Aυξήσεις 8%-10% στα ασφάλιστρα των Ι.Χ. αυτοκινήτων

asfalistra

Aυξήσεις στα ασφάλιστρα των Ι.Χ. αυτοκινήτων φέτος, που θα κυµανθούν από 8%-10%, κυρίως λόγω της εφαρµογής των διατάξεων του νέου νόµου για τον εντοπισµό και την επιβολή προστίµων στα ανασφάλιστα οχήµατα που εκτιµάται ότι ξεπερνούν τα 550.000.

Με βάση τον νέο νόµο διαµορφώνεται ένα νέο σύστηµα διασταυρώσεων για τον εντοπισµό παραβάσεων προς τις υποχρεώσεις κυκλοφορίας των οχηµάτων.

Στο πλαίσιο αυτό ενεργοποιείται ένα νέο σύστηµα ηλεκτρονικών ελέγχων, αξιοποιώντας διαφορετικές βάσεις δεδοµένων του ∆ηµοσίου για τον εντοπισµό ανασφάλιστων οχηµάτων.

Οι έλεγχοι θα διενεργούνται σε εξάµηνη βάση µε ηλεκτρονική διασταύρωση δεδοµένων. Εφόσον εντοπιστούν παραβάσεις, ειδοποιείται ο κάτοχος της άδειας κυκλοφορίας του οχήµατος και ορίζονται τα πρόστιµα.

Στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς θεωρούν επιβεβληµένες τις αυξήσεις που επέβαλαν στα φετινά τιµολόγιά τους (τα ασφάλιστρα πάντως παραµένουν χαµηλότερα σε σχέση µε αυτά του 2010), καθώς η συχνότητα των τροχαίων ατυχηµάτων έχει επανέλθει στα προπανδηµικά επίπεδα, ενώ το µέσο κόστος της αποζηµίωσης έχει επιβαρυνθεί δραστικά από τον υψηλό πληθωρισµό της τελευταίας τριετίας. Επιπλέον, οι περσινές αυξηµένες φυσικές καταστροφές (οι εγχώριες ασφαλιστικές εταιρείες κατέβαλαν αποζηµιώσεις άνω των 400 εκατ. ευρώ) είχαν αποτέλεσµα οι ξένοι αντασφαλιστές να ανεβάσουν φέτος τις απαιτήσεις τους. Εντονη είναι η δυσφορία των ευρωπαϊκών ασφαλιστικών εταιρειών εξαιτίας των ασφυκτικών εποπτικών κανονισµών που έχει επιβάλει το πλαίσιο Solvency II.

Ο Ευρωπαίος επόπτης επέβαλε τόσο αυστηρούς κανονισµούς, ώστε να αναγκάζει τις ασφαλιστικές εταιρείες να προσφέρουν στους πελάτες τους λιγότερα και ακριβότερα προϊόντα. Ενδεικτικό είναι το ότι µια αµερικανική εταιρεία χρειάζεται για να λειτουργήσει περίπου 30% χαµηλότερο ύψος κεφαλαίων από µία ευρωπαϊκή. Επιπλέον, οι τόσο σκληρές απαιτήσεις υποχρεώνουν ουσιαστικά τις ασφαλιστικές εταιρείες να περιορίζουν τα προϊόντα του κλάδου ζωής στα unit-linked (το ρίσκο µεταφέρεται στον πελάτη), να αποφεύγουν συµβόλαια µεσοπρόθεσµης και µακροπρόθεσµης διάρκειας (προτιµώνται τα ετήσια) και να τοποθετούν κατά κύριο λόγο τις επενδύσεις τους σε καταθέσεις και κρατικά οµόλογα χωρών της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης, αποκοµίζοντας πενιχρές αποδόσεις. Αυτή την περίοδο έχει ξεκινήσει µια προσπάθεια «εκλογίκευσης» του Solvency II, χωρίς όµως στον χώρο των ασφαλιστικών εταιρειών να επικρατεί κλίµα ιδιαίτερης αισιοδοξίας.

*Δημοσιεύθηκε στην Κυριακάτικη Απογευματινή