Η κάμερα του New China TV «εισβάλει» στο εργοστάσιο της Tesla στη Σαγκάη και αποκαλύπτει βήμα-βήμα τη διαδικασία για να κατασκευαστεί ένα Model Y.
Μπορεί η Tesla να φημίζεται για τα συστήματα αυτονομίας που δεν προσφέρουν όσα υπόσχονται, αλλά και για σκάνδαλα που αφορούν τον «κυβερνήτη» της, Elon Musk, όμως κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία ηγείται του τεχνολογικού και βιομηχανικού τομέα της αυτοκίνησης.
Ένα video που δημοσιεύτηκε από το κανάλι New China TV στο youTube μάς δίνει μία ματιά μέσα στο Giga Shanghai, δείχνοντας ενδελεχώς την παραγωγή του Tesla Model Y. Η γραμμή παραγωγής δουλεύει ρολόι, και μέσω του video, αποδεικνύεται με τον πιο άμεσο τρόπο ότι η Tesla δεν είναι αδίκως γνωστή για τις άκρως πρωτοποριακές τεχνικές που χρησιμοποιεί για την κατασκευή των οχημάτων της.
Μέχρι κι οι μηχανικοί της Toyota χαρακτήρισαν τις μονάδες παραγωγής της Tesla ένα «έργο τέχνης». Ο ίδιος ο Elon Musk έχει δηλώσει πολλάκις ότι μεγάλο μέρος της επιτυχίας της αυτοκινητοβιομηχανίας οφείλεται στην πρωτοποριακή της φιλοσοφία κατασκευής. Τα Gigafactories συνεχώς πολλαπλασιάζονται, με την εταιρεία να έχει μόλις εγκαινιάσει δύο νέα εργοστάσια, ένα στη Γερμανία κι ένα στο Τέξας των ΗΠΑ, ενώ μόλις ανακοίνωσε τα νέα της πλάνα που αφορούν τη δημιουργία μιας καινούργιας μονάδας στο Μεξικό.
Φυσικά, τα δύο πιο σημαντικά εργοστάσια της Tesla, στο Fremont της Καλιφόρνια και στη Σανγκάη της Κίνας, συνεχίζουν να είναι πλήρως λειτουργικά, προσφέροντας έναν τεράστιο όγκο παραγωγής για στην εταιρεία. Μάλιστα, το Giga Shanghai, όπως ονομάζεται, όχι μόνο παράγει EV για την τοπική αγορά, αλλά και για εξαγωγές.
Το video εστιάζει σε πολλά μέρη της παραγωγής, όμως το πιο σημαντικό είναι η ταχύτητα με την οποία κατασκευάζεται το δημοφιλέστερο ηλεκτρικό όχημα στον κόσμο, το Model Y. Σύμφωνα με έναν εργαζόμενο των εγκαταστάσεων στην Κίνα, η ολοκλήρωση μίας μονάδας διαρκεί μόλις δυόμισι ώρες, από την αρχή έως το τέλος της. Αυτός ο αριθμός μπορεί να μη φαντάζει ιδιαίτερα γρήγορος, όμως σε σύγκριση με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, για τις οποίες ο χρόνος ολοκλήρωσης κυμαίνεται από 18 έως 35 ώρες ανά όχημα, είναι εξωπραγματικός.
Αυτοί οι χρόνοι αναμένεται να βελτιωθούν και να μειωθούν ακόμα περισσότερο, με τη χρήση της νέας τεχνοτροπίας Gigacasting, αλλά και με τις νέες δομημένες μπαταρίες που σκοπεύει να παράγει η Tesla. Η νέα πλατφόρμα που ετοιμάζει η αυτοκινητοβιομηχανία πρόκειται επίσης να επιταχύνει τη διαδικασία κατασκευής, μειώνοντας ταυτόχρονα κατακόρυφα το κόστος παραγωγής.
Σύμφωνα με το blog Teslarati, πληροφορίες του πρακτορείου Reuters αναφέρουν ότι η Tesla Chinaστοχεύει στην άμεση αύξηση της εβδομαδιαίας παραγωγής στις 20.000 μονάδες, κάνοντας έτσι δυνατή την παραγωγή 80.000 μονάδων Model 3 και Model Y μηνιαίως, τόσο για την εγχώρια αγορά, όσο και για παγκόσμια κατανάλωση.
Δείτε το Tesla Model Y να συναρμολογείται:
car and driver.gr