Μια πρωτότυπη λύση εφαρμόστηκε σε δρόμο του εξωτερικού προκειμένου να δοθεί τέλος στα τροχαία ατυχήματα.
Αγιάτρευτη πληγή συνεχίζουν να αποτελούν τα τροχαία ατυχήματα, παρά τις σημαντικές προσπάθειες που καταβάλλονται σε ευρωπαϊκό επίπεδο προκειμένου να δοθεί τέλος στις απώλειες ανθρώπινων ζωών στην άσφαλτο.
Μία από τις βασικές αιτίες πρόκλησης των τροχαίων ατυχημάτων είναι η επιθετική οδήγηση, με τα κράτη να στρέφονται στην επιβολή αυστηρότερων ποινών στους παραβάτες, ως ένα αποτρεπτικό μέσο.
Παράλληλα, για να καταστήσουν τους δρόμους τους ασφαλέστερους, προβαίνουν και σε παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο, τοποθετώντας μεταξύ άλλων κάμερες και σύγχρονα συστήματα αναχαίτισης οχημάτων.
Πρόκειται για τον δρόμο Α-355, γνωστό στην Ανδαλουσία και ως «Δρόμος του Φόβου», όπου η κυβέρνηση της Ανδαλουσίας σε συνεργασία με τη Γενική Διεύθυνση Τροχαίας τοποθέτησε σε μήκος 4 χλμ. μια λεπτή κόκκινη γραμμή η οποία αντικατέστησε τη διπλή συνεχή διαγράμμιση.
Η συγκεκριμένη γραμμή επισημαίνει στους οδηγούς ότι απαγορεύεται ρητά το προσπέρασμα. Παράλληλα, φέρει τραχιά επιφάνεια που προκαλεί θόρυβο αλλά και κραδασμούς στο όχημα μόλις ο οδηγός επιχειρήσει να προσπεράσει, βγαίνοντας στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.
Όπως αναφέρουν ισπανικά ΜΜΕ, το επόμενο διάστημα, επικουρικά στην κόκκινη γραμμή θα λειτουργούν κάποιες κάμερες ταχύτητας που θα τιμωρούν όσους βυθίζουν το πόδι τους στο γκάζι, ενώ προβλέπεται να τοποθετηθούν και ψηφιακές πινακίδες οδικής σήμανσης που θα ενημερώνουν τους οδηγούς για το ανώταρο όριο ταχύτητας.
Στην Ελλάδα, η κόκκινη γραμμή είναι κάτι άγνωστο, αν και έχουν ληφθεί κάποια παρόμοια μέτρα. Θυμίζουμε ότι στη Λεωφ. Αθηνών-Σουνίου και συγκεκριμένα στη θέση «Γλύστρα Λαγονησίου» έχουν τοποθετηθεί πορτοκαλί ταινίες στον δρόμο (δείτε την παρακάτω εικόνα) οι οποίες αποτρέπουν την παραβίαση των ορίων ταχύτητας μέσω της παραγωγής υπερβολικού θορύβου κατά τη διέλευση των οχημάτων με υψηλή ταχύτητα.