Δραματικά τα στοιχεία για τον  εισερχόμενο τουρισμό στη Θεσσαλία

Μια  μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) στηριζόμενη σε στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας  έφερε στη δημοσιότητα το  www.pineiosnews.gr/ αναφορικά με την ανάλυση στοιχείων του εισερχόμενου
τουρισμού ανά Περιφέρεια το 2022 και με τίτλο “Ποιος πάει πού;Πόσο μένει; Πόσα ξοδεύει;

Όπως επισημαίνει το  www.pineiosnews.gr

“Μόλις το 1% των εισερχόμενων εσόδων από τον τουρισμό πήγανε στην Περιφέρεια Θεσσαλίας για το 2022 σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ. Ενώ μειωμένα αναμένονται τα αποτελέσματα και για φέτος

Σχεδόν «ουραγός» η Θεσσαλία στο τουριστικό προϊόν – Δραματικά στοιχεία για τον τουρισμό στην Περιφέρεια μας


Παρά τα «βραβεία» τις μεγαλεπήβολες υποσχέσεις και τις πολυδάπανες διαφημίσεις και συμμετοχές σε εκθέσεις και workshop η Θεσσαλία ως προορισμός παραμένει σχεδόν ουραγός στις προτιμήσεις των ξένων επισκεπτών με τα στοιχεία να είναι αποκαλυπτικά και να καταμαρτυρούν πως μόλις το 1% των εισερχόμενων εσόδων από τον τουρισμό της χώρας φτάσανε στον τόπο μας για το έτος 2022.

Και μπορεί ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός να χρησιμοποίησε και να φωτογραφήθηκε με κάθε μέσο για να προβάλει τη περιοχή, όπως αερόστατα, αυτοκίνητα, ποδήλατα (μέχρι και υποβρύχιες καταδύσεις έκανε) αλλά μάλλον αυτά δεν συγκίνησαν ιδιατέρως τους ξένους επισκέπτες που προτίμησαν άλλους προορισμούς.

Η πτώση εξάλλου από το 2019 που θεωρήθηκε χρονιά ορόσημο για τον τουρισμό ήταν σημαντική, σχεδόν της τάξεως του 20% για τους εισερχόμενους επισκέπτες, ενώ η εγκατάλειψη των παραλίων του βορειοανατολικού άξονα του νομού Λάρισας που ακόμη αντιμετωπίζουν προβλήματα πρόσβασης, αλλά και η έλλειψη κεντροβαρούς αεροδρομίου καταγράφονται ώς σημαντικότερα προβλήματα για τους επαγγελματίες, που επιμένουν πως όλο το βάρος του τουρισμού πέφτει στα νησιά των Σποράδων και συγκεκριμένα στη Σκιάθο. Ενώ πολύ λιγότερους επισκέπτες καταγράφει ο Βόλος με τις υπόλοιπες ηπειρωτικές περιοχές να βρίσκονται σχεδόν σε αχαρτογράφητα νερά ή να αποτελούν προορισμό της μίας ημέρας όπως για παράδειγμα τα Μετέωρα.

Και πολύ λογικό είναι όλο αυτό καθώς το μοναδικό αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου που λειτουργεί όπως λειτουργεί βρίσκεται τουλάχιστον 80 χλμ από την πρωτεύουσα της Θεσσαλίας, τη Λάρισα ενώ το δεύτερο είναι στη Σκιάθο με τις υπόλοιπες περιοχές της Περιφέρειας να έχουν μόνο οδική πρόσβαση.

Παρόλα αυτά σύμφωνα με τον κ. Περιφερειάρχη και τον υπεύθυνο Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού κ. Μπουτίνα η Θεσσαλία θα ταξίδευε παντού στον κόσμο και για το 2023 όπως ανέφεραν σε συνέντευξη τύπου που είχαν δώσει πριν λίγους μήνες παραθέτοντας και ένα απολογισμό – κατεβατό δράσεων και έργων που είχαν κάνει προς αυτή την κατεύθυνση ως Περιφέρεια.

Και όντως έγινε αυτό που υποσχέθηκαν, η Θεσσαλία ταξίδεψε παντού στον κόσμο αλλά δυστυχώς ο κόσμος δεν ταξίδεψε προς τη Θεσσαλία..

Η τουριστική προβολή της Περιφέρειας Θεσσαλίας το 2022

Όπως  ανέφερε ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Γιάννης Μπουτίνας «σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και του ΙΝΣΕΤΕ όλοι οι δείκτες το 2022 ήταν αυξημένοι κατά 120-140% σε σχέση με το 2020 και σε σχέση με το 2019 αγγίξαμε επίπεδα της τάξης του 65-85% κατά τους μήνες λειτουργίας των επιχειρήσεων. Σημαντική επιτυχία όμως είναι και το γεγονός ότι παρατηρείται μια αύξηση στη μέση ημερήσια δαπάνη ανά επισκέπτη  στη Θεσσαλία κατά 12%, ενώ ο μέσος όρος στη χώρα είναι  8%».

