Τα κατάφερε ο Σκρέκας: Πτώση τιµών και αρνητικός πληθωρισμός το τετράμηνο(Ιαν-Απρ)

skrekas-super-market
skrekas-super-market

Αύξηση πωλήσεων 1,7%, αλλά και µείωση τιµών κατέγραψε η αγορά των σουπερµάρκετ στο τετράµηνο του 2024 (Ιανουάριος – Απρίλιος), σύµφωνα µε τα στοιχεία της Circana, ενώ και ο όγκος πωλήσεων στα τυποποιηµένα προϊόντα (fixed barcodes) αυξήθηκε κατά 1,9% σε σχέση µε το αντίστοιχο διάστηµα του 2023.

Η ανάπτυξη των σουπερµάρκετ εµφανίζεται έτσι να υποχωρεί, από το αντίστοιχο 2,8% στο τρίµηνο, µε τον συνολικό τζίρο να διαµορφώνεται σε 3,756 δισ. ευρώ, δηλαδή 63.000.000 ευρώ περισσότερα σε σχέση µε το αντίστοιχο περυσινό διάστηµα. Η επίδοση αυτή οφείλεται στην ανοδική πορεία του κλάδου τροφίµων (2%) και δευτερευόντως των ειδών για το σπίτι (0,7%), αντισταθµίζοντας την πτώση 0,3% που εµφάνισαν τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής. Η τιµή ανά µονάδα προϊόντος υποχώρησε για πρώτη φορά έπειτα από αρκετά χρόνια, κατά 0,1%, µετά τις µέσες αυξήσεις κατά 6,6% το 2023 και 6,9% το 2022. Με αυξήσεις τιµών είχε κλείσει και το 2021 (+1,9%) αλλά και το 2020 (+1,4%).

Αρνητικός πληθωρισμός 

Μετά την κορύφωση των ανατιµήσεων κατά 11,5% τον Φεβρουάριο του 2023, για πρώτη φορά καταγράφηκε αρνητικός πληθωρισµός -1,8% στα σουπερµάρκετ. Ανά κατηγορία υπήρξαν µέσες µειώσεις 2% στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής και 0,4% στα προϊόντα για το σπίτι, ενώ στα τρόφιµα οι ανατιµήσεις ήταν οριακές, της τάξης του 0,4%. Οι µεγαλύτερες µειώσεις τιµών καταγράφηκαν στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής (-5,1%), στα γαλακτοκοµικά (-4,1%), άλλα προϊόντα σπιτιού (-2,5%) και τα αλκοολούχα ποτά (-2,1%).

Στον αντίποδα, οι µεγαλύτερες αυξήσεις σηµειώθηκαν σε είδη µαγειρικής (2,9%), µη αλκοολούχα ποτά (2,9%) και snacks (2,6%). Το µερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (PL) διατηρήθηκε στο 27,1% του συνολικού τζίρου, µε την ανάπτυξή του να φθάνει το 4,5% έναντι 0,9% των «επώνυµων» (branded). Τα υψηλότερα µερίδια PL συναντάµε στα τρόφιµα και τα είδη σπιτιού. Σε επίπεδο όγκου, τη µεγαλύτερη βελτίωση εµφάνισαν τα γαλακτοκοµικά και τα µη αλκοολούχα ποτά.

Βέβαια η επιτυχία αυτή χρεώνεται στο Τρικαλινό πρώην Υπουργό Ανάπτυξης κ. Κώστα Σκρέκα.

πληροφορίες: «Απογευματινή»