
Σήμερα , Δευτέρα 28 Απριλίου και ώρα 15:00 θα υπογραφούν στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών οι συμβάσεις που αφορούν στα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό δίκτυο των Περιφερειών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, από τις εκτεταμένες ζημιές που προκλήθηκαν από τις θεομηνίες «Daniel» και «Elias» τον Σεπτέμβριο του 2023.
Δεκαεννέα μήνες μετά τις καταστροφές που προκάλεσαν οι θεομηνίες Daniel και Elias κόβοντας στα δύο κρίσιμες υποδομές της χώρας, η κυβέρνηση προχωρεί στην υλοποίηση των έργων αποκατάστασης που θα πρέπει να ανεβάσουν ρυθμούς για να πιάσουν τα ορόσημα του Ταμείου Ανάκαμψης.
Η πίτα θα μοιραστεί υπέρ των οδικών έργων που θα απορροφήσουν συνολικά κονδύλια 900 εκατομμυρίων ενώ στα 460 εκατομμύρια θα ανέλθουν εργολαβίες για την αποκατάσταση των σιδηροδρομικών υποδομών για τα οποία υπάρχουν αυστηρές προθεσμίες λόγο Ταμείου Ανάκαμψης που είναι 15 μήνες.
Πρόκειται για έργα πολύ μεγάλης σημασίας για τη λειτουργία του ελληνικού σιδηροδρόμου η ολοκλήρωση των οποίων θα φέρει την πλήρη επαναλειτουργία της διπλής ηλεκτροκίνητης γραμμής στον κύριο οδικό άξονα Αθήνας Θεσσαλονίκης και των συστημάτων της το καλοκαίρι του 2026.
Στα έργα αυτά περιλαμβάνονται οι σιδηροδρομικές υποδομές για την αποκατάσταση της γραμμής Δομοκός-Λάρισα και τις περιφερειακές γραμμές Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και Λάρισα-Βόλος.
Μεγαλύτερη ευελιξία θα υπάρξει για τα οδικά έργα, για τα οποία το χρονοδιάγραμμα δίνει περιθώριο χρόνου ολοκλήρωση 48 μηνών δηλαδή μέχρι το 2029 με πολύ σημαντικές παρεμβάσεις στην Περιφέρειες Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας.