Το Dacia Sandero υιοθέτησε τη νέα, μοντέρνα σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας και μας ξανασυστήνεται στην κορυφαία έκδοση διπλού καυσίμου που εξασφαλίζει ασυναγώνιστη οικονομία κίνησης.
Ένα νέο κεφάλαιο έχει εγκαινιάσει το τελευταίο διάστημα η Dacia, εφαρμόζοντας στην ανέκαθεν value for money προϊοντική γκάμα της μια νέα σχεδιαστική γλώσσα που καθιστά τα μοντέλα της ιδιαίτερα ελκυστικά σε αισθητικό επίπεδο.
Η νέα σύγχρονη σχεδιαστική εταιρική «ταυτότητα» δεν θα μπορούσε να μην υιοθετηθεί από το Sandero, το μοντέλο που έχει εδραιωθεί στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο και αποτελεί τον απόλυτο πρωταγωνιστή στις πολύ καλές εμπορικές επιδόσεις του brand.
Με νέο όπλο, λοιπόν, στη φαρέτρα του την πιο φρέσκια εμφάνιση, και συνεχίζοντας να δίνει έμφαση στην πρακτικότητα και τη λειτουργικότητα, το Sandero επανασυστήνεται στο αυτοκινητικό κοινό, θέτοντας ακόμα υψηλότερους στόχους. Εμείς το δοκιμάζουμε στην περιπετειώδη έκδοση Stepway (σ.σ. υπάρχει και το hatchback Streetway), η οποία αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο ποσοστό (66%) των πωλήσεων του μοντέλου.
Με σήμα κατατεθέν το νέο λογότυπο
Η κυριότερη αλλαγή εντοπίζεται στο μπροστινό μέρος και συγκεκριμένα στη μάσκα η οποία κοσμείται από το νέο λογότυπο. Τα γράμματα «D» και «C» παραπέμπουν σε κρίκους αλυσίδας και σε συνδυασμό με την εντυπωσιακή φωτεινή υπογραφή σχήματος “Υ” στους στάνταρ LED κεντρικούς προβολείς, συνθέτουν μια μοντέρνα εικόνα που δύσκολα περνά απαρατήρητη.
Εξίσου όμορφο είναι και το πίσω μέρος του αμαξώματος, απ’ όπου έχει απομακρυνθεί το παλιό έμβλημα της Dacia, με τη θέση του να παίρνει η πλήρης ονομασία του brand. Tο πράσινο (kaki) χρώμα ενισχύει το στιλ και τονίζει τον εκδρομικό χαρακτήρα του μοντέλου, ενώ παντρεύεται αρμονικά με την απόχρωση Monolith Grey που συναντάμε στις προστατευτικές ποδιές, τους εξωτερικούς καθρέπτες και τις μπάρες οροφής.
Περνώντας στο εσωτερικό δεν εντοπίζουμε μεγάλες αλλαγές, εξαιρουμένης της παρουσίας του νέου λογότυπου της Dacia στο τιμόνι. Η απλότητα συνεχίζει να διακρίνει την καμπίνα του Sandero, χωρίς να απουσιάζουν και κάποια στοιχεία όπως είναι η μεγάλη υφασμάτινη φάσα στο ταμπλό και οι πορτοκαλί λεπτομέρειες -μεταξύ άλλων- στους αεραγωγούς και τα καθίσματα, που καθιστούν τις ώρες συμβίωσης με το μοντέλο ευχάριστες. Σημαντική συμβολή στο τελευταίο έχει και η κεντρική οθόνη αφής 8″ (διαθέσιμη από τη δεύτερη τη τάξει έκδοση Expression), που κερδίζει πόντους με την αρκούντως ικανοποιητική ευκρίνεια και την ευκολία στο χειρισμό της.
Ένα από τα μεγαλύτερα προσόντα του Sandero είναι οι κορυφαίοι για την κατηγορία χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές (328 λίτρα πορτμπαγκάζ), ενώ υπάρχουν και 21 λίτρα αποθηκευτικών χώρων εντός της καμπίνας για μικροαντικείμενα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το ανανεωμένο Dacia Sandero Stepway είναι διαθέσιμο και στη νέα και κορυφαία έκδοση Extreme που υπερτονίζει τον εξωστρεφή χαρακτήρα του μοντέλου, εισάγοντας στιλιστικά χαρακτηριστικά όπως το χρώμα Cedar Green που διανθίζεται με χάλκινες λεπτομέρειες.
Τον πρώτο λόγο έχει η οικονομία κίνησης
Το στιλιστικά ανανεωμένο Dacia Sandero συνεχίζει να έχει ως αιχμή του δόρατος την έκδοση διπλού καυσίμου, με υγραέριο και βενζίνη, που απευθύνεται σε όσους αναζητούν την οικονομία κατά τις μετακινήσεις τους και ταυτόχρονα είναι η ισχυρότερη στην γκάμα.
Πρωταγωνιστής είναι ο 1.000αρης τούρμπο (TCe) κινητήρας της Renault που συνδυάζεται αποκλειστικά με 6άρι μηχανικό κιβώτιο και αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm όταν χρησιμοποιεί υγράεριο και 91 PS/170 Nm όταν τη σκυτάλη παίρνει η βενζίνη.
Τα νούμερα, ωστόσο, που πραγματικά ενδιαφέρουν τον οδηγό που επιλέγει την έκδοση διπλού καυσίμου δεν είναι άλλα από αυτά που αφορούν στο κόστος μετακινήσεων.
Με βάση τις μετρήσεις μας σε αστικό περιβάλλον και εθνική οδό, η μέση κατανάλωση με υγραέριο ήταν 7,4 λτ./100 χλμ. κάτι που σημαίνει ότι για τη διάνυση 100 χιλιομέτρων απαιτούνται μόλις 6,6 ευρώ (μέση τιμή LPG 0,889 ευρώ/λίτρο). Το ρεζερβουάρ υγραερίου έχει χωρητικότητα 40 λίτρα, με το γέμισμά του να κοστίζει μόνο 35,5 ευρώ και να εξασφαλίζει 540,5 χλμ. αυτονομίας. Βάζοντας, μάλιστα, στην εξίσωση τα περίπου 800 χλμ.(μέση κατανάλωση 6,2 λτ./100 χλμ.) που μπορεί να διανύσει ο οδηγός χάρη στο 50λιτρο ρεζερβουάρ βενζίνης, η συνδυαστική αυτονομία κίνησης ανέρχεται σε περίπου 1.340 χλμ.