Το 2022, η Περιφέρεια Θεσσαλίας:

Συμμετείχε ενεργά σε 8 τουριστικές εκθέσεις και workshops:

– Yachting and Gastronomy Festival Volos (Βόλος, 5-8/5/2022)

– World Tourism Expo Athens, (Αθήνα 13-15/5/2022)

– Tour Natur – CARAVAN SALON (Dusseldorf, 26/08-04/09/2022)

– IFTM-TOP RESA (Παρίσι, 20-22/09/2022)

– ΟΠΑΠ Athens Marathon Expo (Αθήνα, 09-12/11/2022 )

– WTM London (Λονδίνο, 7-9/11/2021) με πρώτο βραβείο  Greek Travel Award στην Αλόννησο στην κατηγορία  «Καλύτερος Καταδυτικός Προορισμός»

– GREEK LUXURY TOURISM & GASTRONOMY WORKSHOP (Άμστερνταμ, 27 Οκτωβρίου 2022).

– PHILOXENIA 2022 (Θεσσαλονίκη , 18-20/11/2022) .

Διοργάνωσε fam trips  και press trips σε  συνεργασία με τα γραφεία του ΕΟΤ στο εξωτερικό, με Ενώσεις Ξενοδόχων, επαγγελματίες και  άλλους φορείς:

– Media Trip του ισπανικού τηλεοπτικού συνεργείου της εκπομπής «Planeta Calleja»

– Media Trip του γαλλικού δημοσιογραφικού ομίλου LE MONDE,  που ενέταξε τα  Μετέωρα στο  top 20 των παγκόσμιων προορισμών.

– Media Trip από Έλληνες δημοσιογράφους με θέμα «Πάσχα στη Θεσσαλία»

– Media Trip από την PolandTV

– Media trip του τηλεοπτικού καναλιού I24news

– Φιλοξενία δημοσιογράφων – μουσικών στα Μετέωρα

Παραγωγή βιντεοσποτ  και  έντυπου υλικού:

-Δημιουργία τηλεοπτικού σποτ με ύμνους της Μεγάλης Εβδομάδας

– Δημιουργία 2 video με ανέκδοτο κινηματογραφικό αρχειακό υλικό από έγχρωμη κάμερα Super8 από την περιοχή της Λάρισας γυρισμένο μεταξύ του 1950 και του 1980 και   λήψεις drone (Λάρισα, κάμπος, Όλυμπος, Κίσσαβος, υδροβιότοπος Κάρλας, Πηνειός)

– Προωθητικό  video στην αγγλική γλώσσα και  υπότιτλους στα ελληνικά

– Προμήθεια φωτογραφικού υλικού  νομού Μαγνησίας

– Δημιουργία 4 διαφορετικών Σελιδοδεικτών με εκτυπωμένο κωδικό QR CODE που παραπέμπει στο site mythessaly.com

Διαφημιστική προβολή σε ΜΜΕ και σημεία προβολής:

Διανεμήθηκε πληροφοριακό υλικό στο πλαίσιο ευρωπαϊκών προγραμμάτων και εκδηλώσεων που πραγματοποιήθηκαν στην Ελλάδα και το εξωτερικό

– Καταχώρηση στο ready2board το επίσημο περιοδικό του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών  «Ελ.Βενιζέλος», στο FLYmag (επίσημο on-board περιοδικό της αεροπορικής εταιρείας SKY EXPRESS, στο  Γερμανικό περιοδικό Περιπατητικού Τουρισμού και διαδρομών «Wandermagazin» κ.α.

– Προβολή με τηλεοπτικό σποτ 20 sec σε Περιφερειακά κανάλια – τοπικούς σταθμούς της Θεσσαλίας

Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης – Ιστοσελίδες:

-Αναβάθμιση ιστοσελίδας volosairport

-Προβολή του νομού Μαγνησίας μέσω του «Meet the heart of Greece» σε facebook και instagram.

Συνεργασία με Marketing Greece για δημιουργία και διαχείριση περιεχομένου σε facebook  και instagram, community management, promotion ενέργειες και παρουσίαση αποτελεσμάτων/reporting

Λοιπές ενέργειες:

-Λογιστικοποίηση δαπανών που σχετίζονται με δράσεις τουριστικής προβολής.

-Προμήθειες υλικών και υπηρεσιών που σχετίζονται με δράσεις τουριστικής προβολής

-Διαφημιστικά είδη και δώρα

-Συνεργασία με φορείς  Υπουργείο Τουρισμού, ΕΟΤ, Γραφεία ΕΟΤ εξωτερικού, Επιμελητήρια, Ενώσεις Ξενοδόχων, Συλλόγους ενοικιαζόμενων δωματίων, τουριστικούς πράκτορες και γραφεία ταξιδιών

-Παροχή τουριστικών πληροφοριών

-Διοργάνωση εκδήλωσης υποδοχής πτήσης στο αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου.

Ειδικές δράσεις:

– Έρευνα για το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου

– Συνδιοργάνωση στο Παγκόσμιο Συνέδριο Μονοπατιών (Σκιάθος, 26-30/9/2022). Διήμερο εκδηλώσεων για την ανάδειξη της σύγχρονης ενάλιας πολιτιστικής

κληρονομιάς του νομού Μαγνησίας (Σκόπελος, 7-8/7/2022).

– Συνεργασία με τον Ενιαίο Φορέα Τουρισμού Π.Ε. Τρικάλων.

-FILM OFFICE THESSALY, με την πρώτη μεγάλη κινηματογραφική παραγωγή Haunted Heart με πρωταγωνιστή τον Matt Dillon. Τα γυρίσματα ολοκληρώθηκαν στο Νότιο Πήλιο.”