Οι πολίτες από αύριο μέσω του myinfo. gov. gr εκδίδουν Προσωπικό Αριθμό

prosopiko

Μια κομβική μεταρρύθμιση για την αναβάθμιση των δημοσίων υπηρεσιών

Οι πολίτες μπορούν από αύριο, Τρίτη 3 Ιουνίου, να εκδίδουν Προσωπικό Αριθμό (Π.Α.) μέσω της εφαρμογής myinfo . gov . gr . Πρόκειται για μια κομβική μεταρρύθμιση, η οποία στοχεύει στην αναβάθμιση της παροχής των δημοσίων υπηρεσιών, καθώς και στην αντιμετώπιση των χρόνων κενών στη διασύνδεση κρατικών μητρώων, που είχε ως συνέπεια την ταλαιπωρία των πολιτών και τον περιορισμό της. αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών.

Τη διαδικασία έκδοσης του Π.Α. παρουσίασαν οι Υπουργοί Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου και Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος σε συνέντευξη τύπου, που πραγματοποιήθηκε σήμερα, 2 Ιουνίου, στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με τη συμμετοχή του Διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή.

Ο Π.Α. επιτελεί δύο βασικές λειτουργίες. Πρώτον, λειτουργεί ως ενιαίος αριθμός ταυτοποίησης για όλες τις συναλλαγές του πολίτη με το Δημόσιο, καταργώντας την ανάγκη ύπαρξης πολλαπλών αριθμών. Δεύτερον, συμβάλλει καθοριστικά στη διόρθωση σφαλμάτων και ασυνεπειών που προέρχονται από την πολυδιάσπαση και την έλλειψη διασύνδεσης μεταξύ των κρατικών μητρώων, με αποτέλεσμα τη βελτίωση της ποιότητας και της ταχύτητας παροχής δημοσίων υπηρεσιών.
Μέχρι σήμερα, οι πολίτες διέθεταν τέσσερις διαφορετικούς αριθμούς ταυτοποίησης. Πλέον, με τον Π.Α., διασφαλίζεται ότι στα βασικά μητρώα του κράτους τηρούνται τα ίδια, επιβεβαιωμένα και ορθά στοιχεία για κάθε πολίτη, με απόλυτο σεβασμό και προστασία των προσωπικών δεδομένων.
Ο Π.Α., ο οποίος θεσμοθετήθηκε με τον ν.4727/20, αποτελείται από 3 αλφαριθμητικά στοιχεία ως πρόθεμα και τον Αριθμό Φορολογικού Μητρού (Α.Φ.Μ.) του πολίτη. Επισημαίνεται ότι ο Π.Α. θα αναγράφεται στη Δελτία Ταυτότητας για την οποία η αίτηση υποβάλλεται από τις 3 Ιουνίου και μετά, ενώ θα ενσωματωθεί εντός του Ιουνίου και στην ψηφιακή ταυτότητα στο Gov . γρ Πορτοφόλι . Επιπλέον, οι πολίτες θα μπορούν να ανατρέξουν οποτεδήποτε στην εφαρμογή my i nfo. gov . gr προκειμένου να δουν τον Π.Α. τους.
Ειδικότερα, οι πολίτες για την έκδοση του Π.Α. ακολουθούν τα εξής βήματα:
E ισέρχονται στην εφαρμογή my i nfo. gov . gr με χρήση των κωδικών Taxis N et και χρήση δεύτερου παράγοντα ταυτοποίησης (OTP), που λαμβάνουν στο κινητό που έχουν καταχωρίσει στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ – emep . gov . gr ).
Μέσα της, αποκτούν μια ολοκληρωμένη εικόνα των στοιχείων τους με βάση το Μητρώο Πολιτών και επιβεβαιώνουν τους αναγνωρισμένους αριθμούς που συνδέονται με τα μητρώα: α) Μητρώο Πολιτών του Υπουργείου Εσωτερικών, β) Φορολογικό Μητρώο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), γ) Ενιαίο Μητρώο Α.Μ.Κ.Α.-Ε.Μ.Α.Ε.Σ. της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κοινωνικής Ασφάλισης (Η.Δ.ΙΚ.Α.) Α.Ε., δ) Μητρώου Δελτίων Ταυτότητας Ελλήνων Πολιτών που τηρεί η Ελληνική Αστυνομία (ΕΛ.ΑΣ.), ε) ΕΜΕπ ( emep . gov . gr ) που τηρεί και την Πληροφοριακή Γραμματεία της Γενικής Γραμματείας.
Στη συνέχεια, επιλέγουν «Επεξεργασία στοιχείων» και επιβεβαιώνουν, επιλέγοντας «σωστό» και «λάθος» για τα παρακάτω: Ονοματεπώνυμο και ημερομηνία γέννησης, όπως αντλούνται από το Δημοτολόγιο, Δήμος στον οποίο είναι εγγεγραμμένος, ΑΜΚΑ, ΑΔΤ, ΑΦΜ, στοιχεία επικοινωνίας (αριθμός κινητού τηλεφώνου, email και διεύθυνση) που μπορούν να μεταβληθούν μόνο μέσω ΕΜΕπ.
