Για 17 λεπτά τα τρένα ήταν στη ίδια γραμμή και δεν υπήρχε καμιά αντίδραση
Νέες διαστάσεις φαίνεται πως παίρνει η τραγωδία με την σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη και τους δεκάδες νεκρούς και τραυματίες. Για 17 λεπτά τα τρένα ήταν στη ίδια γραμμή και δεν υπήρχε καμιά αντίδραση.
Ο σταθμάρχης των Νέων Πόρων φαίνεται να είχε καταλάβει για την φονική πορεία που ακολουθούσαν τα δύο τρένα στα Τέμπη και είχε ειδοποιήσει τον συνάδελφό του στη Λάρισα.
Το γεγονός αυτό εμπεριέχεται στη δικογραφία που έχει σχηματιστεί σύμφωνα με τον Alpha. Συγκεκριμένα το βράδυ της Τρίτης στις 23.04, ο σταθμάρχης των Νέων Πόρων ενημερώνει τον αντίστοιχο της Λάρισας με τον ασύρματο για τα δύο τρένα στην ίδια γραμμή. Δηλαδή ότι έχει ξεκινήσει από εκεί η εμπορική αμαξοστοιχία με κατεύθυνση στην Αθήνα και του έδωσε μάλιστα και τον αριθμό. Η απάντησή του ότι ”οκ ελήφθη αυτό, καλώς..”.
Δηλαδή είχε 17 λεπτά στη διάθεσή του ο σταθμάρχης της Λάρισας για να αποτρέψει το δυστύχημα, καθώς η σύγκρουση έγινε στις 23.21. Είχε θεωρήσει ότι είχε γυρίσει το κλειδί, αλλά αυτό δεν είχε γίνει.
Στην προανάκριση είπε πως ”ναι κατάλαβα ότι κάτι δεν πήγαινε καλά άλλα δεν προλάβαινα να το σταματήσω”. Αλλά το στοιχείο αυτό δείχνει ότι είχε επαρκή χρόνο στην διάθεσή του για να εμποδίσει το πολύνεκρο δυστύχημα. Να σημειωθεί ότι του έγινε και αλκοτέστ, ενώ ομάδα αστυνομικών έχει σαρώσει το σταθμαρχείο Λάρισας συλλέγοντας στοιχεία.
Ένα, ωστόσο, ακόμη στοιχείο έρχεται στο φως σύμφωνα με τον Alpha, καθώς εκτός από τους δύο μηχανοδηχούς στο μοιραίο τρένο υπήρχε και προϊστάμενος της αμαξοστοιχίας. Ο ρόλος και οι αντιδράσεις του πριν από την φονική σύγκρουση μπαίνουν στο μικροσκόπιο των ερευνών.
Οι αρχές θα εξετάσουν αν αντέδρασε ο συγκεκριμένος προϊστάμενος και αν έχει καταγραφεί η φωνή του στις συνομιλίες. Σύμφωνα με τους ειδικούς θα έπρεπε και οι μηχανοδηγοί να αντιδράσουν και να ζητήσουν επιπλέον διευκρινίσεις για την πορεία του τρένου.
Φως για τα αίτια της τραγωδίας θα ρίξουν και οι συνομιλίες που έχουν καταγραφεί στο σταθμαρχείο της Λάρισας μεταξύ του σταθμάρχη, των μηχανοδηγών και του προϊσταμένου του τρένου.