην Ελλάδα όχι μόνο έσπασε το αθηναϊκό δίπολο (Μπισκότα Παπαδοπούλου – Elbisco Αλλατίνη), αλλά κατάφερε να έχει παρουσία σχεδόν στο σύνολο των σούπερ μάρκετ και σε αρκετές κατηγορίες να χτυπάει και πρωτιές. Παράλληλα, στο εξωτερικό έχει παρουσία σε 30 χώρες, από την Κολομβία έως την Νέα Ζηλανδία και από τη Νότιο Αφρική έως τη Νότια Κορέα.

Τριπλασιασμός πωλήσεων

Η ιστορία της Βιολάντα ξεκινάει με τον Κωνσταντίνο Τζιωρτζιώτη και τη σύζυγό του να προμηθεύουν φούρνους και ζαχαροπλαστεία της Θεσσαλίας και όμορων νομών με κουλουράκια και μπισκότα. Το πρώτο μεγάλο βήμα έγινε στην αλλαγή της χιλιετίας με την παραγωγή private label για μεγάλη σήμερα αλυσίδα σούπερ μάρκετ, όμως το εντυπωσιακό άλμα -όπως φαίνεται και στο σχετικό σχεδιάγραμμα- έγινε την τελευταία εξαετία. Σε επίπεδο ομίλου, από τα 9 εκατ. ευρώ το 2016 οι πωλήσεις υπερτριπλασιάστηκαν και άγγιξαν τα 30 εκατ. ευρώ το 2021.

Ενσωματωμένη εικόνα
Αναλυτικότερα, το 2021 οι πωλήσεις της Βιολάντα διαμορφώθηκαν σε 24,41 εκατ. ευρώ έναντι 21,02 εκατ. ευρώ το 2020, εμφανίζοντας άνοδο κατά 16,1%, με τα κέρδη προ φόρων να βελτιώνονται κατά 19,6% στα 3,7 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, η δεύτερη εταιρεία του ομίλου, η Vitafree, το 2021 έσπασε σε επίπεδο πωλήσεων το φράγμα των 5 εκατ. ευρώ (5,31 εκατ. ευρώ από 4,51 εκατ. ευρώ το 2020) με τα καθαρά κέρδη της να διαμορφώνονται σε 1,01 εκατ. ευρώ.

Για την τρέχουσα χρήση η διοίκηση αναμένει ότι οι πωλήσεις του ομίλου θα διαμορφωθούν στα 36 εκατ. ευρώ, με τη Vitafree να έχει μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων. Όπως αναφέρεται στον ισολογισμό της, «τον περασμένο χρόνο η άνοδός μας ήταν εμφανής. Οι προοπτικές μας, όμως, για το 2022 πιστεύουμε ότι είναι καλύτερες. Έχει αρχίσει η διάθεση νέων προϊόντων, που πιστεύουμε θα τύχουν μεγάλης αποδοχής από το καταναλωτικό κοινό. Με τη συμπλήρωση των νέων επενδύσεων, αποκτούμε νέες παραγωγικές εγκαταστάσεις, που θα αυξήσουν την παραγωγικότητα και τη δυνατότητα παραγωγής νέων προϊόντων».

Σε ό,τι αφορά το 2023, ο όμιλος αναμένεται να συνεχίσει την ανοδική του πορεία, καθώς, πέρα από τα εργοστάσια της Βιολάντα και της Vitafree στον νομό Τρικάλων, αναμένεται να ολοκληρωθεί στα μέσα της χρονιάς ένα νέο, αυτή τη φορά, στον νομό Λαρίσης. Η νέα μονάδα θα δώσει τη δυνατότητα επέκτασης σε νέα παραγωγική γκάμα και θα έχει και αυτή εξωστρεφή χαρακτήρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση τα σημερινά δεδομένα, περίπου το 25% των πωλήσεων του ομίλου προέρχεται από αγορές του εξωτερικού, με παρουσία σε περισσότερα από 5.200 τελικά σημεία πώλησης εκτός Ελλάδας.
Πηγή: The Power Game
Προηγούμενο άρθροΣτην Μουριά ο Δήμαρχος Πύληςγια την εορτή των Ταξιαρχών Μιχαήλ και Γαβριήλ
Επόμενο άρθροΚώστας Σκρέκας; Η ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Αιγύπτου κλειδί για τη μείωση του ενεργειακού κόστους στα ελληνικά νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις