Και ξαφνικά από την παντελή έλλειψη σχεδιασμού που μας οδήγησε στην καταστροφική πλημμύρα γεμίσαμε από σχέδια και project για την ανασυγκρότηση της Θεσσαλίας.
Πρώτοι ξεκίνησαν να σχεδιάζουν με εντολή της Κυβέρνησης οι Ολλανδοί της HAV.
Στην σειρά και ο νέος περιφερειάρχης Δημήτρης Κουρέτας με ομάδα καθηγητών για να ακολουθήσει και ο απερχόμενος Κώστας Αγοραστός, με την εξαγγελία της ανάθεσης σχετικής μελέτης.
Στον χορό των σχεδιασμών μπήκε και ο ‘Μάης που δεν λείπει από την Σαρακοστή’ καθηγητής Λέκκας, όπως επίσης προσφάτως και η δική μας Τρικαλινή Λέσχη Προβληματισμού η οποία όπως μας λέει στο σχετικό δελτίο τύπου είναι έτοιμη να προτείνει δράσεις και να ρίξει φως στην επόμενη μέρα διαχείρισης της πρωτοφανούς κρίσης.
Με άλλα λόγια πήξαμε στους σχεδιασμούς.
Οι παραπάνω όμως σχεδιασμού αν θέλουν να είναι σοβαροί και ουσιαστικοί θα πρέπει να μας πούνε όχι μόνο ποια ήταν τα προβλήματα αλλά και να τα ονοματίσουν χωρίς φόβο και πάθος.
Θα μας πούνε πχ ποιες ήταν οι δραστηριότητες και οι επιχειρήσεις που αναπτύχθηκαν στις κοίτες των ποταμών, στενεύοντας έτσι τις κοίτες τους;
Θα μας πούνε πχ αν όλες οι παραπάνω εγκαταστάσεις και δραστηριότητες έχουν αδειοδότηση αλλά και πώς χορηγήθηκαν αυτές οι άδειες;
Θα μας πούνε πχ πόσο επηρέασε η χωματερή που ανέπτυξε για χρόνια ο δήμος Τρικκαίων στην ζώνη εκτόνωσης του Πηνειού, στενεύοντας έτσι την κοίτη του;
Θα μας πούνε αν τα μεγάλα έργα σιδηρόδρομοι, οδικοί άξονες, Ε65 μελετήθηκαν επαρκώς όσον αφορά την αντιπλημμυρική τους συμπεριφορά;
Θα μας πούνε τέλος επίσης αν «έσπασαν» αναχώματα, γιατί έσπασαν και ποιοi τα έσπασαν;
Προφανώς όλα αυτά δεν θα απαντηθούν αν μείνουμε στους γενικόλογος εντοπισμούς, στις χιλιοειπωμένες αναφορές, στα αόριστα και πασπαλισμένα με μπόλικες δόσεις κλιματικής αλλαγής συμπεράσματα.
Για αυτό και το trikalatroll.gr θεωρεί πως δεν χρειαζόμαστε πολλές παρά μόνο μία μελέτη.
Μία μελέτη που να έχει πολύ θάρρος να λέει τα πράγματα με το όνομα τους και να υποδεικνύει γενναίες και βιώσιμες λύσεις.
Κάτι που έκανε η αγγλική εταιρεία ΒΟΟΤ το μακρινό 1936 όταν σχεδίασε και κατασκεύασε πρωτοφανή για τη Θεσσαλική πεδιάδα έργα, τα οποία στην πορεία τα αλλοιώσαμε, τα υποβαθμίσαμε, τα εγκαταλείψαμε για να βρεθούμε σήμερα πλημμυρισμένοι να σχεδιάζουμε από την αρχή.