Νέο Dacia Sandero Stepway με υγραέριο – Πόσο καίει;

Το Dacia Sandero υιοθέτησε τη νέα, μοντέρνα σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας και μας ξανασυστήνεται στην κορυφαία έκδοση διπλού καυσίμου που εξασφαλίζει ασυναγώνιστη οικονομία κίνησης.

Ένα νέο κεφάλαιο έχει εγκαινιάσει το τελευταίο διάστημα η Dacia, εφαρμόζοντας στην ανέκαθεν value for money προϊοντική γκάμα της μια νέα σχεδιαστική γλώσσα που καθιστά τα μοντέλα της ιδιαίτερα ελκυστικά σε αισθητικό επίπεδο.

Η νέα σύγχρονη σχεδιαστική εταιρική «ταυτότητα» δεν θα μπορούσε να μην υιοθετηθεί από το Sandero, το μοντέλο που έχει εδραιωθεί στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο και αποτελεί τον απόλυτο πρωταγωνιστή στις πολύ καλές εμπορικές επιδόσεις του brand.

dacia sandero δοκιμή

Με νέο όπλο, λοιπόν, στη φαρέτρα του την πιο φρέσκια εμφάνιση, και συνεχίζοντας να δίνει έμφαση στην πρακτικότητα και τη λειτουργικότητα, το Sandero επανασυστήνεται στο αυτοκινητικό κοινό, θέτοντας ακόμα υψηλότερους στόχους. Εμείς το δοκιμάζουμε στην περιπετειώδη έκδοση Stepway (σ.σ. υπάρχει και το hatchback Streetway), η οποία αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο ποσοστό (66%) των πωλήσεων του μοντέλου.

Με σήμα κατατεθέν το νέο λογότυπο

Η κυριότερη αλλαγή εντοπίζεται στο μπροστινό μέρος και συγκεκριμένα στη μάσκα η οποία κοσμείται από το νέο λογότυπο. Τα γράμματα «D» και «C» παραπέμπουν σε κρίκους αλυσίδας και σε συνδυασμό με την εντυπωσιακή φωτεινή υπογραφή σχήματος “Υ” στους στάνταρ LED κεντρικούς προβολείς, συνθέτουν μια μοντέρνα εικόνα που δύσκολα περνά απαρατήρητη.

dacia sandero stepway δοκιμή

Εξίσου όμορφο είναι και το πίσω μέρος του αμαξώματος, απ’ όπου έχει απομακρυνθεί το παλιό έμβλημα της Dacia, με τη θέση του να παίρνει η πλήρης ονομασία του brand. Tο πράσινο (kaki) χρώμα ενισχύει το στιλ και τονίζει τον εκδρομικό χαρακτήρα του μοντέλου, ενώ παντρεύεται αρμονικά με την απόχρωση Monolith Grey που συναντάμε στις προστατευτικές ποδιές, τους εξωτερικούς καθρέπτες και τις μπάρες οροφής.

dacia sandero stepway δοκιμή

Περνώντας στο εσωτερικό δεν εντοπίζουμε μεγάλες αλλαγές, εξαιρουμένης της παρουσίας του νέου λογότυπου της Dacia στο τιμόνι. Η απλότητα συνεχίζει να διακρίνει την καμπίνα του Sandero, χωρίς να απουσιάζουν και κάποια στοιχεία όπως είναι η μεγάλη υφασμάτινη φάσα στο ταμπλό και οι πορτοκαλί λεπτομέρειες -μεταξύ άλλων- στους αεραγωγούς και τα καθίσματα, που καθιστούν τις ώρες συμβίωσης με το μοντέλο ευχάριστες. Σημαντική συμβολή στο τελευταίο έχει και η κεντρική οθόνη αφής 8″ (διαθέσιμη από τη δεύτερη τη τάξει έκδοση Expression), που κερδίζει πόντους με την αρκούντως ικανοποιητική ευκρίνεια και την ευκολία στο χειρισμό της.

dacia sandero stepway δοκιμή

Ένα από τα μεγαλύτερα προσόντα του Sandero είναι οι κορυφαίοι για την κατηγορία χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές (328 λίτρα πορτμπαγκάζ), ενώ υπάρχουν και 21 λίτρα αποθηκευτικών χώρων εντός της καμπίνας για μικροαντικείμενα.

dacia sandero stepway δοκιμή

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ανανεωμένο Dacia Sandero Stepway είναι διαθέσιμο και στη νέα και κορυφαία έκδοση Extreme που υπερτονίζει τον εξωστρεφή χαρακτήρα του μοντέλου, εισάγοντας στιλιστικά χαρακτηριστικά όπως το χρώμα Cedar Green που διανθίζεται με χάλκινες λεπτομέρειες.

