Ηλεκτρικό αυτοκίνητο με 100 ευρώ το μήνα -Ποιοι κάνουν την αρχή

Η κυβέρνηση της Γαλλίας προωθεί το πλάνο επέκτασης της ηλεκτροκίνησης και προσφοράς στους κατοίκους ενός προσιτού τρόπου μετακίνησης, με την υπηρεσία ενοικίασης ηλεκτρικού αυτοκινήτου από 100 ευρώ το μήνα.

Το ύψος του μηνιαίου μισθώματος του ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα εξαρτάται τόσο από την τιμή του ίδιου του αυτοκινήτου, όσο και από το ετήσιο εισόδημα κάθε οικογένειας. Συνεπώς, είναι ένα μέτρο στήριξης των κατώτερων οικονομικών στρωμάτων του πληθυσμού, που δεν έχουν τη δυνατότητα αγοράς νέου αυτοκινήτου – και δη ηλεκτρικού, που παραμένει πολύ ακριβό.

O Γάλλος υπουργός Οικολογικής Μετάβασης, Christophe Bechu

Το κυβερνητικό πλάνο προσιτής ενοικίασης ηλεκτρικού αυτοκινήτου έκανε επισήμως γνωστό ο Christophe Bechu, υπουργός Οικολογικής Μετάβασης της Γαλλίας. Όπως δήλωσε, το πρόγραμμα «κοινωνικής ενοικίασης» που υποσχέθηκε προεκλογικά ο Γάλλος πρόεδρος Emmanuel Macron, είναι πολύ πιθανό να αρχίζει να εφαρμόζεται μέσα στο 2023.

Μέχρι τότε, θα πρέπει να έχουν προσδιοριστεί τα εισοδηματικά κριτήρια με τα οποία θα καθορίζεται το ύψος του μηνιαίου μισθώματος κάθε αυτοκινήτου. Το πρόγραμμα θα χρηματοδοτηθεί από τους φόρους του γαλλικού λαού, με σκοπό να στηρίζει τα πιο οικονομικά αδύναμα νοικοκυριά.

Το ηλεκτρικό Renault Megane E-Tech

Αξίζει να σημειώσουμε ότι στο πρόγραμμα «κοινωνικής ενοικίασης» θα ενταχθούν αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται επί ευρωπαϊκού εδάφους. Συνεπώς, εξαιρούνται από αυτό τα ιαπωνικά, τα κορεάτικα, η στρατιά των κινέζικων που βρίσκουν το δρόμο τους προς την Ευρώπη, και φυσικά τα αμερικανικά Tesla

Με τον τρόπο αυτό το πρόγραμμα πετυχαίνει και έναν παράλληλο σκοπό: την ενίσχυση της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, και κυρίως της γαλλικής – καθώς οι PeugeotCitroen και Renault προχωρούν γοργά το πλάνο τους για την πλήρη μετάβαση σε γκάμα αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ένας τρίτος σκοπός που προγράμματος, επίσης, είναι η επιτάχυνση και διευκόλυνση της μετάβασης και της ίδιας της Γαλλίας στην ηλεκτρική κινητικότητα, μετά την υπερψήφιση από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο της παύσης πώλησης στην ήπειρό μας αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2025.

Οι ευρωπαϊκές χώρες, όσες τέλος πάντων δεν έχουν εκφράσει αντιρρήσεις, καλούνται να θεσπίσουν τον οδικό τους χάρτη για τη μετάβαση αυτή, και η Γαλλία -μετά και από το μέτρο αυτό- είναι από τις πιο προχωρημένες.

Στο ίδιο πλαίσιο, η Γαλλία -όπως επιβεβαίωσε ο Bechu- θα διευρύνει και θα επιταχύνει τις επενδύσεις της στην ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης, με στόχο να παρέχει σε κοντινή απόσταση ταχυφορτιστές για όλους τους πολίτες της χώρας.

 

car and motor