Κι όμως η BMW είχε κάποτε εργοστάσιο στην Ελλάδα

Αρκετές δεκαετίες πίσω η Ελλάδα ήταν ένας ελκυστικός προορισμός για την παραγωγή αυτοκινήτων. Κάτι που στο μεταξύ χάθηκε, ας ελπίσουμε όχι και οριστικά.

Η BMW μετά τον Β. Παγκόσμιο Πόλεμο ήταν μία μικρή εταιρία που προσπαθούσε να ανακάμψει από την τεράστια καταστροφή, κατασκευάζοντας μικρά μοντέλα όπως το θρυλικό Isetta και διάφορες παραλλαγές του.

Μία ενδιαφέρουσα περίπτωση ήταν και το Farmobil το οποίο είναι ένα όχημα που ανταποκρίνεται στις αντίστοιχες προσπάθειες εταιριών όπως η Lamborghini ή η Porsche που παρήγαγαν εκτός των άλλων και γεωργικό εξοπλισμό.

Αυτό το Farmobil του 1965 αποτελεί απόδειξη αυτού. Χρησιμοποιεί έναν δικύλινδρο κινητήρα μπόξερ 0,7 λίτρων και 32 ίππων και ένα κιβώτιο ταχυτήτων τεσσάρων ταχυτήτων. Ως αερόψυκτος κινητήρας, αποδείχθηκε απίστευτα ανθεκτικός και εύκολος στη φροντίδα.

Το Farmobil έχει μήκος 3.350 χιλιοστά, πλάτος 1.595 χιλιοστά και ύψος 1.550 χιλιοστά με μεταξόνιο 1.760 χιλιοστά που σημαίνει ότι έχει μικρότερο αποτύπωμα από ένα σύγχρονο Fiat 500. Επίσης, ζύγιζε μόλις 584 κιλά.

Σχεδιασμένο από τον γερμανικό κατασκευαστή τρακτέρ Fahr, το Farmobil είχε ένα αρκετά μακρύ ταξίδι για να φθάσει στην αγορά.

Ξεκίνησε την παραγωγή του το 1962 στη Θεσσαλονίκη, στην Ελλάδα, από την εταιρία με το όνομα FARCO, η οποία ανήκε στους αδελφούς Κοντογούρη.

Ένα χρόνο αργότερα, η Chrysler ανέλαβε το εργοστάσιο και μετονόμασε την εταιρεία σε Chrysler Hellas S.A., συνεχίζοντας την παραγωγή του Farmobil μέχρι που σταμάτησε το 1966.

Ενώ το Farmobil ξεκίνησε να ταξιδεύει σε εκθέσεις αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένης και αυτής του Παρισιού, η Ελλάδα δεν ήταν τότε μέλος της Ευρωπαϊκής Κοινότητας και το κόστος των εισαγωγικών δασμών αύξανε την τιμή.

Επιπλέον, η BMW ήταν σχεδόν χρεοκοπημένη και παρέμεινε ζωντανή χάρη στη σθεναρή και διορατική κρίση της βαυαρικής κυβέρνησης, η οποία επέλεξε έναν διάσημο επιχειρηματία του οίκου Harald Quandt, και στα χέρια τους αναπτύχθηκε ταχύτατα για να γίνει μια τεράστια, παγκόσμια εταιρεία, με όγκο σχεδόν ίσο με τον ελληνικό προϋπολογισμό.

Όπως ήταν αναμενόμενο, το μικροσκοπικό φορτηγό δεν έλαβε πιστοποίηση για την ελληνική αγορά, με αποτέλεσμα το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής του να μεταφερθεί σε διάφορες χώρες του κόσμου.

Πιστεύεται ότι μόνο 900 μονάδες παρήχθησαν ποτέ συνολικά, και ελάχιστα πρέπει να υπάρχουν σε λειτουργία εκτός από όσες μονάδες έχει στην διάθεσή της στα μουσεία της η BMW.

newsauto