Τον πρώτο λόγο έχει η οικονομία κίνησης

Το στιλιστικά ανανεωμένο Dacia Sandero συνεχίζει να έχει ως αιχμή του δόρατος την έκδοση διπλού καυσίμου, με υγραέριο και βενζίνη, που απευθύνεται σε όσους αναζητούν την οικονομία κατά τις μετακινήσεις τους και ταυτόχρονα είναι η ισχυρότερη στην γκάμα.
Πρωταγωνιστής είναι ο 1.000αρης τούρμπο (TCe) κινητήρας της Renault που συνδυάζεται αποκλειστικά με 6άρι μηχανικό κιβώτιο και αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm όταν χρησιμοποιεί υγράεριο και 91 PS/170 Nm όταν τη σκυτάλη παίρνει η βενζίνη.

Τα νούμερα, ωστόσο, που πραγματικά ενδιαφέρουν τον οδηγό που επιλέγει την έκδοση διπλού καυσίμου δεν είναι άλλα από αυτά που αφορούν στο κόστος μετακινήσεων.

Με βάση τις μετρήσεις μας σε αστικό περιβάλλον και εθνική οδό, η μέση κατανάλωση με υγραέριο ήταν 7,4 λτ./100 χλμ. κάτι που σημαίνει ότι για τη διάνυση 100 χιλιομέτρων απαιτούνται μόλις 6,6 ευρώ (μέση τιμή LPG 0,889 ευρώ/λίτρο). Το ρεζερβουάρ υγραερίου έχει χωρητικότητα 40 λίτρα, με το γέμισμά του να κοστίζει μόνο 35,5 ευρώ και να εξασφαλίζει 540,5 χλμ. αυτονομίας. Βάζοντας, μάλιστα, στην εξίσωση τα περίπου 800 χλμ.(μέση κατανάλωση 6,2 λτ./100 χλμ.) που μπορεί να διανύσει ο οδηγός χάρη στο 50λιτρο ρεζερβουάρ βενζίνης, η συνδυαστική αυτονομία κίνησης ανέρχεται σε περίπου 1.340 χλμ.

dacia sandero stepway δοκιμή

Στον δρόμο

Έχοντας ως βάση του την ενισχυμένης ακαμψίας πλατφόρμα CMF-B του ομίλου Renault-Nissan-Mitsubishi και με τη συμβολή της μαλακής ανάρτησης (γόνατα McPherson εμπρός/ημιάκαμπτος άξονας πίσω), το Sandero Stepway περνά από το ανάγλυφο του οδοστρώματος χωρίς να διαταράσσεται η άνεση των επιβατών. Σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, τόσο η ποιότητα κύλισης όσο και η ηχομόνωση δεν ενοχλούν, ενώ σε δρόμους με στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος θα εμφανιστούν μόνο σε συνθήκες πίεσης, όπου θα επέμβουν με διακριτικό τρόπο τα ηλεκτρονικά συστήματα διατήρησης της ευστάθειας.

dacia sandero stepway δοκιμή

Το Sandero Stepway δεν αντιμετωπίζει δυσκολία και στο να εγκαταλείψει τη σιγουριά της ασφάλτου και να κινηθεί σε χωμάτινο έδαφος, έχοντας ως σύμμαχό του τα 201 χλστ. που το χωρίζουν από το έδαφος, αλλά και το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης Extended Grip(διαθέσιμο μόνο στην έκδοση Extreme) που επιτρέπει την κίνηση σε ολισθηρά τερέν.

dacia sandero stepway δοκιμή

Συμπέρασμα

Η νέα σχεδιαστική εταιρική ταυτότητα της Dacia βρίσκει θέση στο Dacia Sandero, εκμοντερνίζοντας σημαντικά την εικόνα του μοντέλου το οποίο συνεχίζει να ξεχωρίζει για την πρακτικότητά του, αλλά και το εκδρομικό ταλέντο που προικίζει την έκδοση Stepway. 

Η τιμή των 19.270 ευρώ για τη βασική έκδοση Essential στην έκδοση διπλή καυσίμου (βενζίνη/LPG) δείχνει να έχει συμπαρασυρθεί από το κύμα ακρίβειας που έχει «χτυπήσει» την παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου, αλλά έχει ως αντίβαρο την ασυναγώνιστη οικονομία κίνησης που προσφέρει το LPG και, φυσικά, την 5ετή εργοστασιακή εγγύηση.

ΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 999 κ.εκ. υγραέριο, 100 ίπποι/4.600– 5.000 σ.α.λ., 170 Nm/2.100– 3,500 σ.α.λ. και βενζίνη 91 ίπποι/4.800-5.000 σ.α.λ., 160 Nm/2.100-3.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: μηχανικό 6 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: Υγραέριο 11,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 177 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα με υγραέριο και 173 με βενζίνη
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,0 λτ./100 χλμ με βενζίνη και 6,4 με υγράεριο., 108-115 γρ./χλμ (LPG).
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.099/1.848/1.535 χλστ., 2.604 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.176 κιλά
Χώρος αποσκευών: 328 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 19.270 -0

car and motor