Σε περίπτωση που επιλέξετε «λάθος» για κάποιο στοιχείο, συμπληρώνετε το διορθωμένο στο αντίστοιχο πεδίο.
Ο πολίτης επιβεβαιώνει τα ορθά ονοματεπωνυμικά στοιχεία του και την ημερομηνία γέννησης, Δήμος, ΑΜΚΑ και ΑΔΤ και στη συνέχεια ενημερώνονται τα βασικά μητρώα της Διοίκησης Δημοσίας. Σε περίπτωση όμως που τα στοιχεία που υποδηλώνουν δεν ταυτίζονται με αυτά στο Μητρώο Πολιτών και ο πολίτης θεωρεί ότι δεν έχουν καταγραφεί εκεί ορθά, θα πρέπει να απευθυνθεί στο Δημοτολόγιο του Δήμου που ανήκει για να διορθωθεί.
Ακολούθως, προκειμένου να εκδώσουν τον Π.Α. επιλέγουν «Έκδοση Π.Α.» και ύστερα διαλέγουν τα δύο πρώτα ψηφία σε αναδυόμενο πεδίο (drop down). Επιλέγουν μεταξύ 24 αλφαριθμητικών ψηφίων, 10 αριθμητικά (0-9) και 14 κεφαλαία γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου που έχουν ομόγραφα στο λατινικό αλφάβητο. Το τρίτο κατά σειρά ψηφίο είναι αλφαβητικό και παράγεται αυτόματα και χρησιμοποιείται για τον έλεγχο της εγκυρότητας του Προσωπικού Αριθμού (check digit).
Η διαδικασία ολοκληρώνεται με τους πολίτες να επιλέγουν «Έκδοση Π.Α.».
Σημειώνεται ότι ο Π.Α. χορηγείται μόνο μία φορά σε κάθε φυσικό πρόσωπο, είναι μοναδικός και δεν μεταβάλλεται. Από 5 Σεπτεμβρίου ο Π.Α. θα αποδοθεί αυτόματα σε όλους τους πολίτες που δεν έχουν μεριμνήσει για την έκδοσή του.
Επιπλέον, οι πολίτες επιβεβαιώνουν τα στοιχεία τους στην εφαρμογή my i nfo. gov . gr , έχουν τη δυνατότητα να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες επιβεβαίωσης ή διόρθωσης στοιχείων και εκδόσεων Π.Α. και για τα ανήλικα τέκνα τους, εφόσον αυτά διαθέτουν ΑΦΜ.
Οι κάτοικοι του εξωτερικού, που διαθέτουν κωδικούς T axisN et, εκδίδουν κανονικά Π.Α. μέσω του my i nfo.gov.gr . Όσοι δεν διαθέτουν κωδικούς T axis N et ή δεν έχουν ψηφιακές δεξιότητες, όπως για παράδειγμα πολίτες που ανήκουν σε μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες, θα μπορούν να εκδίδουν Π.Α. στα ΚΕΠ, καθώς και στις Προξενικές Αρχές από τις 23 Ιουνίου.
Οι πολίτες μπορούν να βρουν αναλυτικές πληροφορίες για τον Π.Α. και σχετικές ερωτοαπαντήσεις στο pa . gov . gr και από εκεί θα έχουν πρόσβαση στην εφαρμογή myinfo . gov . gr .
Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου δήλωσε: « Από αύριο οι πολίτες μπορούν να εκδώσουν Προσωπικό Αριθμό. Ήταν μια φράση που ήθελα καιρό να πω, καθώς σηματοδοτεί μια τομή για τη Δημόσια Διοίκηση, αλλά και την ολοκλήρωση μιας μεταρρύθμισης με υψηλές δεσμεύσεις. Ο Π.Α. είναι μια κομβική καινοτομία που έρχεται να βάλει τάξη στη δημόσια μητρώα, να διορθώσει τις ασυνέπειες και τις ανορθογραφίες στα στοιχεία των πολιτών σε αυτά και να τερματίσει την ταλαιπωρία κατά την αλληλοεπίδρασή τους με τις δημόσιες υπηρεσίες. Πλέον όλοι αποκτούμε έναν ενιαίο αριθμό ταυτοποίησης αντί των τεσσάρων που είχαμε μέχρι σήμερα. Ο Π.Α. γίνεται ο μοναδικός αριθμός που θα χρειαζόμαστε για τις διάφορες συνδιαλλαγές μας με τη Δημόσια Διοίκηση. Επιπλέον το κράτος έχει για πρώτη φορά μια ενιαία εικόνα για τους πολίτες και τα ποιοτικότερα δεδομένα. Πρόκειται για ένα ισχυρό εφόδιο, το οποίο μας επιτρέπει να προσφέρουμε αποτελεσματικές ψηφιακές υπηρεσίες και μάλιστα εξατομικευμένες. Οι πολίτες αξίζουν μια Δημόσια Διοίκηση σύγχρονη, που αντιλαμβάνεται τις ανάγκες τους και ανταποκρίνεται σε αυτές. Αυτό κάνουμε σήμερα. Βήμα-βήμα, αλλά σταθερά, χτίζουμε ένα πιο λειτουργικό, δίκαιο και φιλικό κράτος που εμπνέει εμπιστοσύνη στους πολίτες».

Ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης δήλωσε: « Συμμετέχουμε ενεργά στη μετάβαση της Δημόσιας Διοίκησης στη νέα ψηφιακή εποχή σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες των πολιτών, ενσωματώνοντας νέες τεχνολογίες και βελτιώνοντας τις παρεχόμενες υπηρεσίες, χωρίς εκπτώσεις στην ασφάλεια, την ποιότητα ή την εγκυρότητα της διαδικασίας. Υλοποιούμε διαρκώς ενέργειες που βελτιώνουν την εξυπηρέτηση του πολίτη και τώρα για την ανάγκη ενσωμάτωσης του Προσωπικού Αριθμού στη Δελτία Ταυτότητας, οι Υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ είναι σε ετοιμότητα, ώστε να ανταποκριθούν πιο αποτελεσματικά στην αυξημένη ζήτηση. Ήδη, έχουμε λάβει μια σειρά από βελτιωτικά μέτρα, όπως, μεταξύ άλλων, η ενίσχυση του προσωπικού, η επέκταση του ωραρίου και την Κυριακή, η λειτουργία 81 Υπηρεσιών σε ολόκληρη την Ελλάδα σε διπλή βάρδια σε σύνολο 371 Υπηρεσιών, η μείωση της διάρκειας των ραντεβού στο μικρότερο δυνατό χρόνο των 22 λεπτών και η μείωση του χρόνου αναμονής στην Αττική κατά 20-30 ημέρες και στη Θεσσαλονίκη κατά 10 με 15 ημέρες ».
Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, ο Κυριάκος Πιερρακάκης δήλωσε σχετικά: «Από την πρώτη ημέρα διακυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης θέσαμε σε εφαρμογή τον σχεδιασμό μας με στόχο η Δημόσια Διοίκηση να αλλάξει τον τρόπο που συναλλάσσεται με τους πολίτες. Ο Προσωπικός Αριθμός έρχεται να κάνει πράξη την αρχή ότι το κράτος είναι ένα και ως ένα πρέπει να λειτουργεί. Με τη μεταρρύθμιση αυτή, κάθε πολίτης θα αλληλεπιδρά με το Δημόσιο με έναν μόνο αριθμό, γρήγορα, εύκολα, με ασφάλεια και χωρίς περιττές διατυπώσεις.
Ψηφίζοντας τον σχετικό νόμο το 2020, καθιερώσαμε το απαραίτητο «νομοθετικό λογισμικό». Δεν αρκούσε, όμως, αυτό. Απαιτήθηκε να προχωρήσει η ψηφιοποίηση του κράτους, η διασύνδεση των μητρώων, η απλούστευση περιπτώσεων διαδικασιών. Όλα αυτά συντελούνται εδώ και περίπου έξι χρόνια, με πολλές μικρές και μεγάλες αλλαγές κάθε ημέρα. Και σήμερα που οι αρμόδιοι υπουργοί Δημήτρης Παπαστεργίου και Μιχάλης Χρυσοχοΐδης παρουσιάζουν αυτό το ολοκληρωμένο έργο, θεμελιώνουμε ότι αυτές οι αλλαγές αθροιζόμενες παράγουν ένα αποτέλεσμα με πολλαπλάσια αξία, ορατή στην καθημερινότητα κάθε πολίτη».
Ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος δήλωσε: «Κάνουμε πράξη μια ψηφιακή μεταρρύθμιση που συζητάμε στη χώρα μας εδώ και δεκαετίες. Ο Προσωπικός Αριθμός έρχεται για να δώσει τη δυνατότητα στον πολίτη να εξυπηρετεί χωρίς να θυμάται έναν αριθμό για κάθε φορέα που επισκέπτεται, με μια εικόνα των στοιχείων του σε όλα τα βασικά μητρώα του Δημοσίου, για να μπορέσουμε να του παρέχουμε, καινοτόμες υπηρεσίες ».
Ο Διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής σημείωσε: « Η υλοποίηση του Αριθμού είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα στη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών και στην απαλλαγή τους από τη γραφειοκρατία που προκαλούν σήμερα οι διαφορές στοιχείων που υπάρχουν σε επιμέρους μητρώα δημοσιών υπηρεσιών. Στόχος είναι ο Προσωπικός Αριθμός να μην είναι ένας ακόμη αριθμός, αλλά να γίνει ο μοναδικός αριθμός που χρειάζεται ο πολίτης για τις συναλλαγές του με το Δημόσιο. Ο κέρδος σε χρόνο και το κόστος είναι σημαντικό για όλους: Πολίτες, επιχειρήσεις, Κράτος. Διότι, με τον Προσωπικό Αριθμό, εξοικονομούμε ανθρωποώρες για όλους και στρέφουμε το δυναμικό του Δημοσίου σε παραγωγική απασχόληση ».

Google News