Πιερρακάκης: “Τα παιδιά στο σχολείο, θα μάθουν ότι η πράξη έχει συνέπεια”-Το ζήτημα είναι να το κατανοήσουν οι γονείς

Αναφορικά για τις αλλαγές στην καινούργια σχολική χρονιά μίλησε στην εκπομπή «Σήμερα» στον ΣΚΑΪ ο Υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης.

Πιο συγκεκριμένα, σε ότι αφορά την απαγόρευση της εμφάνισης των κινητών στα σχολεία, ο κ. Πιερρακάκης εξήγησε ότι «το μέτρο εφαρμόζεται μαζί με μία σειρά από άλλα μέτρα, υπάρχει ένας νέος κανονισμός λειτουργίας στα σχολεία που θα τεθεί σε ισχύ με την εκκίνηση της σχολικής χρονιάς.

Το κρίσιμο κομμάτι είναι η εφαρμογή. Πρακτικά συνδέουμε το να απαγορεύεται η εμφανής κατοχή και χρήση των κινητών στα σχολεία, δηλαδή, το σύνθημα είναι «το κινητό στην τσάντα», καθώς μπορεί να έχει ο μαθητής το κινητό μαζί του αλλά εντός του σχολείου θέλουμε να είναι μέσα στην τσάντα και να μην το χρησιμοποιούν τα παιδιά».

Αναφορικά με την εφαρμογή του μέτρου, ο Υπουργός Παιδείας πρόσθεσε ότι «προβλέπεται συνέπεια μονοήμερης αποβολής από την υπουργική απόφαση και αυτή είναι η διαφορά. Στο παρελθόν με εγκυκλίους έχουμε πει ότι πολλά πράγματα απαγορεύονται. Πρέπει να συνδέονται με συγκεκριμένες συνέπειες οι πράξεις μας και η υπουργική απόφαση θα δίνει εργαλεία στους καθηγητές για να μπορέσουν να διαχειριστούν το φαινόμενο. Εκτός από την απλή κατοχή του κινητού υπάρχουν και πιο σκληρές περιπτώσεις, όπως εκείνη της βιντεοσκόπησης ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων παιδιού και εκεί η υπουργική απόφαση θα προβλέπει αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. Αυτό θα προβλέπεται από το πλαίσιο συνεπειών».

Ο κ. Πιερρακάκης υποστήριξε ότι δεν πρόκειται για σκληρή τιμωρητική λογική αλλά για πλαίσιο συνεπειών.

Ερωτηθείς για την επιστροφή του μέτρου της πενθήμερης αποβολής, ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι «πρόκειται για εργαλεία των καθηγητών. Όταν μιλάμε για εφαρμογή στο πλαίσιο συνεπειών, μιλάμε για έναν νέο κανονισμό λειτουργίας στα σχολεία που προβλέπει για παράδειγμα όταν ένα παιδί κάνει μία ζημιά, να πληρώνεται από την οικογένειά του και ξεκινά να εφαρμόζεται από τον Σεπτέμβριο, προβλέπει μία επαναφορά του πλαισίου των δικαιολογημένων – αδικαιολόγητων απουσιών, οι 50 θα πρέπει να είναι αδικαιολόγητες όπως και στο παρελθόν».

Απαντώντας στην κριτική που χαρακτηρίζει «τιμωρητικά» τα μέτρα, ο Υπουργός Παιδείας τόνισε ότι «τον κανονιμό εφαρμόζουν πολλές χώρες και ο κόσμος και οι εκπαιδευτικοί ζητούν εργαλεία, αλλά δεν υπάρχει μόνο η μία διάσταση. Υπάρχει η διάσταση των δράσεων του ενεργού πολίτη όπου τα παιδιά πρέπει να εκπαιδευτούν να μπορούν να προσφέρουν στην κοινότητά τους, υπάρχει εισαγωγή της τεχνολογίας σε αυτά τα 11 μέτρα. Άρα, θα δείτε ότι είναι σταθμισμένα και ζυγισμένα και θα είμαστε από πάνω στην εφαρμογή».

Το ζήτημα υπουργέ μου είναι, τα παραπάνω μέτρα να τα κατανοήσουν και να τα εφαρμόσουν οι γονείς..