Μετά την παράδοση του μεγαλύτερου τμήματος του Ε65, σειρά παίρνει η ολοκλήρωση των τελευταίων 46 χλμ. μέχρι την Εγνατία Οδό.
Ένα σημαντικό έργο, με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της χώρας είναι ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) που επί τους ουσίας συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα.
Συνολικά θα έχει μήκος 181 χλμ., με αφετηρία ημικόμβο με τον αυτοκινητόδρομο «Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι» στο ύψος του Α.Κ. Θερμοπυλών, και κατάληξη σε ανισόπεδο κόμβο με Εγνατία Οδό, μετά την Οξύνεια.
Τον Απρίλιο του 2024 παραδόθηκε σε λειτουργία το μεγαλύτερο τμήμα του Ε65 που αφορά τον οδικό άξονα Λαμία – Καρδίτσα – Τρίκαλα – Καλαμπάκα συνολικού μήκους 135 χλμ., και πλέον απομένει η ολοκλήρωση των τελευταίων 46 χλμ. μέχρι την Εγνατία Οδό, τα οποία ανήκουν εξ’ ολοκλήρου στο βόρειο τμήμα του Ε65.
Όπως ενημέρωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, τους διαπιστευμένους συντάκτες κατά την παρουσίαση του ετήσιου απολογισμού του έργου του υπουργείου, έχει ήδη εκτελεστεί το 56% του βόρειου τμήματος και θα παραδοθεί περίπου στο τέλος του 2025.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Βόρειου Τμήματος
Στο σύνολό του το βόρειο τμήμα έχει μήκος 70,5 χλμ. με αφετηρία τα Τρίκαλα και πέρας ανισόπεδο κόμβο με Εγνατία Οδό, ενώ έχει ήδη παραδοθεί σε κυκλοφορία το κομμάτι από τα Τρίκαλα έως την Καλαμπάκα.
- Συνολικό μήκος: 70,5 χλμ.
- 2 Σήραγγες (στο 137ο χλμ & στο 176ο χλμ.)
- 23 Γέφυρες
- 14 Άνω & 40 Κάτω Διαβάσεις
- 3 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
- 89 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
- 6 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας)
- 2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο – Καρπερό)
- 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων και 2 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων
- 2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού)
- 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων
Με την ολοκλήρωσή του, ο αυτοκινητόδρομος Ε65, θα αποτελέσει τον τρίτο κάθετο εθνικό άξονα της ηπειρωτικής χώρας, ενώ είναι ιδιαίτερα σημαντικός για διάφορους λόγους όπως:
Η διαδρομή Αθήνα – Τρίκαλα μειώνεται στις 3 ώρες και η διαδρομή Αθήνα – Καρδίτσα στις 2 ώρες και 35 λεπτά.
Με την ολοκλήρωση του οδικού άξονα θα επιταχυνθεί η πρόσβαση στις περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Ανατολικής Ηπείρου. Ενισχύεται η ασφάλεια των οδικών μετακινήσεων και μεταφορών, ενώνονται τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και του Βόλου και συνδέεται η ΠΑΘΕ με την Εγνατία Οδό.
Προωθείται η περιφερειακή ανάπτυξη, ο τουρισμός και η εμπορευματική διακίνηση, συμβάλλοντας στην περαιτέρω μείωση του ποσοστού ανεργίας και στην αύξηση του κατά κεφαλήν εισοδήματος.
Επιπλέον, διευκολύνεται η πρόσβαση στο εξωτερικό, καθώς ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος συνδέεται, μέσω της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αξόνων αυτής, με άλλες χώρες.
car and motor