Κάτι δεν κάνουμε σωστά στον Πολιτιστικό και Θρησκευτικό τουρισμό

Μπορεί σύμφωνα με τα στελέχη του ελληνικού τουρισμού η χώρα μας  να φιγουράρει μέσα στους πέντε πρώτους προορισμούς παγκοσμίως, αυτό όμως οφείλεται περισσότερο στον «ήλιο και τη θάλασσα», το μοντέλο από το οποίο θέλουμε να απεμπλακούμε και πολύ λιγότερο σε άλλα τουριστικά προϊόντα που απαιτούν εκτός των άλλων και μία σχεδιασμένη, συγκροτημένη κυβερνητική τουριστική πολιτική.

Μια ματιά στην μελέτη της Deloitte με τίτλο «O Ελληνικός Τουρισμός με το βλέμμα στο 2030» που παρουσιάστηκε στην 37η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού Philoxenia 2022, είναι αρκετή για την εξαγωγή του παραπάνω συμπεράσματος.

Η αρνητική έκπληξη που καταδεικνύουν τα στοιχεία, είναι η απουσία της χώρας από την πρώτη δεκάδα στο τουριστικό προϊόν «Πολιτιστικός & Θρησκευτικός τουρισμός».

Η Ελλάδα του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού και «μήτρα» του σύγχρονου ευρωπαϊκού πολιτισμού, είναι εκτός της πρώτης δεκάδας με 2,4 εκατ. ταξίδια, με την Ιταλία,  να φιγουράρει στην πρώτη θέση με  7,2 εκατ. ταξίδια, την Γαλλία να ακολουθεί με  6,6 εκατ. ταξίδια και την Ισπανία να βρίσκεται στην τρίτη θέση με  5,8 εκατ. ταξίδια.

Αξίζει να σημειωθεί το γεγονός ότι στις τρεις πρώτες θέσεις του συγκεκριμένου προϊόντος βρίσκονται αμιγώς ευρωπαϊκοί προορισμοί.

Οι αιτίες της αποτυχίας και οι ευκαιρίες συνοψίζονται στο παρακάτω πίνακα:

Υπενθυμίζεται ότι η μελέτη της Deloitte παρουσιάσθηκε κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που διοργάνωσε την Παρασκευή 18 Νοεμβρίου, ο ΣΕΤΕ, στο πλαίσιο της 37ης διεθνούς τουριστικής έκθεσης Philoxenia.