
Συγκλονιστικά είναι τα έγγραφα που φέρνει στο φως της δημοσιότητας το MEGA για την υπόθεση με το “μπάζωμα” μετά την τραγωδία στα Τέμπη.
Πρόκειται για έγγραφο του Υπουργείου Aνάπτυξης με το οποίο εγκρίνεται κονδύλι 647.000 ευρώ που αιτείται η Περιφέρεια Θεσσαλίας για έργα στον χώρο της τραγωδίας και στο Κουλούρι, τα οποία όπως αποκαλύπτεται ξεκίνησαν ελάχιστες ώρες μετά το δυστύχημα. Την έγκριση για την εκταμίευση του ποσού, υπογράφει ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Ιωάννης Τσακίρης.
Λίγες ώρες μόλις μετά το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στη χώρα και ενώ επικρατούσε το απόλυτο χάος, φαίνεται ότι λαμβάνονται οι πρώτες αποφάσεις των αρμοδίων αρχών για το ξεμπάζωμα και μπάζωμα του σημείου της τραγωδίας στα Τέμπη.
“Μετά τη Σύγκληση του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας τα ξημερώματα της 01/03/2023, δόθηκαν εντολές προς τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της ΠΕ Λάρισας για διάθεση μηχανημάτων που επιχείρησαν στον τόπο του δυστυχήματος για τις επόμενες εβδομάδες”, αναφέρεται σε απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων στις 18/04/2023.


Στις 3 Μαρτίου, τρεις ημέρες μετά την τραγωδία, στο ημερολόγιο συμβάντων αναφέρεται πως ο Ιωάννης Ξιφαράς, πρώην γ.γ. του Υπουργείου Μεταφορών, είχε ασκήσει πιέσεις για να μετακινηθούν τα συντρίμμια από τον χώρο του δυστυχήματος.
“Ενημερώθηκα από τον… υπεύθυνο από πλευράς αστυνομίας για την προανάκριση, ότι με εντολή εισαγγελέα όλα τα οχήματα του επιβατικού δεν θα πρέπει να απομακρυνθούν από την Λάρισα και να μεταφερθούν σε ένα μέρος μέχρι την αποδέσμευσή τους”, αναφέρεται στο έγγραφο.
Σε άλλο σημείο το στέλεχος του ΟΣΕ αναφέρει πως “το μεσημέρι με ενημέρωσε ο κ. Ξιφαράς ότι θα πρέπει να απομακρυνθούν το γρηγορότερο (μέσα στο Σαββατοκύριακο όλα τα εξαρτήματα του τροχαίου υλικού και να μπορεί να δοθεί τουλάχιστον η άνοδος από τον ΟΣΕ για την Δευτέρα το πρωί)”.
Έναν σχεδόν μήνα αργότερα, στις 11 Απριλίου του 2023, η οικονομική επιτροπή της Περιφέρειας Θεσσαλίας ζητά την έγκριση για την εκταμίευση του κονδυλίου για το μπάζωμα, στο πλαίσιο ειδικού προγράμματος έκτακτων αναγκών, για έργα -όπως περιγράφονται- περιφράξεων στο χώρο της τραγωδίας και στο Κουλούρι και χρήσης βαρέων οχημάτων και γερανοφόρων.
Μία εβδομάδα αργότερα, στις 18 Απριλίου του 2023, ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Ιωάννης Τσακίρης είναι ο άνθρωπος που εγκρίνει το ποσό το οποίο θα εκταμιευτεί από το εθνικό πρόγραμμα ανάπτυξης.
Μάλιστα, σχεδόν 180.000 από αυτό το ποσό κατέληξαν προς μία εταιρεία βαρέων οχημάτων, που δεν υπήρχε όταν εκτελούνταν οι εργασίες, αλλά συστάθηκε στις 6 Απριλίου του 2023.
Οι πιέσεις από κυβερνητικά στελέχη, σύμφωνα με μαρτυρίες, φαίνεται πως ήταν να αδειάσει ο χώρος, την ίδια ώρα όμως ο εφέτης ανακριτής Λάρισας σε απάντησή του προς την πταισματοδίκη Λάρισας που δίνει τον Ιανουάριο του 2024 όπως αποκαλύπτει το MEGA, αναφέρει ότι στην ανακριτική δικογραφία δεν υπάρχει α) έγγραφο φρούρησης του τόπου του δυστυχήματος και παύσης αυτής και β) έγγραφο με το οποίο η Περιφέρεια Θεσσαλίας να αιτείται από τις δικαστικές αρχές άδεια επέμβασης στον τόπο του δυστυχήματος
Ο νυν περιφερειάρχης πάντως, σε ερώτηση από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Λάρισας για τις ενέργειες της Περιφέρειας και το ποιος έδωσε εντολή για το μπάζωμα απαντά ότι η αυτοτελής διεύθυνση πολιτικής προστασίας της Περιφέρειας Θεσσαλίας δεν ήταν συγκροτημένη κατά την περίοδο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος και ότι δεν προκύπτει ότι συντάχθηκε από τις υπηρεσίες της περιφέρειας κάποια έκθεση απομάκρυνσης υλικών από το χώρο.
“Πιέσεις Ξιφαρά για να μετακινηθούν τα συντρίμμια”
Το MEGA αποκαλύπτει επίσης έγγραφο το οποίο βρίσκεται και στη δικογραφία, από το ημερολόγιο συμβάντων που τηρεί ο προϊστάμενος συντηρητής γραμμών του ΟΣΕ, όπου αναγράφεται με ποιους είχε συναντηθεί στο σημείο της τραγωδίας.
Στις 3 Μαρτίου, τρεις ημέρες μετά την τραγωδία, στο ημερολόγιο συμβάντων αναφέρεται πως ο Ιωάννης Ξιφαράς, πρώην γ.γ. του Υπουργείου Μεταφορών, είχε ασκήσει πιέσεις για να μετακινηθούν τα συντρίμμια από τον χώρο του δυστυχήματος.
“Ενημερώθηκα από τον… υπεύθυνο από πλευράς αστυνομίας για την προανάκριση, ότι με εντολή εισαγγελέα όλα τα οχήματα του επιβατικού δεν θα πρέπει να απομακρυνθούν από την Λάρισα και να μεταφερθούν σε ένα μέρος μέχρι την αποδέσμευσή τους”, αναφέρεται στο έγγραφο.
Σε άλλο σημείο το στέλεχος του ΟΣΕ αναφέρει πως “το μεσημέρι με ενημέρωσε ο κ. Ξιφαράς ότι θα πρέπει να απομακρυνθούν το γρηγορότερο (μέσα στο Σαββατοκύριακο όλα τα εξαρτήματα του τροχαίου υλικού και να μπορεί να δοθεί τουλάχιστον η άνοδος από τον ΟΣΕ για την Δευτέρα το πρωί)”.
thetoc.gr