Σόδομα και Γόμορρα περιγράφονται στην απόφαση της Ιεράς Συνόδου για μοναχούς που έχει διαρρεύσει στον Τύπο. Οι κατηγορίες από τις οποίες κρίθηκαν ένοχοι οι τρείς Μοναχοί προκαλούν όπως ποτέ άλλοτε το θρησκευόμενο ποίμνιο. Φαίνεται να επιβεβαιώνονται όσα ανέφεραν εκκλησιαστικές πηγές πως η Ιερά Σύνοδος δεν είχε άλλη επιλογή από την επικύρωση της καθαίρεσης των τριών.
Ενδεικτικό το γεγονός ότι οι κατηγορίες περιλαμβάνουν αναφορές μεταξύ άλλων για ασέλγεια, σεξουαλικές πράξεις μεταξύ τους, ανάρτηση, χρήση και διακίνηση άσεμνων φωτογραφιών, πράξεις αγυρτείας, απάτης και παραπλάνηση πιστών με ψευδή θαύματα.
Συγκεκριμένα, όσο αφορά τον Μοναχό Ν. και κάποτε Ηγούμενο της Μονής Αββακούμ, στην απόφαση αναφέρεται ότι συνήθιζε να μιμείται την φωνή του Οσίου Πορφυρίου σε μια προσπάθεια να πείσει τους πιστούς ότι ο Άγιος μετενσαρκωνόταν στο σώμα του και έπειτα προσποιείτο λιποθυμία μετά από τους εξορκισμούς που τελούσε.
«Διατηρούσε και διακινούσε άσεμνες φωτογραφίας σε διάφορες διαδικτυακές εφαρμογές. Προέβαλλε ψευδείς θαυματουργίες. Παραμελούσε τα καθήκοντα του ηγουμένου», αναφέρει η απόφαση του Συνοδικού Δικαστηρίου για τον Μοναχό Ν.
Για διακίνηση άσεμνων φωτογραφιών σε διαδυκτιακές εφαρμόγες κατηγορήθηκε μεταξύ άλλων και ο Μοναχός Π.
«Συνωμότησε με την υπόλοιπη αδελφότητα με σκοπό την απόκρυψη των αδικημάτων της. Παράνομα διατηρούσε και απέκρυβε χρηματικά ποσά. Εν τέλει έλεγε επανειλημμένα ψέματα ενώπιον των δικαιοδοτικών οργάνων της Εκκλήσίας», λέει η απόφαση για τον μοναχό Π.
Όσο αφορά τον Ιερομόναχο Α. Χ. , του καταλογίζονται σχεδόν οι ίδιες κατηγορίες με τους άλλους δύο αλλά και η τοποθέτηση υγρού αρωματικού στον Σταυρό του Οσίου Πορφυρίου και σε διάφορα σημεία της Ιεράς Μονής, για την παρουσίαση δήθεν θαύματος. Και οι τρείς πάντως αρνούνται ότι υπέπεσαν στις πράξεις ή στα αδικήματα που τους αποδίδονται, θεωρώντας τα προϊόν σκευωρίας.