Στέλιος Σαράντης ; “Η αύξηση της ζήτησης στο λευκό τυρί, μπορεί να συγκρατήσει τις τιμές της Φέτας”

Στη δυνατότητα που έχει το λευκό τυρί και η σταδιακή αύξηση πωλήσεων στα ελληνικά ψυγεία των σούπερ μάρκετ, να διορθώσει τις τιμές στη φέτα σε βάθος χρόνου, αναφέρεται μιλώντας στο Capital.gr ο Στέλιος Σαράντης, μέλος της διοίκησης του ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία.

 

Σημειώνεται ότι αυτή τη στιγμή η αύξηση στην τιμή του αιγοπρόβειου γάλακτος έχει οδηγήσει σε έντονη αύξηση τιμών φέτας, που αγγίζουν σε τιμές λιανικής τα 14, ενίοτε και τα 15 ευρώ ανά κιλό.

Η διόρθωση σύμφωνα με τον κύριο Σαράντη μπορεί να επέλθει δεδομένου ότι η μείωση της ζήτησης για φέτα λόγω της ενίσχυσης των λευκών τυριών από αγελαδινό γάλα, θα μειώσει σταδιακά και τις τιμές στο αιγοπρόβειο γάλα που αποτελεί την πρώτη ύλη παραγωγής της φέτας.

Ελπίδα για μείωση των τιμών, από το πλεόνασμα αγελαδινού γάλακτος στην Ευρώπη.

Το υψηλόβαθμο στέλεχος των Ελληνικών Γαλακτοκομείων εκφράζει την εκτίμηση ότι το λευκό τυρί μπορεί να κερδίσει περαιτέρω μερίδια από τις πωλήσεις φέτας, εάν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες που κάνουν λόγο για πλεόνασμα αγελαδινού γάλακτος στην ευρωπαϊκή αγορά, το οποίο χρησιμοποιείται ως πρώτη ύλη για την παραγωγή λευκού τυριού.

“Αυτή τη στιγμή πάντως η τιμή του αγελαδινού γάλακτος βρίσκεται σε ιστορικά υψηλά επίπεδα στην Ευρώπη, ωστόσο εάν αποδειχθεί ότι υπάρχει πλεόνασμα, είναι βέβαιο ότι θα μειωθεί σημαντικά προσεχώς η τιμή στο λευκό τυρί. Αυτό που ήδη συμβαίνει με το λευκό τυρί, όπου κερδίζει μερίδια από τη φέτα, ενδεχομένως να συνεχιστεί και ίσως και να ενταθεί στην ελληνική αγορά”.

Στην πράξη η ενίσχυση πωλήσεων του λευκού τυριού στην Ελλάδα μπορεί να συμβάλλει στην σταδιακή εξισορρόπηση των τιμών στη φέτα. “Εάν τα τυροκομεία παραγωγής φέτας απωλέσουν το 20% των πωλήσεών τους σε όγκο, σε αυτή την περίπτωση θα επηρεαστούν οι τιμές του πρόβειου γάλακτος καθότι θα μειωθεί ταυτόχρονα η ανάγκη για αγορά πρόβειου. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την σταδιακή αυτορρύθμιση της αγοράς σε χαμηλότερα επίπεδα τιμών αγοράς πρόβειου”, εξηγεί ο κ. Σαράντης.

Να σημειωθεί ότι σε όρους αγοράς οι πωλήσεις της φέτας στην Ελλάδα με βάση τα στοιχεία της Nielsen ήταν μειωμένες κατά 11,7% σε πωλήσεις κατ’ όγκο.

Ωστόσο στο εξωτερικό ο κύριος Σαράντης σημειώνει ότι υπάρχουν αγορές που κινούνται με θετικούς ρυθμούς, οι ώριμες αγορές παραμένουν σταθερές και ελαφρώς μειούμενες με 1%-2% για τον όμιλο, ενώ συνολικά η χρονιά για τη φέτα θα κλείσει στα ίδια επίπεδα σε όγκους πωλήσεων στο εξωτερικό.

Ο τζίρος της φέτας θα είναι αυξημένος φέτος, καθότι έχουν ανατιμηθεί σημαντικά οι πρώτες ύλες, με αποτέλεσμα οι αυξήσεις αυτές να μεταφέρονται στα τελικά σημεία πώλησης.

Θυμίζουμε ότι η αύξηση για το τζίρο της φέτας στο οκτάμηνο του 2022 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό είναι στο 6,9%. “Ωστόσο οι ανατιμήσεις που έχουν ανακοινωθεί από τις βιομηχανίες προς τα σούπερ μάρκετ, δεν έχουν αποτυπωθεί στην αγορά στο σύνολό τους, ενώ οι αλυσίδες κρατούν τις τιμές”.

Τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία έχουν προβεί σε ανατιμήσεις στη φέτα κυρίως στις αγορές του εξωτερικού, με τον Στέλιο Σαράντη να αναφέρει ότι η επιχείρηση κινήθηκε ανάλογα με τα κόστη που έχει να αντιμετωπίσει.

Επί της ουσίας ο όμιλος κατάφερε να καλύψει μέρος των απωλειών σε πωλήσεις στην εσωτερική αγορά, με πωλήσεις που πραγματοποίησε εκτός Ελλάδας.

“Σε ό,τι μας αφορά έχουμε την δυνατότητα να περάσουμε μεγαλύτερες ανατιμήσεις στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε σύγκριση με τα επώνυμα προϊόντα στην εγχώρια αγορά”.