Την προσοχή των χρηστών ηλεκτρικών πατινιών εφιστούν οι ειδικοί, μιας και ελλοχεύει ο κίνδυνος πρόκλησης φωτιάς στις μπαταρίες των οχημάτων.
Τεράστια είναι η δημοφιλία που γνωρίζουν προϊόντος του χρόνου τα ηλεκτρικά πατίνια, με όλο και περισσότερους πολίτες να τα επιλέγουν για τις σύντομες μετακινήσεις τους εντός του αστικού ιστού.
Τα συγκεκριμένα μέσα αστικής κινητικότητας έχουν αποκτήσει πολλούς φίλους και στους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου, παρά το αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο που απαγορεύει τη χρήση τους -μεταξύ άλλων- σε πεζοδρόμια, δημοσίους δρόμoυς και σε περιοχές που προορίζονται για πεζούς.
Οι χρήστες των ηλεκτρικών πατινιών αναφέρουν ότι τα εν λόγω μέσα διευκολύνουν σε θεαματικό βαθμό τις μετακινήσεις τους. Στον αντίποδα, οι ειδικοί εφιστούν την προσοχή των χρηστών, καθώς, όπως αναφέρουν, ελλοχεύει ο κίνδυνος πρόκλησης φωτιάς, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στον τομέα της ασφάλειας.
Μάλιστα το τελευταίο έτος στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα περιστατικά πρόκλησης φωτιάς σε ηλεκτρικά πατίνια αυξήθηκαν κατά 150% συγκριτικά με το 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν στη βρετανική κυβερνητική πλατφόρμα “Freedom of Information”.
Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, η υπερφόρτιση ενός ηλεκτρικού πατινιού μπορεί να οδηγήσει στην υποβαθμιση της μπαταρίας του, όπως συμβαίνει και στα κινητά τηλέφωνα αν αφήνονται για πολλές ώρες στην πρίζα.
«Αυτές οι μπαταρίες ιόντων λιθίου έχουν περιορισμένο αριθμό κύκλων φόρτισης και η υπερφόρτιση, μπορεί να προκαλέσει την απώλεια της ικανότητας των συσσωρευτών να “κρατούν” τη σωστή ποσότητα ενέργειας», σύμφωνα με την Paula Napolitano, ειδική στα ηλεκτρονικά απόβλητα (e-waste).
Μιλώντας στην αγγλική Express, η Napolitano πρόσθεσε ότι «ο μεγαλύτερος κίνδυνος που αφορά στα ηλεκτρικά σκούτερ είναι η “θερμική φυγή” (thermal runway). Πρόκειται για μια αλυσιδωτή αντίδραση υπερθέρμανσης που μπορεί να προκαλέσει φωτιά ή έκρηξη της μπαταρίας. Η υπερφόρτιση αυξάνει άμεσα τον κίνδυνο θερμικής διαρροής προκαλώντας την υπερθέρμανση της μπαταρίας».
Στο πλαίσιο αυτό, οι ειδικοί συμβουλεύουν τους χρήστες ηλεκτρικών πατινιών να αποσυνδέουν το πατίνι από το καλώδιο μόλις ολοκληρωθεί η φόρτιση. Παράλληλα, αναφέρουν ότι η φόρτιση πρέπει να γίνεται μόνο με το καλώδιο που συνοδεύει το όχημακατά την αγορά του, ενώ σε περίπτωση που πρέπει να αντικατασταθεί, είναι απαραίτητο να επιλέγεται ένα καλώδιο φόρτισης του κατασκευαστή και όχι μια no-name αμφιβόλου ποιότητας συσκευή.
Η Napolitano καταλήγει ότι η φόρτιση των ηλεκτρικών πατινιών δεν πρέπει να γίνεται δίπλα σε εύφλεκτα υλικά, μιας και αυτό αυξάνει τις πιθανότητες πρόκλησης πυρκαγιάς.
car and motor