Από «κόσκινο» 15.000 εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ αυτοκίνητα

Αλλαγές φαίνεται ότι εξετάζουν τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών όσον αφορά στα πολύ υψηλά πρόστιμα που προβλέπονται για λάθη και παραλείψεις…

Από «κόσκινο» κυριολεκτικά αναμένεται να περάσουν οι Αρχές τις πάνω από 15.000 αιτήσεις που έχουν κατατεθεί online στο Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (ΜΕΜΟ) από την ημέρα έναρξης λειτουργίας του ώστε να διαπιστωθούν πιθανές παραβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα.

Να τονίσουμε πως από τις αρχές του 2023 έως και τα τέλη Μαρτίου έχουν εισαχθεί περίπου 20.000 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και 5.000 μεταχειρισμένα φορτηγά και λεωφορεία οπότε τα έγγραφα περισσότερων από 10.000 οχημάτων δεν έχουν αναρτηθεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΜΕΜΟ!

Μάλιστα σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Car and Motor τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών βρίσκονται σε συνεχείς συσκέψεις με στελέχη από την αγορά αυτοκινήτου ώστε να διορθωθούν τα όποια λάθη έχουν εντοπιστεί στο σύστημα και να αποφευχθούν τα πολύ υψηλά πρόστιμα που προβλέπει η σχετική νομοθεσία.

Πάντως οι πάνω από 15.000 αιτήσεις που έχουν κατατεθεί αφορούν αποκλειστικά σε αυτοκίνητα καθώς όπως διαπιστώθηκε στα φορτηγά υπάρχει ένα τεράστιο πρόβλημα που έχει να κάνει με κάποια έγγραφα που πρέπει να αναρτηθούν στο σύστημα ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία τα οποία δεν υπάρχουν!

Το πρώτο έγγραφο που δεν υπάρχει στα φορτηγά αφορά στη Δήλωση Άφιξης Οχήματος, τη γνωστή ΔΑΟ, η οποία δεν συμπληρώνεται στα φορτηγά και σύμφωνα με πληροφορίες του Car and Motor το υπουργείο Οικονομικών επιβεβαίωσε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ότι η ελληνική νομοθεσία δεν προβλέπει την ΔΑΟ στα φορτηγά.

Οπότε αυτομάτως η λειτουργία της πλατφόρμας στα φορτηγά «παγώνει» καθώς δεν μπορεί να συνεχιστεί η διαδικασία στο ΜΕΜΟ.

Ωστόσο στα φορτηγά υπάρχει ακόμη ένα μεγάλο πρόβλημα που έχει να κάνει με το ΚΤΕΟεξωτερικού καθώς σε άλλα κράτη-μέλη τα επαγγελματικά οχήματα που δεν ανήκουν σε κάποια εταιρεία δεν περνούν από ΚΤΕΟ οπότε και δεν υπάρχει ξένο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Car and Motor το πρώτο πρόβλημα στα φορτηγά που αφορά στην ΔΑΟ μάλλον θα ξεπεραστεί με ακύρωση της συγκεκριμένης εντολής στην ηλεκτρονική πλατφόρμα με τη σύμφωνη γνώμη του υπουργείου Οικονομικών και όσον αφορά στο ξένο ΚΤΕΟ στα φορτηγά μάλλον οι εισαγωγείς θα τα περνούν στην Ελλάδα ώστε να αποκτούν Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου σε ισχύ.

Τι θα γίνει με τα πρόστιμα;

Αλλαγές φαίνεται ότι εξετάζουν τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορώνόσον αφορά στα πολύ υψηλά πρόστιμα που προβλέπονται για λάθη και παραλείψεις στα στοιχεία που αναρτούν στο ΜΕΜΟ οι εισαγωγείς μεταχειρισμένων οχημάτων.

Μάλιστα τα πρόστιμα των 10.000 ευρώ ή 30.000 ευρώ αναμένεται να μειωθούν για λάθη ή αναγραμματισμούς στα στοιχεία ωστόσο τα υψηλά πρόστιμα θα παραμείνουν σε περίπτωση που αναρτηθούν πλαστά έγγραφα ή ψευδή στοιχεία

car and motor