Κατάντια: Ποντίκια και απαρχαιωμένα συστήματα στον κεντρικό κόμβο του ΟΣΕ Θεσσαλονίκης

Από εκεί διακλαδώνονται αμαξοστοιχίες από και προς τη Θεσσαλονίκη, με τις συνθήκες που επικρατούν στο σταθμαρχείο να είναι τριτοκοσμικές

Τριτοκοσμικές είναι οι συνθήκες στο κέντρο χειρισμού ΤΧ1 των τρένων που φεύγουν από τη Θεσσαλονίκη για Αθήνα, Αλεξανδρούπολη και Ειδομένη, όπως καταγγέλουν σταθμάρχες. Πρόκειται για τον πιο κεντρικό κόμβο, καθώς κάθε κάθε μέρα από το συγκεκριμένο σημείο διακλαδώνονται δεκάδες αμαξοστοιχίες από και προς τη Θεσσαλονίκη.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει ο ιστότοπος Voria.gr, το κτίσμα όπου εργάζονται οι σταθμάρχες είναι σε τραγική κατάσταση. Σε ένα μικρό χώρο είναι εγκατεστημένα τα απαρχαιωμένα συστήματα ελέγχου της κυκλοφορίας, όπως και ο περιβόητος πίνακας κυκλοφορίας. Ο χώρος ζεσταίνεται τον χειμώνα με μια σόμπα πετρελαίου, γεγονός άκρως επικίνδυνο για τη λειτουργία του κέντρου, όπως αναφέρουν οι εργαζόμενοι.

Κλιματιστικό ναι μεν υπάρχει, αλλά όταν οι θερμοκρασίες πέφτουν “παγώνει”, με συνέπεια ο χώρος να ζεσταίνεται μόνο με τη σόμπα. Τουαλέτα δεν υπάρχει με αποτέλεσμα οι σταθμάρχες να αναγκάζονται να αφήσουν το πόστο τους για να κάνουν την ανάγκη τους στην ύπαιθρο ή σε μια χημική τουαλέτα που είναι εγκατεστημένη απέναντι από τις γραμμές.

Οι εργαζόμενοι μάλιστα έχουν αναγκαστεί να τοποθετήσουν μέχρι και ποντικοπαγίδες προκειμένου να αντιμετωπίσουν τα τρωκτικά.

Κάτω από αυτές τις τραγικές συνθήκες, οι σταθμάρχες προσπαθούν με απαρχαιωμένα μέσα να κατευθύνουν τις αμαξοστοιχίες στους προορισμούς τους.

Όπως αναφέρουν οι ίδιοι, το σύστημα της τηλεδιοίκησης καλύπτει τη διαδρομή από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τον Στρυμώνα και από τη Σίνδο έως το Πλατύ, ενώ στο τμήμα από Στρυμώνα μέχρι Αλεξανδρούπολη δεν λειτουργεί η φωτοσήμανση.

ΣΤΑΘΜΑΡΧΕΙΟ ΤΡΙΤΟΚΟΣΜΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣΑποτέλεσμα της μη ολοκληρωμένης λειτουργίας της φωτοσήμανσης είναι η κίνηση και η διαχείριση των τρένων να γίνεται με με τον ίδιο τρόπο, όπως στην περίπτωση της μοιραίας αμαξοστοιχίας που στοίχισε τη ζωή τόσων συνανθρώπων μας στα Τέμπη.

Ο κάθε σταθμάρχης επικοινωνεί με τον άλλο είτε με ασύρματους είτε με σταθερό τηλέφωνο προκειμένου να ενημερώσει ο ένας τον άλλο για τα τρένα που φεύγουν από τους σταθμούς τους.

Ο κίνδυνος ενός ατυχήματος, που έτσι και αλλιώς είναι μεγάλος ελλείψει των σύγχρονων συστημάτων, γίνεται μεγαλύτερος μετά τις 11 το βράδυ, όταν μένει ένας σταθμάρχης στη βάρδια λόγω ελλείψεως προσωπικού.

Όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, αν ο άνθρωπος που βρίσκεται στη βάρδια πάθει κάτι δεν θα υπάρχει κανείς να ελέγξει την κίνηση των τρένων. Σημειώθηκε μάλιστα περιστατικό, όπως αναφέρουν, που εργαζόμενος στη νυχτερινή βάρδια έπαθε εγκεφαλικό και πρόλαβε να ειδοποιήσει στις 3 το πρωί συνάδελφο του να έρθει να τον βοηθήσει.

Ο σταθμάρχης Ανδρέας Διοδώνης εξηγεί τη λειτουργία του κέντρου ελέγχου και επισημαίνει χαρακτηριστικά ότι “αν είχαμε σωστή λειτουργία του συστήματος θα άναβε το ελιγμόσημο και θα μας εξασφάλιζε τη διαδρομή. Τη διαδρομή τώρα την ελέγχουμε με το μάτι“.

 Οι εργαζόμενοι περίμεναν σήμερα τον υπουργό Μεταφορών Γιώργο Γεραπετρίτη να επισκεφθεί το σημείο και να του καταθέσουν τα σοβαρά πρόβληματα που υπάρχουν, ωστόσο ο νέος υπουργός Υποδομών Μεταφορών επισκέφθηκε μόνο τον σταθμό της Θεσσαλονίκης.

Δείτε το βίντεο: