Το κολοσσιαίο έργο θα αρχίσει να υλοποιείται το καλοκαίρι του 2024, πετυχαίνοντας παράλληλα και ένα παγκόσμιο κατασκευαστικό ρεκόρ.
Η τελευταία κυβέρνηση της Ιταλίας έχει πάρει ζεστά το θέμα κατασκευής της γέφυρας που θα ενώνει τη Μεσσήνη στη βόρεια Σικελία με την Καλαβρία στη νότια Ιταλία, και σύμφωνα με τις τελευταίες δηλώσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Matteo Salvini, η έγκριση του έργου θα έχει πραγματοποιηθεί μέχρι τον Ιούλιο 2024. Αμέσως μετά θα ξεκινήσουν τα έργα υλοποίησής του.
Στο μεγάλο αυτό έργο θα συμμετέχει το ιταλικό κράτος, μέσω του υπουργείου Οικονομικών, σε ποσοστό 51%, και το υπόλοιπο 49% οι περιφέρειες Καλαβρίας και Σικελίας, καθώς και κατασκευαστική που θα αναλάβει την υλοποίησή του.
Η ιταλική κυβέρνηση αναφέρει ότι θα είναι ένα έργο με έντονο οικολογικό χαρακτήρα. Η κατασκευή της συγκεκριμένης γέφυρας θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει το 2011. Όλα αυτά τα χρόνια το έργο πήρε πολλές αναβολές, χωρίς όμως να μπει στο συρτάρι, και τα τελευταία χρόνια τα σχέδιά του έχουν προσαρμοστεί στις νέες τεχνολογίες κατασκευής και ασφάλειας, ενώ παράλληλα πληροί και τις πιο σύγχρονες περιβαλλοντικές νόρμες.
Η διαδικασία αδειοδότησης βρίσκεται στα τελευταία στάδια και όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή της νέας γέφυρας θα αποτελεί την μακρύτερη καλωδιωτή γέφυρα στον κόσμο με το βασικό άνοιγμα της να φτάνει τα 3,2 χλμ., ξεπερνώντας και τη δική μας Ρίου – Αντίρριου που έχει μήκος 2.880 μέτρα. Ενημερωτικά, η μακρύτερη γέφυρα τέτοιου τύπου στον κόσμο βρίσκεται στην Τουρκία.
Το έργο είναι ύψους 8,5 δισ. ευρώ, με τη γέφυρα να είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να μπορεί να αντέξει έως και 4.500 αυτοκίνητα την ώρα, αλλά και τη διέλευση 200 τρένων ανά ημέρα. Θα αντέχει ριπές ανέμων άνω των 200 χλμ./ώρα, αλλά και σεισμικές δονήσεις 7,1 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι σε μία μελέτη του 2021, οι επιστήμονες εντόπισαν ένα ρήγμα στον βυθό του στενού της Μεσσήνης, το οποίο προκάλεσε τον καταστροφικό σεισμό που σκότωσε 120.000 ανθρώπους το 1908 – τη μεγαλύτερη σεισμική καταστροφή του 20ου αιώνα. Αυτό σημαίνει ότι η τοποθεσία όπου σχεδιάζεται κατασκευαστεί η γέφυρα είναι μία από τις περιοχές με τον υψηλότερο σεισμικό κίνδυνο στην Ευρώπη.
car and motor