Πόσο θα κοστίσει η αποκατάσταση της γραμμής Παλιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και πότε θα ολοκληρωθεί

Σε περίπου 330 εκατ. ευρώ (ποσά χωρίς ΦΠΑ) ανεβαίνουν οι προϋπολογισμοί για σιδηροδρομικά έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε κάνει γνωστό ότι αναδιαμορφώνεται το ποσό για να καλυφθούν οι ανάγκες για πιο ανθεκτικό σιδηρόδρομο στην περιοχή που έχει πληγεί τα τελευταία χρόνια 3 φορές από καταστροφικά καιρικά φαινόμενα. Με την προσθήκη του ΦΠΑ το κόστος ανέρχεται σε περίπου 450 εκατ. ευρώ ωστόσο το τελικό ποσό θα κλείσει τις επόμενες ημέρες.

Πλέον σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com στα έργα αποκατάστασης εντάσσονται και οι αναθαμίσεις των σιδηροδρομικών γραμμών σε Λάρισα-Βόλος και Καλαμπάκα-Παλαιοφάρσαλος στα πλαίσία του όρου της ανθεκτικότητας απέναντι στην κλιματική αλλαγή. Αυτό κρίθηκε αναγκαίο ώστε στο μέλλον να είναι θωρακισμένη όχι μόνο η βασική σιδηροδρομική αρτηρία Αθήνας-Θεσσαλονίκης (δηλαδή το τμήμα Δομοκός-Λάρισα) αλλά και οι περιφερειακές γραμμές στην ευρύτερη περιοχή.

Πλέον, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές του ypodomes, θα προκηρυχθούν από τον ΟΣΕ 4 διαφορετικές εργολαβίες στην περιοχή της Θεσσαλίας, όλες με τη διαδικασία του κατεπείγοντως για να ξεκινήσει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα η διαδικασία της αποκατάστασης.

Οι 4 εργολαβίες

Η πρώτη είναι η γνωστή εργολαβία ανάταξης της υποδομής και επιδομής της κατεστραμμένης γραμμής Δομοκός-Λάρισα (μέχρι την περιοχή του Κρανώνα) η οποία έχει εκτιμώμενο κόστος 140 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). O ανάδοχος θα αναλάβει αρχικά την αποκατάσταση της γραμμής ανόδου με προγραμματισμένο χρονοδιάγραμμα τους 11 μήνες. Όταν θα παραδοθεί η γραμμή, θα επανέλθουν και οι κανονικές ταχύτητες που θα φτάνουν μέχρι και τα 160χλμ/ώρα. Στη συνέχεια ο ανάδοχος θα πρέπει να αναλάβει την γραμμή καθόδου (από Λάρισα προς Δομοκό) με χρονοδιάγραμμα 9 μήνες.

 

ypodomes