Βάϊος Ζιάκας για Ε-65: “Αλλοι μοχθούν και άλλοι κόβουν τις κορδέλες και κάνουν δηλώσεις”

439954024_476658818027548_528226709474465609_n

Εγκαίνια Ε 65 .Έγιναν σήμερα απο τον πρωθυπουργό τα εγκαίνια του δρόμου της Κεντρικής Ελλάδας, Ε 65 , οπως ονομάζεται πλεον.

Ειναι ένα έργο που βγάζει από την απομόνωση τη Δυτική Θεσσαλία και δίνει την δυνατότητα για γρήγορη πρόσβαση σε εμπορικά κέντρα και σε κέντρα λήψης αποφάσεων δηλ πιο κοντά στην Αθήνα.

Η ιδέα της πραγματοποίησης αυτου του δρόμου ξεκινά από πολυ μακριά, καθώς ο ίδιος ο δρόμος περασε δια πυρος κ σιδήρου από χίλια μυρια κύματα, μέχρι κ οριστικής ματαίωσης, λόγω μνημονίων κ αποχώρησης τραπεζών και εταιρειών όπως οι ισπανικές feruvial κλπ. Όταν ήμουν δήμαρχος από το 2003-2010, πρωτογνωρισα τον μελετητή του έργου, κ Αντωνίου Γιώργο, που ανελαβε την εκπόνηση της μελέτης από την Εγνατία ,απο Μαλακάσι μέχρι την Λαμία.Βέβαια στην πορεια άλλαξε η διαδρομή που πηγε εκεί που είναι σήμερα λόγω κόστους έργου.

Τότε το μέλημα το δικό μου κ του Δ. σ. του δήμου Βασιλικής ήταν η χάραξη να μη περάσει μέσα από το αγρόκτημα και να διαλυσει όλα τα παραγωγικά χωραφια οχι μονο τα δικά μας αλλά και της Θεοπετρας, Σαρακινας, Καλαμπάκας, και να βρεθεί μια λυση όπως πχ κοντά στον πηνειο ποταμο, πισω απο το ζευγαρολιβαδο κλπ. Πολλές φορές στην Αθήνα με τον τότε υπουργό Νίκο Λέγκα, στο Σουφλιά, στο ΥΠΕΧΩΔΕ.. Το κόστος του έργου ήταν πιο οικονομικό απο τα χωράφια, χωρίς λόφους και βουνά, άσχετα με την γη υψηλής παραγωγικοτητας, (το ίδιο συμβαίνει και με τα φβ, σημερα σε υψηλής παραγωγικοτητας γη).

Έτσι η χάραξη ήταν αυτή που αποφασίστηκε και τωρα το μέλημά μας ήταν οι απαλλοτριώσεις, οι κόμβοι, οι γέφυρες, οι παράπλευροι και φυσικά τα ανταποδοτικά. Πάλι αποφάσεις Συμβουλίου, γενικές συνέλευσεις, και με άλλους δημάρχους όπως Πινιαρας, Ταμηλος, κλπ. , στην Αθήνα ξανά, υπομνήματα, όλα στα αρχεία του δήμου. Υπήρξε καλή ανταπόκριση και συνεργασία αλλά ήρθαν τα μνημόνια και οι αποχωρήσεις των εταιρείων και το έργο σταμάτησε.

Μετά βέβαια από χρόνια άρχισε να γίνεται προσπάθεια για εκ νέου επανεκκίνηση, από ΕΕ, κυβέρνηση και ΕΣΠΑ, και σήμερα κόπηκε η κορδέλα και το έργο παραδόθηκε στο κόσμο, με ένα, μπορώ να πω, και παράπονο,δώσαμε τόσα κτήματα και η εταιρεία ουτε ενα ανταποδοτικο, τοσο μεγάλο κοστος για ενα δρόμο,ενα καθάρισμα κλπ.

Για την συλληψη της ιδέας,τον σχεδιασμό,την μελέτη,την υλοποίηση, βοήθησαν και έβαλαν ενα λιθαράκι πολλοί, που σήμερα δεν ήταν εκεί, στα εγκαίνια, αλλά έτσι είναι, η γοητεία της πολιτικής, άλλοι μοχθούν και άλλοι κόβουν τις κορδέλες και κάνουν δηλώσεις. Καλοτάξιδος ο δρόμος και πανω απο ολα ασφαλής . Θα μας κοστίζει λίγο αλλά δεν πειράζει!!!!