Γαλακτοκομικά: Ποιες εταιρίες μειώνουν τις τιμές και ποιες όχι

Στη δεύτερη φάση μείωσης τιμών στα προϊόντα της προχωράει, σύμφωνα με πληροφορίες, ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία και ειδικότερα η γαλακτοβιομηχανία Όλυμπος. Στελέχη κοντά στην εταιρεία αναφέρουν στο Capital.gr ότι ήδη προχώρησε σε νέες μόνιμες μειώσεις τιμών από 1η Μαΐου.

Οι μειώσεις των τιμών αφορούν στην κατηγορία των λιπαρών όπως είναι τα βούτυρα και οι κρέμες γάλακτος, τα οξυγαλακτικά προϊόντα όπως είναι το κεφίρ και το αριάνι καθώς και τα βιολογικά αγελαδινά προϊόντα. Οι ίδιες πηγές προαναγγέλουν μάλιστα ότι πρόκειται να ακολουθήσουν και άλλες μειώσεις τιμών σε κατηγορίες προϊόντων “Όλυμπος”.

Ειδικότερα, η μείωση τιμών στο βιολογικό γάλα ανέρχεται στο 10%, στα οξυγαλακτικά από -5% έως και -7%, στις κρέμες γάλακτος στο -10%, στα βούτυρα από -10% έως και -16%. Η κίνηση του ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία αφορά στην αναπροσαρμογή του τιμοκαταλόγου της σε συνολικά 18 κωδικούς.

Από την πλευρά της η Δέλτα πραγματοποιεί προσφορές στα προϊόντα της, η οποίες ωστόσο έχουν περιορισμένη χρονική διάρκεια. Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες βιομηχανίες.

Η ΜΕΒΓΑΛ έχει ξεκινήσει προωθητικές ενέργειες σε συγκεκριμένα προϊόντα και μειώσεις σε συγκεκριμένα κανάλια. Τα προϊόντα αφορούν στα αγελαδινά γιαούρτια με 2+1 στα ράφια των σούπερ μάρκετ και προχωρινές προσφορές άνω του 5% σε επίπεδο μήνα. Προσφορές από τη ΜΕΒΓΑΛ γίνονται σε προϊόντα όπως κρέμες και γάλα στο γάλα Specialistas που απευθύνονται στην αγορά του HoReCa.

Η Δωδώνη από την πλευρά της σύμφωνα με πληροφορίες δεν έχει προς το παρόν κινηθεί με επιπλέον προσφορές ή προωθητικές ενέργειες στα προϊόντα. Η ΦΑΓΕ επίσης δεν έχει προβεί σε κινήσεις αυτού του χαρακτήρα. Η Κρι-Κρι προέβη σε ορισμένες μειώσεις σε μέρος του κωδικολογίου της όπως είναι τα αγελαδινά γιαούρτια, χωρίς ουσιαστική αλλαγή όμως στο σύνολο της γκάμας της. Αντίστοιχα η Friesland Campina (ΝΟΥΝΟΥ), στην Gouda ανακοίνωσε μείωση καταλόγου 25% με αναγραφή πάνω στη συσκευασία.

Όπως πληροφορείται το Capital.gr στα μέσα Μαΐου η εταιρεία θα βγει στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ με sticker 25%. Σημειώνεται ότι η αύξηση της τιμής στην Gouda από πλευράς της Friesland Campina έχει ανέλθει σε ποσοστό που υπολογίζεται στο 40% κατά στην τελευταία διετία.

Συρρίκνωση της ζήτησης και άνοδος της ιδιωτικής ετικέτας

Από την άλλη πλευρά, κύριος λόγος που οδήγησε τον Όλυμπο στη συγκεκριμένη απόφαση να προβεί σε μόνιμες μειώσεις τιμών, είναι αφενός η συρρίκνωση της κατανάλωσης σε αρκετές κατηγορίες προϊόντων, με αποτέλεσμα μία σημαντική μερίδα καταναλωτών να οδηγείται το τελευταίο χρονικό διάστημα στην αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Το ίδιο πρόσωπο φέρνει ως παράδειγμα την περίπτωση του φρέσκου αγελαδινού γάλακτος ιδιωτικής ετικέτας, του οποίου το μερίδιο επί των συνολικών πωλήσεων φρέσκου γάλακτος στην Ελλάδα, ήταν στα επίπεδα του 16% πριν από έναν χρόνο και σήμερα έχει φτάσει σε σημείο να υπερβαίνει το 25%.

Στη συγκεκριμένη απόφαση ωστόσο διαδραματίζει ρόλο και ο εξορθολογισμός των τιμών στο αγελαδινό γάλα που αγοράζει η γαλακτοβιομηχανία από τους παραγωγούς όπου από τα 0,57 ευρώ που ήταν η τιμή αγοράς του το αμέσως προηγούμενο χρονικό διάστημα, πλέον η αντίστοιχη τιμή κινείται στα επίπεδα των 0,50 ευρώ το κιλό.

Μείωση του πληθωρισμού στην Ελλάδα από 5,4% στο 4,5%

Τα νέα αυτά δεδομένα έρχονται τη στιγμή που ο πληθωρισμός τον Απρίλιο στην Ελλάδα υποχώρησε στα επίπεδα του 4,5% σε σύγκριση με ποσοστό 5,4% τον Μάρτιο του 2023, συνεχίζοντας να εμφανίζει τάση αποκλιμάκωσης.

Εξετάζοντας τη συνολικότερη εικόνα και με βάση τα στοιχεία της Eurostat, σε επίπεδο Ευρωζώνης ο πληθωρισμός τον Απρίλιο διαμορφώθηκε στο 7% από 6,9% τον Μάρτιο, γεγονός που φέρνει την Ελλάδα σε χαμηλότερο δείκτη πληθωρισμού από τον μέσο όρο του συνόλου των κρατών – μελών. Εξαιρουμένων των ασταθών τιμών των τροφίμων και των καυσίμων, ο δομικός πληθωρισμός επιβραδύνθηκε στο 7,3% από 7,5%, ενώ ο δείκτης που εξαιρεί το αλκοόλ και τον καπνό, επιβραδύνθηκε στο 5,6% από 5,7%.

Πηγη: capital