Ο αμερικανικός κολοσσός όπως επίσης και η ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία έχουν ένα ιδιαίτερο κοινό χαρακτηριστικό. Ποιο είναι αυτό;
Οι αναλυτές διαβάζουν πάντα προσεκτικά τα γραφήματα των πωλήσεων ανά μάρκα και μοντέλα, τις πιο πρόσφατες επιδόσεις τους ανά μήνα αλλά και έρευνες ποιότητας σε όλο τον κόσμο. Το αποτέλεσμα είναι η διαπίστωση ότι υπάρχει μια συνεχής κούρσα μεταξύ αυτοκινητοβιομηχανιών από την Κίνα, τις ΗΠΑ, την Ευρώπη, την Ιαπωνία, την Κορέα, την Ινδία, τη Ρωσία και, πιο πρόσφατα, την Τουρκία και το Βιετνάμ. Ωστόσο, τι γίνεται με τον μέσο όρο ηλικίας των καινούριων αυτοκινήτων που προσφέρονται από αυτούς τους κατασκευαστές;
Η μέτρηση του μέσου όρου ηλικίας ενός αυτοκινήτου γίνεται υπολογίζοντας το χρόνο παραμονής κάποιου μοντέλου στην αγορά από την πρώτη ημέρα παρουσίασής του. Ο υπολογισμός δεν περιλαμβάνει τις μικρές ανανεώσεις αλλά τη ριζική αλλαγή κάποιου μοντέλου.
Για παράδειγμα, το Chevrolet Montana τρίτης γενιάς, που παρουσιάστηκε πρόσφατα, είναι το νεότερο αυτοκίνητο μέχρι σήμερα. Απέναντι βρίσκεται το Lada Niva 4×4, που παρουσιάστηκε τον Απρίλιο του 1977 και είναι ακόμα διαθέσιμο!
Όπως είναι αναμενόμενο, η Lada είναι η αυτοκινητοβιομηχανία με την παλαιότερη γκάμα αυτοκινήτων. Η μέση ηλικία αυτής της σειράς ρωσικών μοντέλων είναι 18,9 έτη! Παρά την ώθηση που δόθηκε τα τελευταία χρόνια από τον πρώην ιδιοκτήτη της Renault, η Lada έχει υποφέρει ιστορικά από τη ρωσική γραφειοκρατία, την έλλειψη καινοτομίας και τη μεγάλη εξάρτηση από την τοπική αγορά.
Αλλά παραδόξως, η Tesla κατέλαβε τη δεύτερη θέση με μέσο όρο 7,8 ετών για τα τέσσερα διαθέσιμα μοντέλα της. Πρέπει να αναφέρουμε ότι το Tesla Model S παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Μάρτιο του 2009 και ακολούθησε το Model X τον Σεπτέμβριο του 2015. Το πιο πρόσφατο προϊόν είναι το Model Y που παρουσιάστηκε τον Μάρτιο του 2019, σχεδόν πριν από 4 χρόνια.
Η Tesla είναι μακράν το σημείο αναφοράς στον κόσμο των ηλεκτρικών οχημάτων όμως η εταιρεία δεν ακολουθεί την πρακτική του κλάδου να κυκλοφορεί κάποιο νέο μοντέλο κάθε 6-8 χρόνια. Το Model S είναι αρκετά παλιό, ειδικά σε σύγκριση με τα νεότερα Porsche Taycan, Mercedes EQE ή NIO ET7.
Στον αντίποδα η ιαπωνική Isuzu και η κινεζική Xpeng και η NIO οδηγούν την κούρσα σε αυτήν την κατάταξη. Η Isuzu έχει κατά μέσο όρο μόλις 2,6 χρόνια καθώς τα δύο μόνο επιβατικά της αυτοκίνητα, το D-Max και το MU-X, έχουν πρόσφατα ανανεωθεί. Το Xpengείναι αρκετά κοντά με τέσσερα μοντέλα και το NIO με έξι διαθέσιμα μοντέλα.
Άλλοι κατασκευαστές με νέα σε ηλικία γκάμα προϊόντων είναι οι Subaru, Honda και Hyundai. Μεταξύ των Ευρωπαίων, η McLaren και η Ferrari προηγούνται και ακολουθούν η Mercedes-Benz, η BMW και η Aston Martin.
newsauto