«Έκανα λάθος με τα κλειδιά» -Παραδέχθηκε το λάθος του ο σταθμάρχης

Ο συλληφθείς σταθμάρχης, φέρεται να παραδέχεται το λάθος του που οδήγησε στην μεταλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία τρένων στα Τέμπη.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο 59χρονος συλληφθείς σταθμάρχης Λάρισας, ο οποίος κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια και επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία, καταθέτοντας στην Τροχαία Λάρισας υπό την εποπτεία Εισαγγελέα -κατόπιν εντολής του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας, εισαγγελέα, Σταμάτη Δασκαλόπουλου – αρχικά είχε υποστηρίξει ότι πάτησε το μπουτόν για αλλαγή γραμμών αλλά δεν υπάκουσε το ηλεκτρονικό σύστημα.

Ωστόσο, στη συνέχεια φέρεται να παραδέχθηκε το μοιραίο λάθος του.

Ο σταθμάρχης λέει ότι έβαλε το κλειδί για να μεταβάλλει την τροχιά της επιβατικής αμαξοστοιχίας αλλά αυτό φαίνεται να μην λειτούργησε. Φαίνεται να κατάλαβε ότι δεν λειτούργησε αλλά δεν έδωσε σημασία μετά και δεν έκανε τίποτα για να διορθώσει το λάθος του. Εμμέσως ομολογεί το λάθος και ευθύνεται για το δυστύχημα και το απέδωσε «στην κακιά ώρα».

Η σύλληψή του έγινε στο πλαίσιο του αυτοφώρου, ωστόσο η δικογραφία θα σχηματιστεί απόψε αργά το βράδυ και πιθανότατα αύριο το πρωί θα οδηγηθεί στην Εισαγγελία Πρωτοδικών με βαρύτατες κατηγορίες που επισύρουν πολυετείς ποινές ως και ισόβια κάθειρξη

«Το παραδέχθηκε μπροστά μου το λάθος του» λέει συνάδελφός του

Συνάδελφος του σταθμάρχη που βρισκόταν μαζί του το μοιραίο βράδυ του δυστυχήματος στα Τέμπη μιλώντας στον Alpha και στην εκπομπή T-live είπε χαρακτηριστικά: «Ήταν καθαρά ανθρώπινο λάθος».

«Δεν βλέπαμε τηλεόραση. Ήμουν μαζί του όμως όλο το βράδυ. Δεν κατάλαβε τι λάθος έκανε στην αρχή. Όταν έμαθε για το δυστύχημα ήμασταν εκείνη την ώρα μαζί. Τα έχασε, δεν μίλησε καθόλου. Τον ρώτησα τι έκανε, μου είπε ότι το τρένο το έβαλε κανονικά στη γραμμή. Μετά κατάλαβε το λάθος του. Έκανε καθαρά λάθος. Είναι ανθρώπινο λάθος. Δεν πατάς κανένα κουμπί, γυρίζεις τα κλειδιά στην ευθεία ή στη διαγώνιο. Τα συστήματα μία χαρά λειτούργησαν. Το λάθος είναι καθαρά δικό του και το παραδέχτηκε και χθες εκεί. Το παραδέχτηκε μπροστά μου. Είναι καθαρά ανθρώπινο λάθος. Ποιο σύστημα φταίει;» είπε ο συνάδελφος του σταθμάρχη.

Στη συνέχεια, επιβεβαίωσε ότι ο σταθμάρχης εργαζόταν στον ΟΣΕ για χρόνια, έφυγε για να εργαστεί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και στη συνέχεια επέστρεψε για να γίνει σταθμάρχης, ενώ υπογράμμισε πως ο σταθμάρχης εκπαιδεύτηκε για τρεις μήνες στη θεωρία και τρεις μήνες πρακτική. Περιέγραψε δε μία μία τις κινήσεις που έπρεπε να κάνει ο 60χρονος συνάδελφός του πριν από τη μοιραία σύγκρουση.

Για 12′ κινούνταν στην ίδια γραμμή οι αμαξοιστοιχίες με ταχύτητα 166 χλμ/ώρα

Από την εικόνα που αντικρίζουν όλοι, συμπεραίνεται ότι η μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων ήταν σφοδρότατη, λόγω της μεγάλης ταχύτητας, ενώ από την φωτιά που ξέσπασε έχουν καταστραφεί στο σημείο και τα εναέρια καλώδια ηλεκτροδότησης των συρμών.

Και αυτό γιατί η επιβατική αμαξοστοιχία κοινούνταν με 166 χιλιόμετρα/ώρα στο συγκεκριμένο σημείο. Για περίπου 12 λεπτά και για απόσταση 18 χιλιομέτρων, λόγω του λάθους του σταθμάρχη, η επιβατική και η εμπορική αμαξοστοιχία κινούνταν στην ίδια γραμμή.

Ενώ μέχρι και αυτή την ώρα συντελείται γιγάντια επιχείρηση αναζήτησης σορών μέσα στα συντρίμμια ο μακάβριος κατάλογος μεγαλώνει. Για 40 νεκρούς που πιθανότατα θα αυξηθούν στους 50 κάνουν λόγο πληροφορίες από το τρομακτικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Στους 40 οι νεκροί, έχουν πάρει DNA από 50 συγγενείς επιβατών

Σύμφωνα με πληροφορίες στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας υπάρχουν 38 αταυτοποίητες σοροί σε κακή κατάσταση. Άλλες πηγές κάνουν λόγο για 40 νεκρούς, ενώ οι Αρχές έχουν λάβει DNA από 50 συγγενείς πρώτου βαθμού, κάτι που σημαίνει ότι υπάρχουν δέκα ακόμη άτομα που δεν έχουν εντοπιστεί, απεγκλωβιστεί ή έχουν διαμελιστεί.