Νίκος
Καραγιάννης
Για τις αρχές Δεκεμβρίου προγραμματίζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να ξεκινήσει την διαδικασία δημοπράτησης για τα οδικά και σιδηροδρομικά έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία. Όπως είπε από το βήμα της Βουλής, ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, γύρω στις 5-6 Δεκεμβρίου πρόκειται να σταλούν οι προσκλήσεις σε τεχνικές εταιρείες προκειμένου να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς ταχείας εκτέλεσης.
Τα έργα θα γίνουν βάσει του άρθρου 32 του νόμου 4412/2019 που διευκολύνει την διεξαγωγή γρήγορων διαδικασιών για την ανάθεση δημόσιων έργων κάτω από έκτακτες συνθήκες.
Τα έργα ύψους 460 εκατ. ευρώ είναι απαραίτητα για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης που σήμερα στο τμήμα Δομοκός-Λάρισα λειτουργεί με μια γραμμή αλλά και τις περιφερειακές γραμμές Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και Λάρισα-Βόλος που επίσης έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας.
Τα οδικά έργα ύψους 900 εκατ. ευρώ είναι επίσης υπερ-απαραίτητα για την επαναφορά τοπικών οδών σε όλη τη Θεσσαλία και μέρος της περιοχής της Φθιώτιδας από τις καταστροφικές συνέπειες των θεομηνιών Daniel και Elias.
Ποιοι είναι οι διαγωνισμοί
Όπως είχε αναφέρει το ypodomes.com οι διαγωνισμοί είναι οι ακόλουθοι:
Τα σιδηροδρομικά έργα
Πιο συγκεκριμένα τα έργα που πρόκειται να δημοπρατηθούν είναι τα ακόλουθα:
α) Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού (Χ.Θ. 288+600) έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα (Χ.Θ. 328+840) μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias” με Προϋπολογισμό 173.600.000€ (με ΦΠΑ).
β) Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής, μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias” με Προϋπολογισμό 57.660.000€ (με ΦΠΑ).
γ) Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias”, με Προϋπολογισμό 181.660.000€ (με ΦΠΑ).
δ) Εργασίες αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου – Μηλεών από τον Σ.Σ. Άνω Λεχωνίων (Χ.Θ. 12+500) έως τον Σ.Σ. Μηλεών (Χ.Θ. 28+200) μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias”, με Προϋπολογισμό 1.860.000,00€ (με ΦΠΑ).
ε) Αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το ΣΣ Παλαιοφάρσαλο (Χ.Θ 296+245) έως ΣΣ Κράννων (ΧΘ 336+330) που καταστράφηκε από την κακοκαιρία “Daniel”, με Προϋπολογισμό 37.200.000,00€ (με ΦΠΑ).
Για την υλοποίηση των αναγκαίων εργασιών και την αποκατάσταση των προβλημάτων στο σιδηροδρομικό δίκτυο στην περιοχή της Θεσσαλίας, ομαδοποιήθηκαν οι εργασίες λαμβάνοντας υπόψη αφενός μεν τα γεωγραφικά και γεωμορφολογικά κριτήρια, αφετέρου δε, τα επί μέρους τμήματα αυτά να έχουν κοινά τεχνικά και υδρολογικά χαρακτηριστικά, ώστε να αντιμετωπιστούν με τον αποτελεσματικότερο δυνατό τρόπο.
Τα οδικά έργα
Η δεύτερη κατηγορία είναι τα οδικά έργα για τα οποία έχουν δημιουργηθεί 4 εργολαβίες και αφορούν τα κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων «Daniel» και «Elias».
Το κόστος των έργων είναι σχεδον 900 εκατ. ευρώ και πιο συγκεκριμένα 899,7 εκατ. ευρώ με τον ΦΠΑ. Αυτές σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com έχουν κατανεμηθεί σε 4 διαφορετικές περιοχές που είναι οι παρακάτω:
1. Έργα αποκατάστασης στους Δήμους Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου, με προϋπολογισμό 278,2 εκατ. ευρώ.
2. Έργα αποκατάστασης στους Δήμους Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης, με προϋπολογισμό 267,5 εκατ. ευρώ.
3. Έργα αποκατάστασης στους Δήμους Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας, με προϋπολογισμό 184 εκατ. ευρώ.
4. Έργα αποκατάστασης στους Δήμους Ιστιαίας, Μαντουδίου, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων με προϋπολογισμό 170 εκατ. ευρώ.
ypodomes.gr