Λίγα κλάσματα δευτερολέπτων αργότερα, η τραγωδία με τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη θα ήταν ακόμα πιο αβάσταχτη, καθώς αν η σύγκρουση συνέβαινε εντός του τούνελ και ακόμη χειρότερα ο άλλος συρμός ήταν επιβατικός, η πιθανότητα ολοκληρωτικής καταστροφής θα ήταν εξαιρετικά μεγάλη…
Κι αυτό γιατί όπως εξηγεί ο καθηγητής Ευθύμης Λέκκας:
α. η τεράστια κινητική ενέργεια που είχαν οι δύο αντίθετα κινούμενοι συρμοί και η οποία εν μέρει έχει απορροφηθεί από τον εκτροχιασμό μεγάλου αριθμού βαγονιών, θα είχε εκτονωθεί με μία άνευ προηγουμένου παραμόρφωση όλων των βαγονιών και των δύο συρμών σε όλο το μήκος των αμαξοστοιχιών
β. η επακολουθείσα πυρκαγιά θα καταλάμβανε όλο το μήκος σχεδόν της σήραγγας, ενώ οι υψηλές θερμοκρασίες και η αποπνικτική ατμόσφαιρα δε θα έδιναν κανένα περιθώριο για επιζώντες
γ. θα υπήρχε αδυναμία διείσδυσης και επέμβασης των διασωστικών συνεργείων για τον απεγκλωβισμό τυχόν επιζώντων για πολλές ώρες
Είναι κοινά παραδεκτό ότι η διαχείριση των καταστροφών τα τελευταία χρόνια, αντί να βελτιώνεται με τη χρήση σύγχρονων συστημάτων, δυστυχώς επιδεινώνεται λόγω της πολυπλοκότητας και της τρωτότητας που υφίσταται σε όλα τα επιμέρους συστήματα