Τελικά ποιες είναι οι πιο ασφαλείς θέσεις στο αεροπλάνο, σύμφωνα με ειδικούς

india-syntrimmia-aeroskafous-air-india

Ένας μόνον από τους επιβαίνοντες κατάφερε να επιζήσει από την τραγική συντριβή του επιβατικού αεροπλάνου στην Ινδία, που στοίχισε τη ζωή 260 ανθρώπων.

Ο Βρετανός πατέρας ενός παιδιού Vishwash Kumar Ramesh, 40 ετών, που ζει στο Λονδίνο, είχε επισκεφθεί συγγενείς στην Ινδία. Τηλεοπτικά πλάνα τον έδειξαν να απομακρύνεται από το σημείο της συντριβής με τραύματα στο πρόσωπο και το σώμα.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, καθόταν στη θέση 11Α του αεροσκάφους, την πρώτη από αριστερά, στην τέταρτη σειρά του αεροπλάνου. Σύμφωνα με ειδικούς που μίλησαν στη MailOnline, αυτός ήταν ο λόγος που επέζησε.

«Είχε καλύτερες από τον μέσο όρο πιθανότητες επιβίωσης λόγω της θέσης που καθόταν; Η ενστικτώδης απάντηση είναι ναι. Υπάρχει λίγο περισσότερος χώρος γύρω από την έξοδο κινδύνου, κι έτσι μπορούσε να βγει γρήγορα από το αεροσκάφος» δήλωσε ο ειδικός στην αεροπορία, καθηγητής John Alexander McDermid του Πανεπιστημίου του York.

Πέρα από τη θέση 11Α, εξίσου σημαντικό ρόλο, σύμφωνα με τον καθηγητή McDermid, έπαιξε και το πόσο γρήγορα κατάφερε να απομακρυνθεί. «Να βγει και να απομακρυνθεί… Θα ήταν μια ενστικτώδης αντίδραση από μέρους του», είπε.

Όπως εξήγησε, ο 40χρονος επιζών είχε στη διάθεσή του μόλις λίγα δευτερόλεπτα, λιγότερα από 10, για να ξεφύγει, μέχρι να τυλιχθεί το αεροπλάνο στις φλόγες.

Η σπάνια περίπτωση του Ramesh επανέφερε στο προσκήνιο το ζήτημα για το ποια σημεία του αεροσκάφους προσφέρουν τις περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης σε ενδεχόμενη συντριβή.

Όπως σημειώνει η MailOnline, αν και σπάνια υπάρχουν μοναδικοί επιζώντες από αεροπορικές τραγωδίες, τέτοιες περιπτώσεις τα τελευταία χρόνια ενισχύουν την άποψη ότι οι μπροστινές θέσεις μπορεί να είναι πιο ασφαλείς σε περίπτωση συντριβής.

Ο καθηγητής υπενθυμίζει την περίπτωση της αεροπορικής τραγωδίας το 2020 στο Καράτσι του Πακιστάν, όπου δύο άντρες που κάθονταν στις πρώτες οκτώ σειρές του αεροπλάνου επέζησαν.

Ωστόσο, στη συντριβή του Boeing 737-800 στη Νότια Κορέα τον περασμένο Δεκέμβριο επέζησαν δύο αεροσυνοδοί που κάθονταν στο πίσω μέρος του αεροπλάνου.

Πάντως, μελέτη του περιοδικού Time το 2015, η οποία συνέλεξε δεδομένα 35 ετών από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας, διαπίστωσε ότι οι πίσω θέσεις έχουν χαμηλότερα ποσοστά θνησιμότητας (32%) συγκριτικά με τις μπροστινές (38%). Όσον αφορά στα καθίσματα στη μέση του αεροπλάνου, το ποσοστό ήταν 29%.

Ποιες θέσεις στο αεροπλάνο προτιμούν οι ειδικοί

Ο καθηγητής McDermid, εξηγώντας ποιες θεωρεί τις ασφαλέστερες θέσεις σε ένα αεροπλάνο, δήλωσε:

«Οι έξοδοι κινδύνου που βρίσκονται πάνω στο φτερό είναι καλύτερα προστατευμένες, καθώς εκεί το αεροσκάφος έχει μεγαλύτερη δομική αντοχή. Αν βρίσκεσαι κοντά στην έξοδο στο πίσω μέρος του αεροσκάφους και το αεροπλάνο συντριβεί με το ρύγχος πρώτα, το πίσω μέρος απορροφά περισσότερη από την ενέργεια της πρόσκρουσης και θα έχεις μεγαλύτερες πιθανότητες επιβίωσης».

Επίσης, παρατήρησε πως ακόμη και η τοποθέτηση των μαύρων κουτιών στο πίσω μέρος των αεροσκαφών δείχνει ότι το σημείο αυτό θεωρείται πιο ασφαλές σε περίπτωση πρόσκρουσης.

«Είναι λίγο θέμα τύχης, αλλά αν υπάρχει κάποια διαφοροποίηση στον κίνδυνο, είσαι καλύτερα στις εξόδους πάνω στο φτερό και στο πίσω μέρος του αεροσκάφους», σημείωσε.

Ο ειδικός σε θέματα ασφάλειας αεροπορίας Julian Bray τόνισε, ωστόσο, ότι η επιλογή θέσης δεν θα πρέπει να απασχολεί τους επιβάτες:

«Είναι ένα μέρος του αεροπλάνου ασφαλέστερο από ένα άλλο; Όχι στις μέρες μας… Υπάρχουν πολλές έξοδοι κινδύνου και πολλές φουσκωτές τσουλήθρες έκτακτης ανάγκης στο αεροπλάνο. Προσωπικά, προτιμώ να κάθομαι στο πίσω μέρος ενός αεροπλάνου, αλλά αυτό συμβαίνει απλώς επειδή μου αρέσει να με αφήνουν μόνο, δεν έχει καμία σχέση με την ασφάλεια».

Ο καθηγητής McDermid συμφωνεί: «Η δική μου προτίμηση είναι συνήθως μια θέση στην έξοδο κινδύνου, αν καταφέρω να την εξασφαλίσω, αλλά δεν έχεις πάντα αυτή την επιλογή». Και αυτός επιλέγει τη θέση με κριτήριο την άνεση.

 

iefimerida

Google News