“Μύλος Ξωτικών” vs Αρκαδία. Στα Τρίκαλα το budget αγγίζει το 1.000.000 και στην Τρίπολη 160.000 ευρώ €

Σύγκριση με αρκετή δόση ζήλιας και μελαγχολίας των Χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων στην Τρίπολη με αυτές των Τρικάλων και την μεγάλη επιτυχία του “Μύλου των Ξωτικών“, επιχειρεί να κάνει ο δημοσιογράφος του Kalimera Arkadia που επισκέφτηκε την πόλη μας σε προχθεσινό άρθρο του, που έχει ως εξής:
“Η Τρίπολη συζητά για τις Χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις. Θετικό. Υπάρχουν διαφορετικές απόψεις. Φυσιολογικότατο.
Αρκεί να μην υπάρχει φανατισμός, παρωπίδες και μονόπλευρες αναλύσεις.
Προφανώς, υπάρχουν αρκετά θετικά στοιχεία για το Χριστουγεννιάτικο Χωριό και το στολισμό της πόλης. Αυτό επισημαίνεται και από επισκέπτες άλλων περιοχών.
Εννοείται ότι υπάρχουν και στοιχεία που χρήζουν βελτίωσης. Κυρίως, ως προς το πόσο έγκαιρα γίνεται η οργάνωση των εκδηλώσεων και πόσο καλά επικοινωνείται (εκτός πόλης).
Αυτό βέβαια είναι μια γενικότερη παθογένεια στην Τρίπολη που πάντα ίσχυε, με κάποιες μεμονωμένες εξαιρέσεις.
Όταν το δημοτικό συμβούλιο πήρε απόφαση για τις εκδηλώσεις κι εκεί ειπώθηκε ότι ο προϋπολογισμός είναι περίπου στις 160.000 ευρώ, υπήρξαν αντιδράσεις (στην τοπική κοινωνία) από κόσμο που θεωρούσε (και θεωρεί) ότι το ποσό είναι τεράστιο.
Την ίδια στιγμή, υπάρχουν φωνές που ζητούν να γίνει εδώ κάτι αντίστοιχο με τον Μύλο των Ξωτικών.
Η διαφορά είναι ότι στα Τρίκαλα ο προϋπολογισμός αγγίζει το 1.000.000 ευρώ.
Πέρα από το κόστος βέβαια, υπάρχουν τεράστια έσοδα για την περιοχή των Τρικάλων και της γύρω περιοχής (Ελάτη, Περτούλι κλπ), από την τεράστια επισκεψιμότητα στον Μύλο.
Μόνο που για να συμβεί αυτό και να φτάσει ο Μύλος να έχει 1.500.000 επισκέπτες (το 2019), χρειάστηκε να περάσουν πολλά χρόνια από τότε που ξεκίνησε αυτή η προσπάθεια ως τοπική γιορτή (Τα εξηγεί ο Δήμαρχος Τρικκαίων κ. Παπαστεργίου στο βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=amWB3wqX_Xw).
Πιο απλά. Αν αύριο η όποια δημοτική αρχή Τρίπολης πάει και αντιγράψει όλο το πλάνο ανάπτυξης και λειτουργίας του Μύλου των Ξωτικών, θα πετύχει επισκεψιμότητα σε αυτά τα επίπεδα; Προφανώς, όχι. Αυτό δεν μπορεί να γίνει από τη μία στιγμή στην άλλη. Επενδύεις, αναπτύσσεις ένα project και σταδιακά αρχίζεις και αποκομίζεις οφέλη.
Ο Μύλος των Ξωτικών δεν είναι ένα καινούργιο project. Φέτος, διοργανώνεται για 11η χρονιά. Προφανώς, εξελίσσεται και έχει γίνει αυτή τη στιγμή το Νο1 θεματικό Χριστουγεννιάτικο Πάρκο στην Ελλάδα. Είναι ένα απόλυτα επιτυχημένο project. Αλλά, παράλληλα είναι κι ένα project ακριβό.
Μπορεί ο Δήμος Τρίπολης (ανεξάρτητα με το ποιος είναι Δήμαρχος) να δαπανήσει 1.000.000 ευρώ μόνο για την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων;
Θα είχε πραγματικά μεγάλο ενδιαφέρον να γίνει ένας απολογισμός για τις φετινές γιορτές κι εκεί να κληθούν όλοι (αυτοδιοικητικοί, οικονομικές υπηρεσίες) να πουν αν το ταμείο του Δήμου αντέχει αυτό το κόστος.
Επιπλέον. Ακόμα κι αν δαπανηθεί ένα ποσό σε τέτοια μεγέθη και δημιουργηθεί ένα πάρκο σαν τον Μύλο, η Τρίπολη μπορεί να «σηκώσει» επισκεψιμότητα εκατοντάδων χιλιάδων κόσμου; Εδώ, καλά – καλά, δεν έχουμε ξενοδοχεία. Είναι ελάχιστα για την πόλη.
Εν κατακλείδι. Θέλουμε έναν «Μύλο Ξωτικών» στην Τρίπολη. Μπορούμε; Η θεωρία από την πράξη απέχει μίλια μακριά.”
Μηνάς Αρτόπουλος