Το νερό Θεόνη είναι ένα από τα μετρημένα στα δάχτυλα επιχειρηματικά «θαύματα» της περασμένης δεκαετίας, που ήταν μία από τις χειρότερες για την ελληνική οικονομία και την επιχειρηματικότητα.
Η εταιρεία που το εμφιαλώνει, η AHB Group, η οποία έχει δραστηριότητα μόλις εννέα χρόνων σε μία πολύ ανταγωνιστική αγορά, αυτή των εμφιαλωμένων νερών, με περισσότερα από 20 σήματα και ανταγωνιζόμενη δίκτυα πολυεθνικών και εδραιωμένους εγχώριους παίκτες, βρίσκεται σταθερά τα τελευταία χρόνια στην τρίτη θέση πίσω από τους Ηπειρώτες που εμφιαλώνουν τα νερά Ζαγόρι και Βίκος.
Το πλέον σημαντικό είναι ότι είναι ένα από τα πλέον πολυβραβευμένα νερά στον κόσμο –πάνω από 60 διεθνή βραβεία-, ενώ στόχος της διοίκησης είναι κυρίως οι διεθνείς αγορές. Σήμερα έχει παρουσία σε 23 χώρες, από τις ΗΠΑ έως την Αυστραλία και από το Χονγκ Κονγκ έως τον Παναμά και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Το 2021 οι πωλήσεις της εταιρείας έσπασαν το φράγμα των 20 εκατ. ευρώ και διαμορφώθηκαν σε 21,6 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας σε σχέση με το 2020 αύξηση κατά 34%, πολύ πάνω από τον μέσο όρο του κλάδου. Παράλληλα, τα μεικτά κέρδη ανήλθαν σε 10,4 εκατ. ευρώ, μία θετική μεταβολή της τάξης του 23% σε σχέση με το 2020. Σε επίπεδο καθαρών αποτελεσμάτων υπήρξε κατακόρυφη πτώση των κερδών, τα προ φόρων μειώθηκαν στις 575 χιλ. ευρώ (-60%) και τα μετά φόρων στις 250 χιλ. ευρώ από 1,1 εκατ. ευρώ το 2020 (-78%). Σύμφωνα με τη διοίκηση, η πτώση των κερδών οφείλεται στον μεγαλύτερο βαθμό στις αυξημένες αποσβέσεις, ενώ επηρεάστηκαν και από τις αυξημένες δαπάνες ενέργειας και πρώτων υλών.
Πέρα από τη σημαντική αύξηση του τζίρου την περασμένη χρονιά, ο εμφιαλωτής του Θεόνη προχώρησε σε αρκετές σημαντικές κινήσεις, που έχουν στόχο την περαιτέρω εξέλιξη της εταιρείας. Μία από τις σημαντικότερες κινήσεις είναι η έγκριση νέων περιβαλλοντικών όρων έπειτα από αύξηση δυναμικότητας λόγω ταυτόχρονης αύξησης της μέγιστης ετήσιας απολήψιμης ποσότητας νερού από τη δημόσια πηγή Γκούρα, γεγονός που σύμφωνα με τη διοίκηση θέτει τις βάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη των πωλήσεών της.
Παράλληλα, εγκατέστησε για πρώτη φορά στην Ελλάδα νέα γραμμή παραγωγής χάρτινης συσκευασίας φυσικού μεταλλικού νερού σε δύο κωδικούς, κίνηση που σύμφωνα με τη διοίκηση αποτελεί στρατηγική επιλογή της εταιρείας για να ενδυναμώσει τη θέση της προς τη βιώσιμη ανάπτυξη. Στον χώρο της παραγωγής, προέβη και σε βελτίωση της παραγωγικής δυναμικότητας μέσω συστημάτων αυτοματοποίησης στη γυάλινη γραμμή παραγωγής του ανθρακούχου νερού.
Οι κινήσεις του 2022
Η φετινή χρήση βρίσκει τη διοίκηση της AHB Group να είναι αντιμέτωπη, όπως και οι υπόλοιπες βιομηχανίες, με αυξημένα κόστη και προβλήματα που δημιουργήθηκαν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Παρ’ όλα αυτά, συνέχισε τα πλάνα που έχει θέσει. Στα μέσα Ιουλίου η Γενική Συνέλευση των μετόχων ενέκρινε σειρά τροποποιήσεων στο καταστατικό της Θεόνη ΑΕ, με σημαντικότερη τη δυνατότητα δραστηριότητας στην παραγωγή αναψυκτικών με βάση το φυσικό μεταλλικό νερό. Έχοντας πλέον τη φήμη αλλά και το βασικό συστατικό, η επέκταση στην κατηγορία θεωρείται σχεδόν δεδομένη.
Στα τέλη του Οκτωβρίου πιστοποιήθηκε η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 1,71 εκατ. ευρώ, κίνηση η οποία οδήγησε στον διπλασιασμό του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, που πλέον ανέρχεται σε 3,46 εκατ. ευρώ. Εδώ αξίζει να αναφερθεί ότι η διοίκηση βρίσκεται σε φάση υλοποίησης επένδυσης ύψους 10 εκατ. ευρώ, που αφορά νέα γραμμή παραγωγής και νέο κέντρο αποθήκευσης και παροχής υπηρεσιών logistics. H νέα γραμμή αναμένεται να αυξήσει κατά 60% τον όγκο παραγωγής, καλύπτοντας τόσο την αυξημένη ζήτηση τους θερινούς μήνες στην Ελλάδα αλλά και τις διεθνείς αγορές, καθώς η εταιρεία έχει υπογράψει νέα εμπορική συμφωνία στις Ηνωμένες Πολιτείες.
iefimerida