Υπάρχουν καθυστερήσεις στο βόρειο τμήμα του Ε-65;

Το 40% αγγίζει η πρόοδος των εργασιών στο βόρειο τμήμα του Ε65, από τα Τρίκαλα έως την Εγνατία Οδό, τον Δεκέμβριο του 2023.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα η Κεντρική οδός Α.Ε. οι σήραγγες έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 76,51%, οι γέφυρες και τα τεχνικά τους κατά 61,90%, οι ασφαλτικές εργασίες κατά 24,75% και οι χωματουργικές εργασίες κατά 37,64%.

Το βόρειο τμήμα του Ε65 έχει συνολικό μήκος 70,5 χλμ. και στο τμήμα αυτό έχουν κατασκευαστεί ήδη αντιπλημμυρικά έργα, δίκτυο ομβρίων, χωματουργικά και μικρά τεχνικά έργα.

Ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας-Ε65, με συνολικό μήκος 181,5 χιλιόμετρα, είναι ένα έργο κομβικής σημασίας για τη χώρα μας, καθώς το εμβληματικό αυτό έργο συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα, ενώ συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και εντάσσεται στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών.

Τα έργα που ολοκληρώθηκαν

Το βόρειο τμήμα του Ε65 αρχίζει από το 111ο χιλιόμετρο του Αυτοκινητοδρόμου με τον Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ) Τρικάλων.

Επόμενο τεχνικό έργο είναι η κατασκευασμένη άνω διάβαση στο 112,7 χλμ. και η κάτω διάβαση G037 στο 113,8 χλμ.

Ακολουθεί το όρυγμα στην περιοχή της Ράξας μεταξύ 117,3 και 118,2 χλμ. και ο κιβωτοειδής οχετός στο 119,1 χλμ.

Στη συνέχεια συναντούμε μία μικρή γέφυρα (G0242) στο 122,2 χλμ. και μετά φτάνουμε στον Α/Κ Βασιλικής και στη γέφυρα πάνω από την εθνική οδό, που βρίσκεται στο 122,7 χλμ.

Στην επαρχιακή οδό που συνδέει την εθνική οδό και το χωριό της Σαρακίνας βρίσκουμε στη συνέχεια την άνω διάβαση G047 στο 129,2 χλμ., ακολουθούν δύο ακόμη άνω διαβάσεις, και στο 135,4 χλμ έχει κατασκευαστεί ο Α/Κ Καλαμπάκας, δίπλα από τη γέφυρα Καλαμπάκας-Διάβας.

Στην περιοχή του Καστρακίου ακολουθεί ένα cut and cover με σήραγγες στο 138,3 χλμ., κάποια τεχνικά έργα στο 140,6 χλμ. και ένα όρυγμα στο 144ο χλμ.

Στη συνέχεια εισερχόμαστε στην περιοχή του Αγίου Δημητρίου, όπου συναντούμε ένα όρυγμα στο 144,8 χλμ.

Την πρώτη γέφυρα (Β1) στην περιοχή των Χασίων τη βρίσκουμε στο 149,1 χλμ. στη Μύκανη, ενώ ακολουθεί ο Α/Κ Οξύνειας στο 149,6 χλμ και ο Α/Κ Αγιοφύλλου στο 161,1 χλμ.

Ακολουθούν τέσσερις γέφυρες, η Β7 στο 167,8 χλμ. (μεταξύ Μύκανης και Οξύνειας), η Β11 στο 172,8 χλμ., η Β12 στο 173,4 χλμ. και η Β13 στο 173,8 χλμ. (και οι 3 μεταξύ Οξύνειας και Θεοτόκου).

Δύο ακόμη σήραγγες συναντούμε στο 175,5 χλμ. (μετά τη Θεοτόκο) και στο 175,8 χλμ.

Ακολουθούν ακόμη τρεις γέφυρες, η Β14 στο 177,6 χλμ. (Αγιόφυλλο), η Β15 στο 179,5 χλμ. (μετά από το Αγιόφυλλο) και η Β16 στο 181,3 χλμ. (λίγο πριν την Εγνατία Οδό).

Το βόρειο τμήμα ολοκληρώνεται με τον Α/Κ Εγνατίας στο 181,4 χλμ.

Σημαντικά τεχνικά χαρακτηριστικά

Στα υπόλοιπα σημαντικά τεχνικά χαρακτηριστικά του βορείου τμήματος του Ε65 συμπεριλαμβάνονται:

• 3 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
• 2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο – Καρπερό)
• 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Α/Κ Τρικάλων) και 2 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων (Α/Κ Καλαμπάκας)
• 2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού)
• 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων.

Τα χρονοδιαγράμματα

Σαφώς μεγαλύτερη πρόοδος παρατηρείται στο τμήμα Τρίκαλα-Καλαμπάκα, το οποίο είχε πέρυσι ανακοινωθεί ότι θα παραδοθεί πριν το τέλος του 2023, αλλά η παράδοσή του έχει μετατεθεί για την Άνοιξη του 2024.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα το βόρειο τμήμα του Ε65 πρέπει να παραδοθεί τον Ιούλιο του 2024, δηλαδή 36 μήνες μετά από την έναρξη των εργασιών.

Με την ολοκλήρωσή του, το βόρειο τμήμα θα ενωθεί στον ανισόπεδο κόμβο Τρικάλων με το μεσαίο τμήμα του Ε65, Ξυνιάδα-Τρίκαλα, που βρίσκεται σε λειτουργία από το Δεκέμβριο του 2017.

Το μεσαίο τμήμα, περίπου 80 χλμ., σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, έχει ήδη αναβαθμίσει τα ταξίδια από Αθήνα προς Τρίκαλα, μειώνοντας και τον χρόνο κατά 30 λεπτά.

Στην Ξυνιάδα και τον ομώνυμο κόμβο ενώνεται και το τρίτο τμήμα, γνωστό ως νότιο, το οποίο βρίσκεται στο τελικό στάδιο, καθώς η πρόοδος των εργασιών φτάνει σχεδόν το 98%. Με την ολοκλήρωση του νοτίου τμήματος, θα μειωθεί ακόμη περισσότερο η διάρκεια του ταξιδιού Αθήνα-Τρίκαλα.

 

ta meteora