Τέμπη: Σοκ από τις νέες αποκαλύψεις-Πώς στήθηκε το αφήγημα «για όλα φταίει ο σταθμάρχης»

433890001_458911609802269_641471146278327435_n

Σεισμό προκαλεί η αποκάλυψη πως έγινε αλλοίωση των διαλόγων του σταθμάρχη της Λάρισας, τη μοιραία νύχτα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη με 57 νεκρούς, προκειμένου να «τονιστεί το ανθρώπινο λάθος, το οποίο σαφώς και υπήρξε, αλλά και να αποφευχθεί η διάχυση πολιτικών ευθυνών», όπως τόνισε το Σάββατο (23/03) ο δημοσιογράφος Βασίλης Λαμπρόπουλος.

Αναλυτικά, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Βήμα της Κυριακής», έγινε μοντάζ που αναδείκνυε μόνο το ανθρώπινο λάθος του σταθμάρχη της Λάρισας. Όπως προκύπτει από νεότερα έγγραφα των Εγκληματολογικών Εργαστηρίων της ΕΛ.ΑΣ., που παρουσιάζει η εφημερίδα, η υπόδειξη του σταθμάρχη για αναχώρηση τρένου προς την υποτιθέμενη «λανθασμένη πορεία» δεν αφορούσε στην μοιραία αμαξοστοιχία – όπως παρουσιάστηκε την 1η Μαρτίου σε μονταρισμένο ηχητικό ντοκουμέντο – αλλά εκείνη τοπικού συρμού που κινήθηκε κανονικά.

Ειδικότερα, ο μηχανοδηγός που απευθύνθηκε στον «Βασίλη» για να λάβει το «πράσινο φως» της αναχώρησης, δεν ήταν εκείνος της μοιραίας αμαξοστοιχίας, όπως είχε υποστηριχθεί τότε, αλλά ενός τοπικού δρομολογίου. Έτσι, λοιπόν, την επομένη του δυστυχήματος στα Τέμπη δόθηκε στη δημοσιότητα ένα ηχητικό ντοκουμέντο στο οποίο ακουγόταν ο εξής διάλογος: «»Βασίλη, φεύγω;». «Φεύγεις, φεύγεις»».

Υπενθυμίζεται ότι στελέχη του ΟΣΕ είχαν αναφέρει ότι παρέδωσαν στην Τροχαία Λάρισας τις σχετικές μαγνητοφωνήσεις κατά τις πρώτες ώρες μετά το ατύχημα. Ωστόσο, με βάση νέα έγγραφα, διαπιστώνεται ότι αυτές δόθηκαν στην Ελληνική Αστυνομία στις 3 Μαρτίου, δηλαδή τρεις ημέρες αργότερα. «Κύριο ζητούμενο είναι ποιος είχε μπει παράνομα στο σύστημα καταγραφών του ΟΣΕ, τις πρώτες ώρες μετά το τραγικό συμβάν, ποιοι πήραν τους διαλόγους του σταθμάρχη και έκαναν συρραφή συνομιλιών, παραποιώντας τους τελικά;», είναι ένα από τα ερωτήματα που τίθενται στο άρθρο του δημοσιογράφου, Βασίλη Λαμπρόπουλου.

Γενηδουνιάς: «Έχουμε κανονική «κοπτοραπτική» στα ηχητικά»

Στις 9 Μαρτίου 2023, δηλαδή μερικές ημέρες μετά το δυστύχημα στο Τέμπη, ο – τότε – πρόεδρος των μηχανοδηγών της Hellenic Train, Κώστας Γενηδουνιάς, είχε καταγγείλει «κανονική «κοπτοραπτική» στα ηχητικά που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα».

Χαρακτηριστικά, στην εκπομπή «Κοινωνία ώρα MEGA» ο Κώστα Γενηδουνιάς είχε πει: «Ακούγεται από χθες [σ.σ. 8 Μαρτίου 2023] το βράδυ, πως ο μακαρίτης συνάδερφός μας είχε προσπαθήσει να επικοινωνήσει και τηλεφωνικά με τους μεγάλους μηχανοδηγούς στην περιοχή. Εάν αυτό ισχύει, για εμένα σημαίνει πως έχει κάνει και άλλη προσπάθεια να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη, αφού είχε φύγει από τη Λάρισα. Εδώ έχουμε κανονική «κοπτοραπτική» στα ηχητικά που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα. Ο μοναδικός που έχει αυτά τα ηχητικά, είτε στο GSMR που κάνει την επικοινωνία μεταξύ των σταθμαρχών είτε την ώρα που φεύγει το τρένο από τη Λάρισα, είναι ο ΟΣΕ».

Ο κ. Γενηδούνιας ερωτώμενος για τον λόγο που ισχυρίζεται πως έχει «κοπεί» ένα σημαντικό μέρος των ηχητικών, είχε απαντήσει: «Για να ενοχοποιήσουν τους ανθρώπους, για να πούνε ότι «φταίτε μόνο εσείς». Είναι δυνατόν 8 με 10 ώρες μετά το τραγικό δυστύχημα να υπάρχει συνομιλία σταθμάρχη – μηχανοδηγού, που αποτελεί αντικείμενο προανακριτικής έρευνας, στο YouTube;».

 

Πηγή: ieidiseis.gr