Στα 21 εκ. ευρώ ο τζίρος για το νερό Θεόνη, στη χρήση του 2021

Στα επίπεδα του 13% έφτασε το μερίδιο αγοράς του θεσσαλικού νερού Θεόνη στην έντονα ανταγωνιστική αγορά του εμφιαλωμένου νερού, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI.

Η αναπτυξιακή πορεία για την AHB Group (Θεόνη) συνεχίζεται και το 2022, όπως ανέφερε ο πρόεδρος & CEO της εταιρείας, Δημήτρης Τσέλιος, στο περιθώριο εκδήλωσης που είχε θέμα την κατάκτηση περισσότερων από 60 Διεθνών Βραβείων Ποιότητας και Γεύσης από το φυσικό μεταλλικό νερό το οποίο παράγεται στα Άγραφα του νομού Καρδίτσας.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας, ο τζίρος αναμένεται να ξεπεράσει φέτος τα €26 εκατ., δηλαδή με μια ανάπτυξη της τάξης του 20% περίπου. Ο κ. Τσέλιος σημείωσε ότι η συνεχής κατάκτηση όλο και μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς από το Θεόνη μέσα σε λιγότερα από 10 χρόνια λειτουργίας είναι αποτέλεσμα μεθοδικών κινήσεων, αλλά και των ιδιαίτερων ποιοτικών χαρακτηριστικών του νερού, το οποίο επιβεβαιώνεται από τα 60+ διεθνή βραβεία που έχει αποσπάσει.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται, σύμφωνα με τον κ. Τσέλιο, στις διεθνείς αγορές, οι οποίες σήμερα καλύπτουν περίπου το 25% του συνολικού τζίρου της AHB Group, με βασικότερους προορισμούς τις ΗΠΑ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Σαουδική Αραβία, καθώς και χώρες της Ευρώπης όπως: • Κύπρος • Γερμανία • Βέλγιο • Ολλανδία Η Κίνα και η Αυστραλία αποτελούν τις πιο πρόσφατες αγορές που εκδηλώνουν ενδιαφέρον για το νερό Θεόνη, ενώ στόχος της εταιρείας για τα επόμενα χρόνια το 30% – 40% της παραγωγής να κατευθύνεται προς το εξωτερικό.

Ανατιμήσεις 10% – 15%

Ο επικεφαλής της καρδιτσιώτικης βιομηχανίας παραδέχτηκε ότι το κόστος των πρώτων υλών αλλά και της ενέργειας έχει αυξηθεί σε πολύ υψηλά ποσοστά, μέρος του οποίου κάλυψε με ανατιμήσεις της τάξης του 10% -15%. Οι οποίες όμως, όπως τόνισε, είναι πολύ περιορισμένες σε σχέση με την αύξηση του κόστους, αφού ήταν συνειδητή επιλογή να απορροφήσει η εταιρεία το μεγαλύτερο μέρος του, υπογραμμίζοντας ότι το εμφιαλωμένο νερό είναι ένα προϊόν το οποίο πωλείται εδώ και πολλά χρόνια σε χαμηλές τιμές λόγω και του αυξημένου ανταγωνισμού.

Θυμίζουμε ότι η εταιρεία υλοποιεί ένα νέο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους €10 εκατ., το οποίο αφορά τη δημιουργία νέας γραμμής παραγωγής (€5,5 εκατ.) και νέου κέντρου αποθήκευσης και παροχής υπηρεσιών logistics άνω των 7.000 τ.μ.(€4,5 εκατ.) στον Ελληνόπυργο Μουζακίου. Σύμφωνα με τη διοίκηση της βιομηχανίας, η νέα γραμμή θα αυξήσει τον όγκο παραγωγής κατά 130%. Μέσα στο 2023 αναμένεται να ξεκινήσει η παραγωγή με βιοδιασπώμενο μπουκάλι που “εξαρθρώνεται” σε 35 μέρες, όπως και η λειτουργία του νέου logistics center.

Ιδιαίτερη αναφορά στην εκδήλωση έγινε στη χάρτινη συσκευασία Θεόνη, η οποία είναι 100% ανακυκλώσιμη και φιλική προς το περιβάλλον. Μάλιστα, αυτή η συσκευασία απέσπασε στα Environmental Αwards 2022 το Bronze βραβείο στην κατηγορία Sustainable Product. Οι συσκευασίες αυτές κατευθύνονται σε συγκεκριμένα κανάλια διανομής, κυρίως HoReCa, όπως ανέφερε ο κ. Τσέλιος, ενώ έχουν μεγαλύτερη ζήτηση στις ξένες αγορές.

Σημειώνεται ακόμη ότι τον περασμένο Ιούλιο η εταιρεία τροποποίησε το καταστατικό της ώστε να έχει τη δυνατότητα για την παραγωγή αναψυκτικών ποτών, αεριούχων και μη, με βάση το φυσικό μεταλλικό νερό.

Οικονομικά στοιχεία (σε € χιλ.)

Κύκλος εργασιών

2021: 21.622

2020: 16.169

Μεταβολή: 34%

Μεικτό αποτέλεσμα

2021: 10.426

2020: 8.481

Μεταβολή: 23%

EBITDA

2021: 1.920

2020: 2.248

Μεταβολή: (15%)

Κέρδη προ φόρων

2021: 575

2020: 1.445

Μεταβολή: (60%)

Κέρδη μετά φόρων

2021: 250

2020: 1.149

Μεταβολή: (78%)

 

FnB Daily