Καλαμπάκα-Πάτρα σε λιγότερο από 3 ώρες με την ολοκλήρωση του άξονα Μπράλος-Άμφισσα και Ε-65

e65 aytokinitodromos 145 (1)

Καλαμπάκα-Πάτρα σε λιγότερο από 3 ώρες με την ολοκλήρωση του άξονα Μπράλος-Άμφισσα και Ε-65

Λιγότερο από τρεις ώρες θα διαρκεί το ταξίδι από Καλαμπάκα προς Πάτρα μετά την ολοκλήρωση του οδικού Άξονα Μπράλος-Άμφισσα στον οποίο συνεχίζονται οι εργασίες και με πρόσφατη απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει νέα ημερομηνία ολοκλήρωσης (9 Φεβρουαρίου 2028).

Με την ολοκλήρωση του έργου ο χρόνος οδήγησης για ένα ΙΧ από Πάτρα προς Λαμία θα συρρικνωθεί στο μισό, δηλαδή από 3 ώρες σήμερα σε 1,5 ώρα ενώ ο χρόνος οδήγησης από Λαμία προς Καλαμπάκα μετά την κατασκευή του Ε-65 είναι λιγότερος από 1,5 ώρα.

Το έργο Μπράλος-Άμφισσα αφορά παρεμβάσεις βελτίωσης σε δύο υπο-τμήματα: Το Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς και Μεταλλεία Βωξίτη – Άμφισσα, συνολικού μήκους 24 χλμ. Σημειώνεται ότι η Παράκαμψη Γραβιάς μήκους 2 χλμ. έχει ολοκληρωθεί, ενώ στο πλαίσιο άλλης εργολαβίας βρίσκεται σε κατασκευή το τμήμα από το τέλος της παράκαμψης Γραβιάς έως τα Μεταλλεία Βωξίτη μήκους περίπου 5 χλμ.

Αναλυτικότερα στο αντικείμενο της σύμβασης για το έργο των 24 χλμ. περιλαμβάνεται η μελέτη και κατασκευή: 2 σηράγγων (Σ1 μήκους 2.225m και Σ2 μήκους 2.485m), 7 γεφυρών, 6 ισόπεδων κόμβων (I.K.1Α (Μπράλος – Παλαιοχώρι), Ι.Κ.1Β (Μπράλος – Παλαιοχώρι), Ι.Κ.2 (Σ.Σ. Μπράλου), Ι.Κ.3 (Γραβιάς), Ι.Κ.6 Βίνιανης και Ι.Κ.7 Ελαιώνα), 2 Άνω Διαβάσεων, 2 Κάτω Διαβάσεων, καθώς και ενός δικτύου παράλληλων και κάθετων δευτερευουσών οδών για τη σύνδεση με το λοιπό υφιστάμενο οδικό δίκτυο και την εξυπηρέτηση των παρόδιων χρήσεων.

Στην πράξη επίσης περιλαμβάνονται και όλες οι απαιτούμενες υποστηρικτικές δράσεις (απαλλοτριώσεις, μετατοπίσεις – αποκαταστάσεις δικτύων ΟΚΩ και συνδέσεις με αυτά, αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες καθώς και Υπηρεσίες Συμβούλου για τον έλεγχο των μελετών του Αναδόχου κατασκευής του έργου).

Η υλοποίηση του έργου χαρακτηρίζεται ως στρατηγικής σημασίας, αφού θα δημιουργήσει, πολύ σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης σε όλους τους τομείς της οικονομικής δραστηριότητας, υπέρ της εθνικής οικονομίας και των τοπικών κοινωνιών και αναλυτικότερα.

Με την ολοκλήρωσή του θα αποδοθεί στην κυκλοφορία το οδικό τμήμα «Μπράλος – Άμφισσα» μήκους 24 χλμ. του άξονα «Λαμία- Ιτέα – Αντίρριο», ο οποίος συνιστά τμήμα του διεθνούς οδικού δικτύου «Ε-65», αποτελεί τον συνδετήριο άξονα μεταξύ των Αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ και Ιόνιας Οδού και εξυπηρετεί πλήθος τοπικών και ευρύτερων μετακινήσεων από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της Δυτικής και Νότιας χώρας.

O διαγώνιος άξονας Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο θα επιτρέψει τη μείωση της απόστασης μεταξύ Λαμίας και Πάτρας από 185 χλμ. σήμερα στα 160 χλμ. και θα συρρικνώσει τον χρόνο οδήγησης για ένα ΙΧ στο μισό, δηλαδή από 3 ώρες σήμερα σε 1,5 ώρα.

Αναλυτικότερα, με την υλοποίησή του θα επιτευχθεί:

  • Βελτίωση των τεχνικών χαρακτηριστικών του υφιστάμενου οδικού δικτύου,
  • Βελτίωση της οδικής ασφάλειας,
  • Μείωση του μήκους διαδρομής κατά συνολικά 7,99km,
  • Μείωση του απαιτούμενου χρόνου της διαδρομής από Πάτρα και Αντίρριο έως Λαμία,
  • Τουριστική ανάπτυξη των βορείων παραλίων του Κορινθιακού και του Πατραϊκού Κόλπου,
  • Οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής από την οποία διέρχεται ο άξονας,
  • Παράκαμψη των υφιστάμενων πόλεων και οικισμών,
  • Αύξηση της λειτουργικότητας και αποδοτικότητας του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ, της Ιόνιας Οδού και της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου,
  • Σημαντική μείωση της απόστασης και του χρόνου διαδρομής, ιδιαίτερα για τους χρήστες με προέλευση τη Νότιο – Δυτική Ελλάδα και προορισμό την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα (Κεντρική Στερεά, Θεσσαλία, Κεντρική Μακεδονία) και αντίστροφα.
  • Στον ωφελούμενο πληθυσμό περιλαμβάνονται τόσο οι τοπικοί όσο και οι υπερτοπικοί χρήστες του οδικού τμήματος.

Πηγή: https://www.carandmotor.gr/

Στο βίντεο που ακολουθεί και δημοσιεύθηκε στο κανάλι “Tasos Gakis” στο Youtube μπορούμε να δούμε εντυπωσιακά πλάνα από τις εργασίες: