Συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για την εργασιακή πορεία του 59χρονου σταθμάρχη της Λάρισας, ο οποίος παραδέχθηκε το μεγάλο μερίδιο ευθύνης που του αναλογεί στη φονική σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, το βράδυ της Τρίτης.
Η “καριέρα” του 59χρονου είναι συνυφασμένη με το δημόσιο, αφού κινούμενος μέσα από δαιδαλώδεις διαδικασίες και εκμεταλλευόμενος “παραθυράκια” μετατάξεων και μεταθέσεων, κατέληξε σε μια θέση από την οποία θα έπαιρνε σύνταξη, με έναν τελευταίο παχυλό μισθό…
Ο 59χρονος φέρεται να εργάστηκε για πρώτη φορά στον ΟΣΕ πριν από μια 30ετία. Τότε προσλήφθηκε ως εργαζόμενος για να κουβαλά και να μεταφέρει βαλίτσες και αποσκευές, κάτι που έκανε για πολλά χρόνια.
Ωστόσο, το 2011, χάρη στον νόμο Ρέππα περί κινητικότητας, ζήτησε και πήρε μετάταξη σε άλλο φορέα του Δημοσίου. Πήγε στο Υπουργείο Παιδείας, όπου συνέχισε τη χειρωνακτική εργασία, αφού τα καθήκοντά του ήταν η μεταφορά βιβλίων σε σχολεία για την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Ύστερα από κάτι παραπάνω από μια δεκαετία, ο 59χρονος αποφάσισε να επιστρέψει στον ΟΣΕ, αφού τα χρόνια έχουν περάσει και η ηλικία του δεν του επέτρεπε πια τόσο μεγάλη σωματική κούραση. Άλλωστε, είναι αλλιώς να βγεις στη σύνταξη ως υπάλληλος του Υπουργείου Παιδείας και αλλιώς ως σταθμάρχης…
Η επιστροφή στον ΟΣΕ και η εκπαίδευση για σταθμάρχης
Συνάδελφός του είπε στην “Καθημερινή” ότι ήταν επιθυμία του να επιστρέψει στον ΟΣΕ και να “φύγει (σ.σ. συνταξιοδοτηθεί) σιδηροδρομικός, όπως ξεκίνησε”. Κάνοντας χρήση προγράμματος κινητικότητας στο Δημόσιο, ο 59χρονος επέστρεψε το 2022 από το υπουργείο Παιδείας πίσω στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων.
Κατόπιν, παρακολούθησε πρόγραμμα εκπαίδευσης διάρκειας έξι μηνών πριν λάβει -στις αρχές του έτους- την απαραίτητη πιστοποίηση και τοποθετηθεί στο προνομιακό πόστο του σταθμάρχη Λάρισας.
Στο μεταξύ, στις 29 Νοεμβρίου 2022 εκδίδεται από τον ΟΣΕ διαγωνισμός προσλήψεων για συνολικά 90 θέσεις. Οι 36 αφορούν σταθμάρχες. Δύο από αυτούς, ένας… έμπειρος και ένας άπειρος, χωρίς προϋπηρεσία, προορίζονται για τη Λάρισα. Τα προσόντα που απαιτούνται είναι: απολυτήριο Λυκείου ή υψηλότερος τίτλος, γνώση Η/Υ και αγγλικής γλώσσας, ενώ υπάρχει ηλικιακό όριο στα 42 έτη.
Όπως σημειώνουν στελέχη του ΟΣΕ, οι παραπάνω προϋποθέσεις πρόσληψης δεν ισχύουν σε περίπτωση που κάποιος εργάζεται ήδη στον Οργανισμό, καθώς τότε απαιτούνται μόνο ιατρικές βεβαιώσεις.
Το “αγροτικό” ενός μήνα στην Καλαμπάκα και οι 5 μέρες στη Λάρισα
Τελικά επελέγη ως σταθμάρχης και για να αποκτήσει εμπειρία, τοποθετήθηκε στον σταθμό της Καλαμπάκας. Εκεί, όμως, σύμφωνα με όσα ανέφερε συνάδελφός του, τα πράγματα είναι πολύ ήρεμα, αφού μεταξύ σοβαρού και αστείου, οι εργαζόμενοι λένε ότι περνάνε… δύο τρένα την ημέρα!
Αφού έκανε το “αγροτικό” του στην Καλαμάτα για έναν ολόκληρο μήνα, παίρνει μετάθεση για τη Λάρισα. Έναν από τους πιο κομβικούς σταθμούς στην Ελλάδα, με πάρα πολλά δρομολόγια, πολλά τρένα, πολλές ευθύνες και πολλή πίεση.
Έχοντας αυτό το background, και επί της ουσίας μηδενική εμπειρία σε συνθήκες υψηλίες πίεσης, καλείται να εργαστεί το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας. Μάλιστα, τον άφησαν μόνο του στη βάρδια να διαχειριστεί την κυκλοφορία των τρένων το τριήμερο, όπως διαβεβαίωσε και ο δικηγόρος του, Στέφανος Παντζαρτζίδης.
Προφανώς η κούραση, οι πολλές ώρες εργασίας, οι πολλές ευθύνες και η ψυχολογική καταπόνηση λειτούργησαν ανασταλτικά πάνω σε έναν άπειρο σταθμάρχη, ο οποίος μοιραία έκανε ένα τραγικό λάθος με τις γνωστές θλιβερές συνέπειες…
Ο συνάδελφός του στην Καλαμπάκα είπε για τον 59χρονο: “Πολύ τυπικός, ήταν πάρα πολύ τυπικός ο άνθρωπος. Προφανώς έχει ξεχαστεί εντελώς ο σταθμάρχης, προφανώς, δεν ξέρω, δεν μπορώ να δικάσω και να προδικάσω, προς Θεού. Πρέπει να έχει ξεχαστεί εντελώς ο άνθρωπος, δεν είχε γυρίσει καν τα κλειδιά από την κάθοδο στην είσοδο της Λάρισας, να μπει στην άνοδο, δηλαδή στη δεύτερη γραμμή και ώστε να ακολουθήσει τη γραμμή ανόδου, να πάει μέχρι τον επόμενο σταθμό εν ενεργεία”.
Οι φήμες για “πολιτική παρέμβαση”
Τις τελευταίες ημέρες έχει κυκλοφορήσει η φήμη ότι ο 59χρονος τοποθετήθηκε στη θέση του σταθμάρχη χάρη σε “πολιτικό δάκτυλο”. Αυτό το ανέφερε και ο Αλέξης Κούγιας, αλλά και ένας από τους εργαζόμενους στον Σιδηρόδρομο, χωρίς κανείς να κατονομάζει συγκεκριμένο πολιτικό πρόσωπο ή κόμμα…
Ωστόσο, προκαλεί ερωτηματικά αυτός ο εύκολος και ανεμπόδιστος “ελιγμός” από τον έναν δημόσιο φορέα στον άλλον, και μάλιστα σε μια θέση που απαιτεί συγκεκριμένα προσόντα.
Μέχρι στιγμής παραμένει άγνωστο αν η τοποθέτησή του έγινε κατόπιν συμμετοχής του στο συγκεκριμένο διαγωνισμό ή αν εξαιρέθηκε του ορίου ηλικίας λόγω… παρελθόντος στον οργανισμό.
thetoc.gr