Οι νεότερες εξελίξεις στο Βόρειο Τμήμα του Ε65(Τρίκαλα-Εγνατία)

default
default

Το ποσοστό ολοκλήρωσης των κατασκευαστικών εργασιών για το Βόρειο Τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) έφθασε το 61% στο τέλος Αυγούστου του 2024.

Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) αποτελεί μέρος της Ευρωπαϊκής Οδού 65, συνολικού μήκους 3.800 χλμ. Σχεδιάστηκε ως νέος αυτοκινητόδρομος μήκους 181 χιλιομέτρων, που ενώνει τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Αθηνών–Θεσσαλονίκης στο ύψος της Λαμίας με την Εγνατία Οδό. Ήταν ένας από τους πέντε αυτοκινητοδρόμους που δημοπρατήθηκαν με σύμβαση παραχώρησης το 2007, από την τότε κυβέρνηση Καραμανλή. Λόγω της οικονομικής κρίσης σε πρώτη φάση υλοποιήθηκε μόνο το ενδιάμεσο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου, Ξυνιάδα–Τρίκαλα, το οποίο δόθηκε σε κυκλοφορία το 2017. Το Νότιο Τμήμα, το κομμάτι δηλαδή από τη Λαμία ως την Ξυνιάδα, μετά από μεγάλες καθυστερήσεις, ξεκίνησε να υλοποιείται τον Δεκέμβριο του 2018, χρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ 2014–2020. Το τμήμα που δόθηκε στην κυκλοφορία, τον Ιούλιο του 2021, ήταν σχεδόν το μισό (14 χιλιόμετρα, από τον ημικόμβο της ΠΑΘΕ στο ύψος της Λαμίας ως τον ανισόπεδο κόμβο του Καρπενησίου, το οποίο θα εξυπηρετεί την κατεύθυνση από Αθήνα προς Καρπενήσι και αντιστρόφως. Έτσι θα αποφεύγεται η κίνηση μέσω της πόλης της Λαμίας, εξασφαλίζονται υψηλότερα επίπεδα οδικής ασφάλειας και μειώνεται σημαντικά ο χρόνος της διαδρομής).

E65 South

Το Νότιο Τμήμα του Ε65 εκτείνεται από τη Λαμία ως τη Ξυνιάδα, με διατομή δύο λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης. Περιλαμβάνει την σήραγγα Δομοκού, συνολικού μήκους 3 χιλιομέτρων περίπου ανά κλάδο, 11 γέφυρες, τρεις ανισόπεδους κόμβους στη Λαμία, το Καρπενήσι και τη Ξυνιάδα και δύο ημικόμβους στον ΠΑΘΕ και την Ανθήλη. Το συνολικό κόστος του Νοτίου Τμήματος ανέρχεται σε 305 εκατομμύρια ευρώ. Την Τρίτη 13 Ιουλίου 2021 κυρώθηκε από τη Βουλή η σύμβαση κατασκευής για το Βόρειο Τμήμα του Ε65. Σημειώνεται ότι το Βόρειο τμήμα του Ε65 (Α/Κ Τρικάλων – Α/Κ Εγνατίας, συμβολή 15 χλμ. δυτικά των Γρεβενών), του οποίου η κατασκευή ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2021 έχει συνολικό μήκος 70,5 χλμ. και προϋπολογισμό 480 εκατ. ευρώ. Εκτιμάται ότι οι εργασίες κατασκευής του θα τονώσουν την απασχόληση με περισσότερες από 1.000 νέες θέσεις εργασίας, συνεισφέροντας περίπου 0,5% στο ΑΕΠ της χώρας.

Στις 23 Απριλίου 2024 παραδόθηκε ολόκληρο το νότιο τμήμα (ΠΑΘΕ – Ξυνιάδα) και το σκέλος Τρίκαλα – Καλαμπάκα του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου. Το μεσαίο τμήμα έχει ολοκληρωθεί ήδη (Ξυνιάδα – Τρίκαλα) και εντός του 2026 αναμένεται η παράδοση ολόκληρου του Βόρειου Τμήματος, που θα συνδέει τον Ε65 με την Εγνατία Οδό. Το ποσοστό ολοκλήρωσης των κατασκευαστικών εργασιών μέχρι τον Αύγουστο του 2024 έφθασε το 61%.

Με την παράδοση και του Βόρειου Τμήματος στην κυκλοφορία όταν έρθει ο καιρός, θα ενισχυθεί η ασφάλεια οδικών μετακινήσεων και μεταφορών, θα πραγματοποιηθεί επίτευξη ταχύτερων και οικονομικότερων μεταφορών, θα υπάρξει άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της Κεντρικής Ελλάδας, ενίσχυση περιοχών που βρίσκονται σε φάση αναπτυξιακής μετάβασης, ώθηση τουριστικής ανάπτυξης της Περιφέρειας (γρήγορη, εύκολη και ασφαλής πρόσβαση) και διευκόλυνση διεθνών μεταφορών προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη.

XΡΟΝΟΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Λαμία – Εγνατία Οδός: 1 ώρα 45 λεπτά
Αθήνα – Καρδίτσα: 2 ώρες 35 λεπτά
Αθήνα – Τρίκαλα: 3 ώρες

 

 

4TROXOI