Η Volkswagen σχεδιάζει να κλείσει τουλάχιστον τρία εργοστάσιά της στη Γερμανία, να περικόψει θέσεις εργασίας και να μειώσει τους μισθούς κατά 10%, δήλωσε η επικεφαλής του Συμβουλίου Εργαζομένων της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς η εταιρεία προσπαθεί να εξοικονομήσει δισεκατομμύρια ευρώ. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, με μάρκες όπως η Skoda, η Audi, η Bentley και η Porsche, βρίσκεται εδώ και εβδομάδες σε συνομιλίες με τα συνδικάτα σχετικά με τα σχέδιά της για αναμόρφωση της επιχείρησής της και μείωση του κόστους.
Το κλείσιμο ενός εργοστασίου της στο έδαφός της για πρώτη φορά θα αποτελούσε πλήγμα για την αίσθηση της βιομηχανικής υπεροχής της Γερμανίας. Η Ντανιέλα Καβάλο, επικεφαλής του Συμβουλίου Εργαζομένων της VW, απείλησε να διακόψει τις συνομιλίες λέγοντας στους εργαζομένους στο Wolfsburg, το μεγαλύτερο εργοστάσιο, ότι «η διοίκηση είναι απολύτως σοβαρή για όλα αυτά». «Αυτό είναι το σχέδιο του μεγαλύτερου βιομηχανικού ομίλου της Γερμανίας: να αρχίσει να ξεπουλάει στην πατρίδα του, τη Γερμανία», είπε. Ωστόσο, δεν διευκρίνισε ποια εργοστάσια θα επηρεαστούν.
Η VW δήλωσε ότι «δεν συμμετέχει σε εικασίες» γύρω από τις διαπραγματεύσεις, αλλά ότι «η κατάσταση είναι σοβαρή και η ευθύνη των διαπραγματευτικών εταίρων είναι τεράστια». «Η Volkswagen βρίσκεται σε ένα αποφασιστικό σημείο της εταιρικής της ιστορίας», πρόσθεσε ο εκπρόσωπος. «Λαμβάνοντας υπόψη τις εξελίξεις στη Γερμανία ως τόπο εγκατάστασης επιχειρήσεων, πρέπει να συνεργαστούμε, για να βρούμε τρόπους που θα μας επιτρέψουν να συνεχίσουμε να επενδύουμε στα προϊόντα και στις τεχνολογίες μας σε βιώσιμη βάση.
Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να μπορέσουμε να εξισορροπήσουμε τις θεμελιώδεις κλίμακες της κερδοφορίας και της απασχόλησης». Η εταιρεία κατέθεσε προτάσεις για τον τρόπο μείωσης του εργατικού κόστους την Τετάρτη, όταν οι εργαζόμενοι και η διοίκηση συναντήθηκαν για τον δεύτερο γύρο μισθολογικών διαπραγματεύσεων και η αυτοκινητοβιομηχανία δημοσίευσε τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου. Η εταιρεία δέχεται πιέσεις από το υψηλό ενεργειακό και εργατικό κόστος, τον σκληρό ασιατικό ανταγωνισμό, την εξασθένηση της ζήτησης στην Ευρώπη και την Κίνα και τη βραδύτερη από την αναμενόμενη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα.
Η κρίση ασκεί πίεση στη γερμανική κυβέρνηση να αναλάβει δράση όσον αφορά την επίμονη αδυναμία της οικονομίας, η οποία αντιμετωπίζει για δεύτερη συνεχή χρονιά συρρίκνωση. Η μάρκα VW, η οποία αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι η πρώτη από τις μάρκες του ομίλου που υποβάλλεται σε προσπάθεια μείωσης του κόστους, με στόχο την εξοικονόμηση 10 δισ. ευρώ έως το 2026. Η Porsche μειώνει το δίκτυο αντιπροσώπων της στην Κίνα, για να υποδείξει την αδύναμη ζήτηση, ενώ η Mercedes-Benz έχει επίσης δεσμευτεί να εντείνει τα μέτρα μείωσης του κόστους. Οι μετοχές της VW έκλεισαν με πτώση κατά 0,42 ευρώ ή 0,86%, στα 91,86 ευρώ, στη Φρανκφούρτη.
Την ίδια ώρα δεν τίθεται κανένα ζήτημα για κλείσιμο εργοστασίων της πολυεθνικής, στην Τουρκία.
πληροφορίες: Times Media Ltd / News Licensing